noch en konnen niet hoer sinnen daer toe keeren. Sij en doghen oec niet te senghen of op instrumenten te spelen want sij en hebben mont noch hant noch vingher die daer toe vlietelijc sijn. Sij en doeghen oec niet tot advocaet te wesen of tale te houden. want al hadden sij een luttel sins daer toe. soe en souden sij doch die ongheslepen tonghe dair toe niet voeghen connen. Sij en dochten oec niet tot vonnissen te wijsen want sij en weten gheen onderscheit tusschen recht ende onrecht. Ende ist dat men hem een sake vertreect sij sijn soe dorps ende ongheleert datse niet en verstaen Sij en dochten oic niet heren of eerbair luyde te dienen. want sij en souden haer stijve knyen niet buyeghen connen noch oec worde gheven die bequaem waren. daer om ist best laten wijse bijden beesten blijven want ghelijc mynt ghelijc.
Gregorius seit niet te connen dats ontwetenheit mer niet te willen connen datseen eenrehande vuyle hoverdie. Die luyde vintmen wel die dij synnen abel ende goet hebben te leeren mer hem dunct dat sijter te goet toe sijn. Ende doen hem selven quaet ende scade ende daer toe sonderlinge grote sonde want die mit wille laet wel af goet te doen die doet ymmer kenlijke sonde. Want boecius seit. Die wijsheit der minschelijker natueren is alsulc ho wale dat sij allen anderen dinghen boven gaet als sij haer selven kent. soe is sij ghelijc den beesten te tellen als sij haer selven verghet te kennen. want dat ander beesten hem selven niet en kennen dat compt hem al wt slechter natueren mer den minschen comet wt quaden vuylen sonden.
Nabugodonozor en kende hem selven niet want hij meende dat hij selve god was ende dede hem vanden luyden aenbeden. Dat en quam hem wter natueren niet mer wt rechter sondelijker hoverdien. Daerom soe plaechden god dat hij vij jaer inder wildernisse ghinck ende at gras ende cruyt wt der erden doen kende hij datter een god boven al is.
Ysidorus seit. onwetenheit is een moeder der dwalinghe ende een suster der sonden. Dat mach alte wel wesen want die gheen dinc en bekint die moet ommer dwalen. Ende is hij soe onwetende dat hij gheen doecht en bekeent soe en can hijse oic niet mynnen. Hoe soude een minsche volcomelijck mynnen dat hij niet en kint. Het is ommer een beestelijc leven die doecht voer ondoecht niet en kennen.
Nu heeft ons doch onse here god sijn gheboden ghegheven ende openbairlijck geleert. Omdat wij ons mitter onwetenheit niet excuseeren en sullen ende seggen Ic en wist niet dattet qualijc ghedaen was. want wat teghen sijn ghebode is dat weten wij wel dattet qualijc ghedaen is. Mer al willens onwetende te wesen dats een quade boesheit die die ziele ter hellen brenghet. Mer als men niet bat en weet dat is een rechte beestelijcheit die van natuerlijken onwetenheit hoer sinnen niet en kennen vlien die doechden te bekennen. Ende die ghene die soe verhardet sijn inder quaetheit als antyochus. nero. dyoclesius. decius maxentius ende veel ander tyrannen. Conden wij ons tot doechden boeghen wij soudenre sonder twivel van gode goede voerdernisse to hebben. Mer versteende hertten en connen hem daer toe niet voegen alst wel scheyn van coninc pharao van egipten. Hoe veel plaghen hem god toe sende in sijnen lande hij was soe verhert in sijnre boesheit dat hij tvolck van israel niet van hem en woude laten scheiden.
Dese onwetenheit of domheit machmen ghelijken bij den esel want het