Liefde?
Hoewel sadomasochistische fantasieën inderdaad de grootste categorie vormen van de door Friday verzamelde ontboezemingen, geeft de titel van haar boek reeds aan dat ze deze vragen ontkennend beantwoordt. ‘Fantasieën van mannen waarin vrouwen tegen hun wil worden overmeesterd vormen de uitzondering,’ zegt ze. ‘Zelfs in de gruwelijkste S&M-fantasieën gaat het gewoonlijk niet om het pijnigen of het vernederen van vrouwen. Dat zijn slechts middelen om haar te brengen tot een ongekende mate van seksueel genot.’ Als illustratie kan het verhaal van Larry dienen. Deze schrijft over de echtgenote van zijn vriend Harry, die nodig eens op haar plichten gewezen moet worden. ‘We trekken ons terug in de slaapkamer, waar Harry haar beveelt zich uit te kleden en wij deze opdracht herhalen. Ze bloost als een van de mannen eist dat ze bij hem neerknielt om zijn pik af te zuigen. Ze gaat er helemaal in op, maar hij trekt zijn lui terug en spuit over haar gezicht en haar borsten. Een andere man zegt haar het spul over haar gezicht en borsten uit te smeren en te kreunen. Ik beveel haar op handen en voeten op het bed te gaan staan. We onderzoeken haar allemaal en wisselen ons commentaar uit. We bevoelen haar en slaan zachtjes op haar achterste. We vragen of ze haar schuld soms wil aflossen met een flinke groepsverkrachting. Ze zegt ademloos ja. Iedere man neukt haar op zijn beurt. Tenslotte kom ik naar haar toe, spreid haar billen en lik haar anus. Dan bewerk ik haar kut tot ze sidderend klaarkomt. Ik terug en steek langzaam mijn pik in haar kont. Ze verbaast zich over het gemak waarmee dat gaat. Ik vinger haar kittelaar en ze komt klaar als ik helemaal bij haar naar binnen ben gedrongen. Ze roept om meer, het moet harder. We herhalen alles nog een keer als ze op haar knieën ligt, met haar hoofd in de kussens en haar handen vastgebonden op haar rug. Tenslotte dankt ze ons en vraagt
Harry om haar te vergeven. Ze omhelzen elkaar en maken nooit meer ruzie.’
Blijkt uit zo'n fantasie liefde voor vrouwen? Volgens Friday wel, maar het vraagt een speciaal talent om haar verklaring te volgen. Zonder ironie stelt ze vast, dat de ‘gewone logica’ hier te kort schiet.
Kinderen zouden in hun vroegste jeugd worden opgezadeld met een conflict als gevolg van de ‘dubbelrol’ die hun moeder speelt. De ‘goede moeder’ voorziet in zorg en liefde, de ‘boze moeder’ vertegenwoordigt de beschaving en dwingt gehoorzaamheid af. Jongens kunnen zich daar niet in schikken, ze blijven met onverwerkte gevoelens van woede jegens hun moeder zitten en projecteren die op iedere vrouw die ze de rest van hun leven ontmoeten. Ze willen de ‘vrouwelijke’ regels van de beschaving nooit helemaal aanvaarden. ‘Ze pissen in de wasbak, scheren zich niet, drinken bier uit blikjes en eten van vuile borden,’ zegt Friday. ‘En ze glimlachen als vrouwen van dat gedrag schrikken.’ Terwijl vuiligheid en smeerlapperij een bedreiging vormen van de seksuele identiteit van meisjes en vrouwen geldt dat niet voor jongens en mannen; integendeel, voor de laatsten is het zelfs een blijk van zelfstandigheid, een teken dat ze zich hebben kunnen ontworstelen aan de taboes
vervolg op pagina 36