die tijt van gracien niet en verliesen noch en versuymen op dat sij hen beteren. Die achterwert gaende sijn tot den sonden wt doechdelijken werken. dat mense in die tijt van gracien sal weder ropen ende doense in eenen goeden leven keeren daer sij wt ghetreden waren. Ende die ghene die ghedwaelt sijn wt eenen goeden leven die salmen weder wijsen ende leiden naden weghe der waerheit.
Na dien male dat jacob ezau sijnen oude broeder bedrogen ende die benedictie van sijnen vader ontfanghen hadde ende vercreghen. Soe hate ezau jacob altoes ende hadde altijt inden sinne dat hij en doot slaen woude. Om dat joseps broeders wel saghen dat joseph vanden vader ghemynt was boven alle anderen. Ende om dat hij sijnen vader eenen droem ghespeldet hadde so waren hem allen sijn broeders hatende ende benijden seer. Ende hadden some wel gesien datmen ghedoot hadde. mer die wijse soechten eenen anderen raet ende vercochtenten copluyde hysmaheliten die hem in egipten voerden ende vercochten den coninck van egipten. Mer sij doodden een dier ende brochten den vader sijnen rock al blodich van dien diere ende seiden dat hij van een quaet dier verbeten was.
Aldus hebben wij dat hate alderhande is mer die een sal den anderen in onse ghelove niet haten. Want nae den leere gods soe en sullen wij niemant anders yet doen dan als wij wouden dat men ons dede. Soe en sullen wij oec niemant haten want wij en willen niet ghehadt wesen noch benijdt. Ende benijden wij oec onsen even keersten so vallen wij in gods hate ende dan werden wij duvels eijghen sonder enich twivel.
Die wile een mensche nijt draghet so en vaert hy nummermeer wel. ende wat hij edt of drinckt hij en wort dar dan niet af ghevoedt. Want van rechtigher bittere nijdicheit soe knacht hij sijns selfs hertte dat hem gheen goet en mach gheschien van sijnen voetsel. Waer hij siet dat yemant wel vaert off dattet eenen anderen bat gaet dan hem soe dunct hem sijn herte breken. Ende alsoe gheschiede cayn want hij en condes niet ghelijden in sijnre herten dat abel syns broeders offerande gode bequamer was dan die sijne. Ende verlaechde daer om sijnen broeder op een tijt. ende also doen ter tijt gheen wapen inder werelt en waren. soe creich hij die kinnebacken van eenen doden perde ende sloech sijnen broeder daer mede in sijn herne soe dat hij daer van doot bleef.
Die hate machmen ghelijken bijden fenijnden serpent want die haten allen dat sy sien ende steken ende scieten haer fenijn op allen beesten die haer ghelijc niet en sijn. Mer alsoe vele als sij hoer ghelijc sparen soe sijn sij beter dan die nijdighe menschen. Want die fenijnnse alle. weder sy hen ghelijc off onghelijc sijn des en sien sij niemant aen. Het is vele lichter te vlien die onghenoechte van armode. dan die nijt van rijcheiden. Want ghelijc als een cleet verciert wort vanden motten soe wort dat menschelijke lichaem verteert van nijdicheit.
Die nijd is een felle venijnde beeste die niemant en mijnt. ende sij en wert oec van niemant gemynt. Bij haet ende nijt is menich lant verderft ende noch dagelijx wort ende werden sullen. Want god heeft selver ghesproken inder evangelien. allen rijken dij in hen selven ghedeilt werden sullen vergaen. Ende dat machmen claerlijc mercken in ytalien. in vrancrijck. in hollant. ende in andere landen daer partyen regneren. Sinte gregorius seit.