De Gulden Passer. Jaargang 53(1975)– [tijdschrift] Gulden Passer, De– Auteursrechtelijk beschermd Inhoudsopgave [De Gulden Passer 1975] Bijdragen tot de geschiedenis van de grafische kunst opgedragen aan prof. dr. Louis Lebeer ter gelegenheid van zijn tachtigste verjaardag Tweede deel Contributions à l'histoire de l'art graphique dédiées au prof. dr. Louis Lebeer à l'occasion de son quatre-vingtième anniversaire Deuxième volume Archivalische gegevens over Volcxken Diercx, weduwe van Hieronymus Cock door Lydia de Pauw-de Veen (Brussel) Naar aanleiding van een gravure naar Quinten Metsys door Henri Pauwels (Gent) À propos du recueil d'ornements de Charles Claesen par Jean Puraye (Liège) Un incunable de la connaissance des graveurs et des monogrammes par Iohan Quiryn van Regteren Altena (Amsterdam) Honoré Daumier et Louis Gallait par Philippe Roberts-Jones (Bruxelles) Une lithographie non décrite d'Ossip Zadkine par Eugène Rouir (Deurne) De invloed van de gravures uit Hartmann schedels' wereldkroniek op de miniatuurkunst. Bijdrage tot de studie van de verluchte handschriften uit de librije van Rafaël Mercatel door Leon Smets (Leuven) De invloed der blokboekeditie van de biblia pauperum op het getijdenboek van Maria van Vronensteyn door Maurits Smeyers (Leuven) ‘De overgang van het mensdom van het oude verbond naar het nieuwe’ Een Brussels wandtapijt uit de 16e eeuw ontstaan onder invloed van de Lutherse ikonografie en prentkunst door Jan-Karel Steppe (Leuven) Op bezoek bij dr Lebeer door August Taevernier (Gent) Le speculum humanae salvationis considéré dans ses rapports avec la biblia pauperum et le canticum canticorum par Hélène Verougstraete-Marcq et Roger van Schoute (Louvain) Kopergravure en houtsnede in de boekillustratie van het Plantijnse huis in de tweede helft van de XVIe eeuw door Leon Voet (Antwerpen) Remarques sur l'emploi de quelques modèles italiens dans l'oeuvre gravé des frères Wierix par Nicole Walch (Bruxelles) Nachträge zu Gillis van Coninxloo von Wolfgang Wegner (München) Le commerce de la gravure en France au xviie siècle: les Tavernier par Roger-Armand Weigert (Paris) Lucas van Leydens ‘Melkmeid’ Een proeve tot ikonologische interpretatie door Leo Wuyts (Antwerpen)