Queeste. Tijdschrift over middeleeuwse letterkunde in de Nederlanden. Jaargang 1996(1996)– [tijdschrift] Queeste– Auteursrechtelijk beschermd Inhoudsopgave [Nummer 1] Bruges, Brendan et Baudouin de Sebourc Janet F. van der Meulen ‘Esmoreit’: de dramatisering van een onttoverd sprookje Theo Meder De Negen Besten ontcijferd Getallensymboliek in het Geraardsbergse afschrift van ‘Van den Negen Besten’ Hubert Slings Zeven kunsten in een vers Een inscriptie in het Enschedese exemplaar van de Boëtiusvertaling van 1485 G.R.W. Dibbets Naar aanleiding van ... Middeleeuws geestelijk proza in ver- en hertaling Rudolf Th.M. van Dijk Ziet, een auteur in de schaduw Paul Wackers Tientallen teksten in diplomatische vitgaue J.P. Gumbert Bibliografisch ganzenbordend naar de bronnen van middeleeuwse teksten M.K.A. van den Berg De fascinerende symbiose van handschrift en druk J.B. Oosterman Gebeden als literatuur J. Reynaert Handgeschreven wereld Peter Burger Alfa, een nieuwe reeks tekstedities Dieuwke van der Poel Ezel in hertehuid Dini Hogenelst [Nummer 2] Ten geleide De zwerftocht van een schild Achtergrond en betekenis van Darius' schild in ‘Alexanders Geesten’ Marian Andringa Romeinse legioenen in het werk van Maerlant Vanaf wanneer kende Maerlant de ‘Historia regum Britanniae’? ‘Kinder dit was omber waer’ De didactische functie van Jacob van Maerlants Graal-Merlijn Bart Besamusca en Frank Brandsma De leugen als waarheid Maerlant en de val van Troje Gert De Ceukelaire Kanttekeningen bij Maerlants berijmde Heimelijkheid der heimelijkheden en de Proza-Heimelijkheid Orlanda S.H. Lie Maerlants zintuig-kampioenen R. Jansen-Sieben De berijmde inhoudsopgave van Scolastica Ada Postma Gespreksvorm, rolverdeling en personages in de Martijns J. Reynaert Een nieuw fragment van Jacob van Maerlant's Eerste Martijn (Koblenz, Landeshauptarchiv, Best. 701: Nr. 262, fol. 173) E.A. Overgaauw Het Gronings-Zutphense Maerlant-handschrift Over de noodzakelijkheid der handschriftenkunde Jos A.A.M. Biemans Naar aanleiding van ... Een wereld in woorden Paul Wackers Iedere proloog is anders J.H. Winkelman