sonder raet en wort nemmermeer sake wel ghesloten. Daer omme soe doet alle dinck mit raede ende naeden raet en sul dij niet berouwen.
Du sult vele mede doghens tot dij neemen mer van dusent eenen raet. die wijse en doet gheen dinck sonder raet mer die ghecken versmaden den raet. Ende hij wil nauwe sijne heijmelijcste vrienden sijnen raet ontdecken. Om dat hij altoes verhoelen quaetheid inder hertten hevet. Soe wie sijn dinghen mit rade doet die regeert wijs. Ende mit den dwasen en salmen gheen raet hebben want sij en mijnnen niet dan dat hen behaecht ende dat dunct hen altijt dat beste wesen.
Ende sorghe is een nootlijke sake een kenlijc wech ter wijsheit ende daer af coempt eer ende salicheit der siele ende den lijve. Men seit die sonder sorghe slapen gaet dat hij sonder eer op staet. Die wijse mach sonder sorghe niet wesen. Wij werden mit groeter sorghen verbonden totter hoede ons lijfs ende tot ernsticheit onser beteringe. Als wij in ander luyde doecht sijn die in ons niet en is. Gregorius sprect. die sorghe ende voertsettinghe sijn eerbarlijc. ende die behendicheit is lovelijc. Daer die reden meester is ende die verwoetheit des torns niet te sacken en heeft: hoe een mensche naerre den doot is. hoe dat hij sorchvoldigher [ende vervaerder] wesen sal voer misdoen. Ende voer ongheval dat hem overmits voerleden sonden toe comen mochte. Ende daer en denct die joecht niet omme want die jonghe sijn roeloos ende en versorghen niet die toecomende laste.
Daer om sprect salomon. Het is den jonghen onmoghelijc wijs te sien. Vele luyde smaken wel die niet en verstaen men vint vele wijser mannen die wel smaken dewighe dinghen mer sij en verstanse niet noch en bekennen.
Sonder wijsheit en mach niemant salich wesen ten sij bij den oversten goede dat ghesien ende ghehouden wort in dier waerheide die wij wijsheit heiten. Ende salomon prijst wijsheit voer alle goet ende voer alle dierbaerheit ende costelijcheit ter werelt want gheyne rijcheit of hoecheit en is haer te ghelijcken. Hij seit corn ende wijn verblijden alte hoechlijc der minschen hertten mer wijsheit gaet hen allen boven want sij coempt voert wten monde des oversten. Wijsheit te leeren is salichste scole diemen soeken off vinden mach. Daer op seit seneca. Al war ic so na mijnre doot dat ic den eenen voet int graf hadde ende den anderen daer buyten noch soude ic leeren mocht ic. Den wijsen en mach gheen dinck ghebreken noch hij en mach gheen armoede hebben.
Voersienicheit is een fondament der wijsheit daer al onversien onghevalle mede verhoedt moghe werden. Daer om seit boecius voersienighe ghedachten is een sekerheide Mer cortte ende oeck hastighe ghedachten die hebben menighen minsche in dwalinghe bracht. soe ick voer gheseit hebbe dat die jonghe qualijck ende niet wijs en moeghen wesen. Dar op seit socrates. wie hem regeert bij raede der jonghen die is eenen val wachtende want daer en is gheen raet inne. Het sijn ter werelt iij dinghen die contrari sijn den rade ende allen raet verdrucken dat sijn onghenade ende toern ende ghiericheit. Haesticheit beneemt oec veel rts al isset verbeiden bij wijlen verdrietelijc. Nochtan heeft die menighe mit verbeiden in wijsheiden groete voerspoet ende geluck ghecreghen.
Een heer die behouden wil blijven die sal sijnen rade gheloven ende