alleen sueticheyt. [want mynne is suster der sueticheit] ghelyc als hat is een suster der bitterheit. Mijnne den ghenen die omme dijnre mynnen wille neder clam inden licham der liever maget ende coppelde te gader sijne mijnne mitter onser. daer hij hem mede oetmoedichde ende ons verhieff. ende versamende dat licht sijnre ewicheit mitten slijme onser sterflijcheit.
Den mijnre en is geen dinck hart noch swaer te doen. Eest dan dat wij ons scicken gode te mijnnen die doch voer ons allen wt groter mijnnen ghestorven is. Soe sullen ons geestelijc alle swaer dinghen licht duncken te wesen. Bij gods mynne crigen wij die ons evenkeerstens. ende inder mijnnen ons naesten soe wort gods mijnne ghevoet. Want inder waerheit die synen naesten verghet te mijnnen ende hem daer toe niet en can voeghen die en sal hem vrijlijc tot gods mijnne niet voeghen konnen. Want gods minne maect die mijnne ons ghebuers ende maectse soe heet datse niet vercouden en mach. ten ware dat gods mynne achter ghesteken wair.
Bernardus die heilige leerar spriect aldus in manier van glose opten boec canticorum. O juck der heiligher mijnnen hoe suetelijc soe nempstu. hoe overblijdelijc legstu dijn stricke. hoe saechtelijke drucstu hoe genoechlijke ladestu. hoe sterckelijke dwincstu. ende hoe wijslijc leerstu. O salige edel mijnne. daer wt spruyt edelheit van seden suverheit van herten. subtijlheit van verstandenisse. heilicheit der begherten. werdicheit der wercken ende hoecheit des levens.
Die godlijke mijnne is een vier. licht. honich. wijn. ende sonne. dit wil ic bewisen hoe die godlijke liefste [l. liefte] is een bernende vier reijn makende sonder middel die ghedachten van onreinicheit der sonden Sij is een licht inde ghebede lichtende die ghedachten met claerheit der doechden. Sij is honich inder beswisingen van dancke. soet makende die gedachten mit eenre lieficheit der godlijker beneficien. Sij is wijn inder contemplacien vervoellende die ghedachten mit eenre soeter vroelijker ghenoechten. Sij is een sonne inder ewigher salicheit verclarende die sinnen mit enen alte edelen lichte ende verhogende die gedachten mitter ewiger ende onverganclijker vroeden. Basilius seit. die warachtige godlike mynne is een scadt die nummermeer en mijndert. ende soe wie dien heeft is ewelijc rijke. ende soe wie dien dervet is alte arm ende sonder salicheit.
Die god mijnt die ontsiet hem. ende die gode ontsiet is begort mit wijsheit ende die wijsheit sal mit hem trecken ende hij mit hoere daer die ewighe wijsheit regneert sonder eijnde. Die mijnne des oversten gods is een alte sueten bequamen salve daer der sinnen quale bij wort gehenesen ende die herttelijke oghen bij werden verlicht. Want wie verladen is mit siecten van vulen sonden. die ist sake dat hij niet en nuttet vander medecinen der godlijker mynnen. Gheen artsche soeticheit noch specerien en moghen hem van dier siecten gesont maken. Daer om sullen wij gode mynnen boven al ende houden sijn ghebode soe sal ons altijt goet gescien.
Van deser godlijker mijnnen soe heeft die godlike moghentheit exemple ghelaten inder erden aen enen voghel gheheiten pellicaen. Die soe warachtighe mijnne tot sijne jongen heeft dat hij volgende die werken gods. als sij niet te asen en hebben ende selver ghenen raet en weet om provande te bejaghen. liever dan hijse sterven laet hem selven quetset ende voetse mit sijnen blode. Daer wij grote salige leer wt mogen nemen hoe wij onse