arbeit allen wegen om quaet dat sij yemant doen mach off sij ducht altijt dat hoer van enen anderen quaet gheschien mach.
Dus machmen die loesheit bijden aep ghelijken die onghetrouwe ende valsch is allen minschen. Ten is niemant hem alsoe goeden of soe ghetrouwen vrient sij en souden bedrieghen mocht sijt doen. Ende wanneer sij quaet doen soe sijn sij vrolijc ende tot alre quaetheit is hem lieve. Och sijn sij scalc boven ander dieren ende die meest ghelijc hebben naden minsche. Ende sijn oec haestelijck op hoer hoede als die loes die niemant en betruwet ende waent altoes ghehoent te wesen. Ende wie selve ontrouwe is die en betrouwen niemande.
Doen die heilige anna samuels moder inden tempel gode aen bat ende die priester sach dat sij die luppen rorde ende geen geluyt en maecte. Soe wande hij dat sij droncken gheweest hadde ende ghetrouwede niet dat haer meyninge goet was ende bespottese daer om mit smadelijken worden. Laban hadde quaet betruwen tot jacob sijnen neve ende dede alle jacobs huysraet omme soeken menende dat hij sijn goede ghestoelen hadde. Men seit die twiefelt denct misselijck ende daer ghelove cranck is daer salmen omme sien. Een natuurlijc verrader meent dat alle die luyde loes sijn. want wes een minsche meest inden sin heeft dat getrouwet hij op ten anderen. die selve inden oven gheweest heeft die suct gherne den anderen daer in.
Inder loesheit scuylen noch twee ander ghesellen die volnae vanden selven gheslechte sijn alse geveysheit ende smekerie. Vanden gheveisden luyden alse dese ypocriten ende lollarden [ende susteren die heilich schijnen van buyten] daer af seg ic dat sij boeser sijn dan venijn te weten die niet en sijn inden daden soe haer ghebaer schijnt van buyten daer alte veel ghebrex in valt. want sij haerre vele eens wolfs herte draghen onder een lamshuyt [als decke ondervonden is dat sij heymelic des vrijdaghes vleesch aten ende vuyle oncuysche vergaderinghe plaghen te hebben mitten susteren ende beghijnen].
Sinte gregorius seit daer af die ypocriten trecken aen hem dat lof der gherechter luyde so sij een gherechtich leven schijnen te hebben. Mer dat sij draghen seit hij dats hem vreemde. of hij seggen woude. dat sij schijnen dat en sijn sij niet. Voert seit hij allen ypocriten als sij der goeder lude leven in schijne aen neemen soe hebben sij een vervolch van heilich ghesichte. mer die waerheit der heiligher wercken en is in hem niet. Noch seit hij sij sijn mit rechte onder die ypocriten te tellen die wter gheveistheit van leeringhe den dienste van horen regemeent in een ghewoente van heerscappien hebben. Hij meent die vele inder werelt sijn ende tot ghene hoghe dinghen comen en connen die werden dan ende neemen aen een manier van heilighen leven. Om datmen hem te bat betruwen sal ende verheven moghen werden tot heerlijken ampte. Ende dus gheven sij hem in valschen schijne wter werelt om weder mit allen daer in te comen. Hebt altoes liever heilich te wesen dan heilich te schijnen. want datmen op u vermoet ende niet en sijt dat en baet u niet ter sielen. Ende niet te hebben datmen waent ende in schijn te hebben datmen niet en heeft dats een sonde van dobbelder laeste. Een openbaer viant is beter dan een gheveyst vrient. Want alsmen enen viant kent soe machmen hoede voer hem draghen. Mer die vrient schient ende viant is die mach mit cloecheit veel quaets doen. want daer en can hem niemant voer hoeden.
Van ontrouwe ende valscheit lesen wij inden ouden jesten hoe dat die coninck minos van creten een veede ende viantscap hadde teghen den coninck