moet. Daer om segghe ich datter sijn tweerhande luyde die milde sijn alse vrie luyde ende roekeloese luyde. Die roekeloese luyde dat sijn die gheene die onnottelijck hoere goet over brenghen ende mit onnutten luden verteren. In tavernen. in werscap. in dobbelen in tuyschen in gulsicheit in quaden knechten ende onnutten luden aen te legghen. Ende oec sonder reden tghelt te storten onsinlijc in maniere van berome. ende alsoe ghelt ende goet toe te brengen in dinghen diemen onlanghe ende niet en sal ghedencken. Mer die liberael ende vrij sijn die gheven hoer gelt mildelijck wt in nootlijken saken. In kinderen of maghen te hiliken ghevanghen te verlossen. hoer renten te meerderen. hoer lof te breyden ende armen luden te voeden mit redelyken almoesen nae hoeren vermoghen. Ende hoer vriende truwelyc bij te staen mit ghelde ende mit goede. ende alsoe bescheidelijck daer toe gaen ende mit mate. Dat sijt thore niet onnuttelijc en quisten noch boven hoeren vermoeghen en verteeren.
Coninc phylippus straefde sijnen soen alexander dat hij mit veel te gheven die ridderscap van macedonien aen hem toech. Ende alexander corrumpeerdese allen mit ghiften. menende dat hij dij ghene trouwe wesen souden diemen mit ghelde daer toe brochte. want coninc philippus meynde dat dat gheen miltheit en was mer eene inbrekinghe der minschen. Doen agamemnon ende clytemestra sijn wijf beyde doot waren doe waert horrestes hoerre beyder soen coninc ghecoren in grieken. Ende hij hielt soe groten ende heerlijken hof mit allen den edelen luden vanden rijke dat sij hem ghemeynlijck alte groet lof spraken mer trouwen dat en dede hij alle daghe niet.
Dese sake der miltheit is ten noede of ten orbare ende tusschen dien tween soe is best een redelijc middel ghehouden. Die redene der vrijheit van eynighen luden daer sij mede gheeert sullen werden is tweerhande. Want sij doen den behoeftighen goedertieren hulpe mit gonste ende mit ghelde. Ende die mit gelde ghesciet is lichtelijcker den rijken mer den anderen is enen goeden manne claerre ende loflijker ende van meere werden. Het is beter ende gode bequamer den goeden mildelijck goet te doen dan aventuerlijken luden. doch meyn ic wanneer die aventuerlijke lude goet ende doechdelijck waren dattet dan bet daer aen bestadet waer dan aen anderen bosen armen.
Doe david verdreven was van sijnen soen soe quamen abinmathis ende bersellay in doechdelijker miltheit moet willens. Ende sij gaven david grote hoepen van goude ende provande daer hij sijn volc bij houden soude. Die coninghinne van saba quam wt verren lande ende broecht salomon den coninck overvlodicheit van goude van goede ende van rijcheit.
Soe wie giften gevet die vercrieghet lof ende eer daer bij want hij trect aen hem daer mede die ziele des ghenen diet van hem neempt. Die poeten seggen die heeft te gheven die heeft te regneeren ende die die giften neemet die vercoept sijn vrijheit. Ende raguel die grote rijcheit hadde gaf den jonghen tobie sara sijn doechter te wive. ende gaf hem mit haer die rechte helfte van sijnen goede. Sinter peter seit in sijnre epistolen. Het is saligher te geven dan te neemen Gregorius seit. waer omme soe sydij traech te gheven vanden uwen al daert bestaet is als het doch kenlijc is dat selve dat ghij den armen gheeft die opter erden sit dat gefdij den ghenen die inden