Op t'n Drees is ouch nog e kèrrekske van de Penetente in iere herstèld, dat jaore laank deens doog es magezijn veur de zjenie.
En es me dan ins naogeit, wie bij de bestaonde St. Mathijskèrrek bijgebouwd woorte de nuij Wiekerkèrrek, die van de Zjezwiete, Fransiskane en noe de St. Lambertuskèrrek, dan kaan me, es me van veranderinge sprik, wel zèGGe, dat wat tat betröf Mastreech neet achteroetgegange is, noe ouch nog te St. Janskèrrek van binne en van boete sjoen gerèstoreerd is.
In de deenste is wienig verandering gekomme, allein dat al lang de muziekmèsse zien aofgesjaf. Bij plechtige gelegenhede woort soms e gans orkes op t'n iksaol gezat, wie onder andere bij de wèl jach van Sint Hubeer.
Wat wel veranderd is heij en dao, dat is et kostuum van de koerezel. Dee van Wiek waos vreuger aongedoon mèt ene lange roeje rok tot aon z'n inkele mèt onderlangs zwarte pompongs. Dee van St. Mathijs droog van etzellefde lake e pak mèt rontelum veer toere zwarte vloer. In St. Servaos huppelde ene köster rond mèt 'n houte bein en in sommige kèrreke waore de kösters te bèste klante van de herreberge. Daodoor gebäörde-n-et ins, datse eine in ene kaffee in Wiek, ondertösse dat heer aon et buffèt te nudige pinte aajt achter z'n kiewe sloog, al z'n doedsprintsjes oet z'n enveloppe haolde en e speul kaart in de plaots stobde. Wie Zjozef, zoe hèdde heer, eindelek te runde góng doen, ontfonge de familie en kinnesse van d'n euverledene tot hun groete verbazing klavere boer, sjöppe dam of harte zeve in plaots van 'n doedsprintsje. Op zoe'n maneer waore ze nog noets op ene zèswekendeens verzeuk, vónte ze. Tege dat te kinder hun ierste H. Kommunie dooge, góng de köster mèt e paar jonges rond, die de körref drooge, um de eijer op te hoole. Die woorte dan later in de pasterij gekook en violèt geverref en dan kraog op te kommuniedaag nao et lof eeder keend 'n koppel daovan.
Umtrint te Paosse trokke de kösters oet mèt einige mèssendeenders en kraole (die ziech onderein ‘de groetste sjendaole’ hèdde) en dan woort et wiewater aon de deure gebrach. Zoe ouch Pallemzondag nao et lof mèt te pameikes, en wijl mèssendeenders en kraole neet betaold woorte, kraoge ze nao aofloup van de runde 'n traktaassie. Dan zaot saoves et gans stèl in e kroegske bijein, eeder mèt ene groete pot aajt veur ziech, en tege negen oore toemelde ze nao hoes tou (de kraole, mein iech).
Es iemes doed waor van 'n deftige familie, brachte de kösters te broeden kolekaarte rond veur de errem lui en dan leepe die d'rachter wie de hinne es t'n haon mèt ene piering vórt löp. Zoe gaw gaof heer z'n kaarte neet aon de hoezer aof, of te leefhöbbers waore dan ouch prezent um ze in ontvangs te numme.
De rouwverheurder zörregde dan veur de rouw in de kèrrek en in de hoezer en ouch veur de krieters. En zoe gebäörde et ins, dat ene krieter, dee verzeuk waos, door ze jungske leet zèGGe: ‘Peer kós neet kriete, umdat meer doed waos’.
De öllegerniste en zaankdirektöre waore euver et algemein knappe muzikante, boe-onder 't ers waore, die gaar gei bein d'rin zaoge um zellef