Dit es van der vij.der ende een goede bloem gheheiten. Ontfarmherticheit.
Ter eeren gods ende op dat hij onser ontfermen moet soe wil ic u voert vander ontfermherticheit scriven. dat een wtghelesen bloem is van allen die ic in de huysmans corff vant. Ende also aristotiles seit. soe is ontfermherticheit mit hertte ende mit synnen te doghen mit eens anders ongeval. Mij dunct na dat ic gheleert hebbe dat rechte ontfermherticheit is den misdadighen te vergheven. Den dolenden te weghe te wijsen. Den ongheleerden te castien. den onberaden dat best te raden nader wette. den onghehorsamen te castien. den drovighen te troesten. ende gode voer ander lude salicheit te bidden. Daer om seg ic dat inden mensche gheen scoenre doecht noch gode bequamer wesen en mach. dan den truerighen mede te doghen. almoesen te gheven. Die ghevanghen te lossen ende die doden ter erden brenghen. Thobijas halp die doden ter erden die van sijnre wet waren hoe wel dattet der coninc verboden hadde op lijff ende op goet. Ezechias die coninc van juda was sieck also dat sijn natuerlijke tijt van sterven comen was. Ende hem verdroet seer dat hij noch sterven soude ende screide ende hilt hem seer qualic. Doch om dat hij goet ende gherechtich was ende wel in gods erve gheleeft hadde. soe ontfermde god sijnre ende verlengde hem sijn leven .xv. jaer.
Die lede der ontfermherticheid sullen meest levende wesen inder heiligen kerken op dat sij als een waerachtighe moeder den misdadighen kinderen niet hoverdelijken en weder vaer. Ende die ghecorrigeerde kinderen niet lichtelijke en verghete. Die soeticheit des levens sal ernstich wesen ende niet slap. Die correctie sal ernstich wesen ende niet wret. Bijder gherechticheit sal ontfermheit wesen. na groeten val die sinte peter ghevallen was soe weten wij dat hem vele ghenaden ghedaen wart. Ende doen hij ghecorrigeert ende ghevesticht was soe woent hij inder ewigher glorien ons heeren. Die ghenade vervolchde hij alsoe als hij voer alle apostolen thoeft waert der heiligher kerken ende hem worden bevoelen die slotelen des hemels.
Salich is hij die strengheit ende sachtmodicheit te samen houdet in sijnre ghedachten op dat mit der eenre die castijnghe ghehouden werden ende dat bij der ander die onnoselheit niet verduct en werde. Du sulte eenen anderen ontfermhertich wesen op dat dij die overste ontfermherticheit ghemoete. Want wiltu dat god dij vergheve soe moestu dan ierst vergheven. Du sult den anderen doen dattu wilts datti ghedaen worde. die sijne oren stoppet voer eens anders mensche bede. als hij bidt soe en sal hij niet werden ghehoert.
Wij moghen billic ende gherne ontfermhertich wesen op onsen even keersten die wij doch nae gods leere sculdich sijn te mynnen ghelijc ons selven. Ende off wij gheen ontfermherticheit in onsen sijn en hebben. soe en sal god dan onser niet ontfermen. Nu staet doch al onse hope inder ontfermherticheit gods en soude ons die niet te hulp comen soe waren onse hope te verghefs. Onse heer god sprict selve inder evangilien salich sijn die