Bzzlletin. Jaargang 14
(1985-1986)– [tijdschrift] Bzzlletin– Auteursrechtelijk beschermd
[pagina 60]
| ||||||||||||||||
Bibliografie
In BZZLLETIN 126 in het artikel van G.F.M. Raat ‘Literatuur als levenswijze’ staat ‘Deze publikatie wordt verlucht met een foto van de vrome jezuïet, waarop met enige moeite Hermans te herkennen zou zijn, maar die in werkelijkheid het portret behelst van de katholieke priester en staatsman Mgr. W.M. Nolens (1860-1931)’ (pag. 20). In noot 31 wekt Raat de indruk dat Klaus Beekman en Mia Meijer in hun boek Kort revier de persoon op de foto ten onrechte als Hermans identificeren. Maar op de foto die in het Parool werd afgedrukt, is wel degelijk Hermans vereeuwigd, met de witte boord van een geestelijke en devoot gevouwen handen. Pas in 1968, als Hermans onder hetzelfde pseudoniem Annum Veritas publiceert, geeft hij een foto van Nolens uit voor het protret van Anastase Prudhomme.
Onderschrift rechtertekening pag. 31: ‘Ritselend paranoia’, lees ‘Ritselend personage’. In BZZLLETIN 124 is ten onrechte als kop boven een artikel van Bart Besamusca geplaatst: ‘Middeleeuwse Arthurromans: de overlevering in handschriften, fragmenten en een oude druk’. Dit moest zijn: ‘Middelnederlandse...’ etc. In het artikel van Hanneke Eggels (BZZLLETIN 129) is op pagina 84 een fragment weggevallen uit het tweede citaat. Na ‘de opmerking gemaakt’ moet volgen: ‘kind, als je trouwt, zul je je man perkamenten met ravigottensaus voorzetten’ (...) ‘Nuttig zijn’ werd mijn leus. Al het andere was hersenschim en begoocheling, (cursivering HE) en behoort de tekst beginnend vanaf ‘Per kerende post reageert Prins’ tot de tussenkop ‘De poëzie van Marie Boddaert’ niet in dit artikel thuis. Bij het artikel van Freddy de Vree ‘De God Denkbaar Denkbaar de God’ is onderstaande illustratie weggevallen:
La mariée mise à nu par ses célibataires, même. Verre de Duchamp, reproduit selon un schéma établi par Roger Aujame sur les documents photographiques.
|
|