ghevoedt worden Dat ertsche voetsel en coempt der sielen niet te baten wanneer die minsschelijke ghedachten totten geboeden der caritaten gheneghen is Soe moet sonder twijvel tvleesch mit soberheit ende abstinencie ghemaghert werden Of die weelde vanden vleeschelijken voetsel soude dat een mitten anderen verderven.
Die volle buyc en can hem niet saten ter bedinghen. nu seit sinte augustus dattet vasten sonder bedinge niet en is. Want soe een eerbaer ridder sonder wapen. of een wapen sonder ridder niet en is. Alsoe is vasten sonder ghebet of ghebet sonder vasten want wij sullen gode vasten ende ons niet. Nu dan die ghene die vast est dat hij die spijse ende dranc die hij hem selven af trect den armen ende behoeftighen niet en gheft mer sluytse op tot sijns buycs behoef die en vast god niet mer hem selven. Hoe het is dat een minsche soberlijc ende in abstinencien leeft om ghesonde sijns lijfs dat en es niet mesdaen. want wart dat hij contrarie dede ende sijnen buyc even vol hielde. daer hem dan siecte of wee af quame ende storve hij. soe waer hij sake sijns selfs doot.
Dese soberheit en weet ic bij gheenen dier bat te ghelijken dan bijden stuer. Dat is eyn visch inder see dat gheen voetsel en neempt van enighen weselijken stucken. Dan hij allen leeft bijder lucht soe god die overste scepper sijnre natueren dat ghegheven heeft Begherde die minsche vander godlijker locht sijn siele alsoe ghevoedt te hebben. god en soudese niet laten verhongheren. Dat lijff soude wel varen ende die siele soude ghevollet werden mitten brode der ewigher behoudenisse. Die heilighe propheet helys als hij ghevloen was van achab. coninc van israel ende inder wildernisse lach Soe wart hij bij gods ghebode ghevoedt vanden selven broede dat hem die crayen broechten. Ende hij wanderde mit eenre maltijt .xl. daghe lanc altotten berghen gods gheheiten oreb. mer hij en vaste sonder gebet niet. Bernardus seit dat ghebet verdient die doecht te vasten ende dat vasten verdient die gracie te bidden. Dat vasten stercket die ghebede ende dat ghebet sterct die vasten ende presenteertse gode diesij dan vrindelijck ontfanct. Die abstinencie ende soberheit van leven is bequam dair bij salmense billick hanteren ende in maten plegen sonder maniere van ghiericheit. want sij behout die siele ende gheeft den licham gesonde als voerscreven is daer toe soe is een minsche alte vele bequamer goede te bidden ende alle goede werken voert te keeren. Ende een heeft oec gheen prekelinghe van oncuysheit noch van overvloedicheit der sinnen die tot hoverdien draghen moghen of gramscap. Dat machmen wel mercken bij Johan heremijt als hij kiesen soude een van drien sonden te doen. Daer seit valerius af Die groetste simpelheit van spijse te nemen was voertijts die alder beste ordel gheefter tusschen der menscheit ende der consciencien Want ten was groten eerbair luden gheen vermijden te eten in een heymelijck warderop. als sij slechte spijse hadden die sij hem scamden te toenen.
Oec soe was in dier tijt den vrouwen te romen die ghewoente van wijn te drincken af ghetoghen op dat sij bijder ghenoechten vanden wijn in gheen oneer en quamen. Daer af seit ovidius. het is alte goeden doecht dat een minsche ontbert ende mit wil hem abstineert van dinghen die hij mit alre ghenoechten beghert.
Sonder twijvel ich weet wel voerwaer een minsche die van ydelheit sijns