waer hij hem keerde. Soe soude hij nochtan alle weghen sorghen ende anxt hebben dat hem gouts ende goets breken soude in sijnen leven. Sinte augustijn seit die giericheit en is niet alleen in gout of in silver mer in allen anderen saken diemen met onmate ende onredelijck beghert. Ende sonderlinghen daermen ommer meer wil hebben dan ghenoech daer om soe is quaden wille een sake alre quader dinghen. Mij heest [l. heeft] alte vreemde hoe die vuyl ardicheit van begherte soe groet inden minsche mach wesen. want dieren ende visschen ende vogelen die niet en hebben sij laten hem genoghen ende en roven noch en neemen niet dan haer nootrufte als sij hongher hebben. ende als sij versadet sijn soe ruesten sij ende en poghen niet om meer. Mer die vuyle ghiericheit en is niet te versaden altoes is sij wt om rijcheit ende goet ende en laet haer nummermeer ghenoeghen. Sij en vreyset god niet noch sij en slaet der eere gheen gade. sij en sijt geen orber aen. Sij en spaert den vader niet sij en kint haer moeder niet. noch sij en wijct den broeder noch sij en hout den vrienden gheen trouwe. Sij perset den weduwen. sij vercloect den wesen horselves kinder het sij mitten sinnen. die vrij sijn brenghet sij in eygenscap. Sij geft vals ghetughe der doden goede becommert sij als of sij selve nummermeer sterven en soude. Wat dulheit is dat der zielen die tleven verliest ende beghert die doot die dat gout verkiest ende verliest hiemelrijck. Sinte gregorius seit. dat die ghierige minsche sijnen dorst meerret mit drincken. want soe wanneer hij heeft vercreghen dat hij beghert soe staet hem sijn hertte altoes nae meer te hebben. Die sonde van giericheit als sij des minschen hertte tot haer ghetoghen heeft soe maect sij sijn sinnen alsoe blint ende swaer in ertschen saken dat sij hoer niet voeghen en can die dinghen te begheren die hier boven sijn off daer nae te staen. Ghiericheit en wort mitten dinghen dij sij beghert heeft niet wtghegoeten mer sij wortter bij ghemerret. want soe als tvuyr bijden houte dattet verteert groet wort ende oec seer wasset hoe wel dattet die vlamme mitten iersten aenstoken neder ghedruckt Soe wort die ghierige erst gestillet mit veel crigens. meer hoe hij meer inder kisten heeft hoe hij ernstigher wt is om dat te meerren. Hoe dat die ghiericheit ghelijct dat vuer daer mede in toecomender hem groter wort.
Die gherighe arbeit om rijcheit ende om wereltlijke eere die wort des duvels woenstat hier inder werelt. Want als sij sijn begerte van goede vercreghen hevet soe wil hij ghenoechte hebben ende geft hem tot oncuysheit. Soe dattet luxuria al verteert dat ghiericheit in ghebroecht heeft. Cayn was die ierste die een stat tymmerde ende beveste van giericheit om tsijn te beholden. Abel en tymmerde gheen want daer staet ghescreven die heiligen en hebben hier gheen blijvende stad. mer sij soeken die overste stad der toecomender blijscap ende der ewigher vrouden.
Overvloedicheit van tijtlijken goeden heeft dicke gheweest ocsuyn van swaer sonden. Alsmen sien mach in dien van Zodoma. In die groete weelde van jherusalem. In die grote moghentheit van romen. In die grote rijcheit van akers. In die grote hoverdie van vrancrijck die seer geplaecht ende vernedert is. ende in veel ander exempelen die ghesciet sijn. Tis alte claerlijck te versinnen dat wt ghiericheit veel kijfs ende orloges ende veel onmynnen ghevalt. Want men seit int ghemeyn het is al om houden ende om hebben. Die gherighe wilt al hebben wat hij siet ende wat een ander heeft