Innerlycke ziel-tochten op 't H. Avontmaal en andere voorvallende gelegentheden(1673)–Hieronymus Sweerts– Auteursrechtvrij Inhoudsopgave Privilegie. Privilegie. Aan de hoogweerdige, wijse, zeer Godtvruchtige, D. Samuel Coop à Groen, en D. Cornelius Dankerts. Getrouwe verkondigers der Alder-Christelikste Gereformeerde Religie, t' Amsterdam. Op de Ziel-tochten en Zede-zangen van Hieronymus Sweerts. Aen den zoet-vloejenden, stichtelijcken, en hersenrijcken dichter Hieronymus Sweerts, op sijn Innerlijcke Ziel-tochten. Op de geestelijcke gedichten van Hieronymus Sweerts. Op de Ziel-tochten en Zede-zangen van mijn vrint Hieronymus Sweerts. Op de innerlicke Ziel-tochten over 't H. Avontmaal. Verklaringe der Titel-Plaat. Ziel-tochten Ontrent de verrichtinge des H. Avontmaals. Eer men na des Heeren Tafel gaat. Gebedt voor 't ontfangen des H. Avontmaals. In 't nad'ren tot de Tafel. Dankzegging naar 't ontfangen des H. Avontmaals. Overdencking naar 't ontfangen des Avontmaals. Ziel-verwondering over de Goddelijcke liefde. Innerlijcke zuchten van een klagende ziel over sijne swakheyt. Ziel-zuchten der gene die na 'et ontfangen des Avontmaals geen troost gevoelen. Opwecking voor trage zielen die nalatig zijn om tot het Heylig Avontmaal te komen. Innerlycke ziel-tochten op Nieuwe-jaars-dag. Stichtelycke overdenckingen op ider dag der week: waarin het werk der scheppinge ook kortelik gedacht wort. Zede-zangen. Voor-reden. Op de Zede-zangen van den soetvloejenden dichter, Hieronymus Sweerts. De voisen der Zede-zangen. Zede-zangen. Nodiging tot zang. Wat zangen te kiezen zijn. De gebreklicke werelt. Lof des geloofs. Lof der liefde. Lof der hope. Bede, over de Joden en Naam-Christenen. De verschove deugt. Tegen d' overdaad in sommige gastmalen. Morgen-oeffening, na 't ontwaken. Verachting van 't Aardsche goet, by voorval op 't afbranden van een huys gerijmt. Belijdenis der zonden voor 't H. Avontmaal. Dank-liedt naer 't ontfangen des H. Avontmaals. Dank-zegging naar 't houden des H. Avontmaals. Over de liefde Jesu Christi. Vreughde-liedt, naar 't ontfangen van 't H. Avontmaal. Ziel-zuchten tot Godt, door 't gevoelen van den last der zonden. Kracht des gebedts. [Wie oit, in tijt van noot, den hemel heeft bestreden] Aan de dronckaarts. In lasteringh. Troost in lastering. Tegen de lasteraars der predikanten. Het verval onder de Christenen. In neeringloosheyt. In voorspoet. Kers-zang. Punt-dichtjes, tegen de zonden. Tweede Kers-zang. Biecht en bê, op de laatste dag van 't jaar. Nieuwe-jaars-zang. Godts goetheyt. Mismoedige verzuchtingen over 't kleyn gevoelen van Gods gunst. Vertroostingen aan de voorgaande kleynmoedige. Tegen de verachters van Christi Godtheyt. Opwecker der ziele. Gedachten in 't wandelen. Gedachten in 't gaan na de Vroeg-predicatie. Tegen de vuylsprekers. Miltdadig aan den armen. Op de spreuk: 't Is alles ydelheyt. Bede om zegen over den arbeyt. Bruylofs-zang. Ziele-zucht tot Godt. 't Verduystert gezicht. 't Verkeert gehoor. 't Geprangt gemoet. 't Gerust gemoet. Aan d' Amsterdammers, Op de zeer hooge water-vloet, aldaar voorgevallen, op Saturdag nacht den 20. Octob. 1669. Nieuwe-Jaars-Zang. 't Vrouwe-verdriet. Aan een Kroeg-looper. Tegen d' al-te-zindelijke vroukens, Kers-zang. Nieuwe-Jaars-zang. Kerk-plicht. Biddags-bede. De straf der godloozen. 't Geluk der rechtveerdige. De gelt-schrapers. De strijdt Christi in 't Hofken. De gelijckenis van Lazarus en de Rijckeman. Bede, om een zalig eynde. Bladt-wyzer der zedezangen. Eenige Voisen die op 't eerste bladt der Zede-zangen, door toeval, ongemelt zijn gelaten.