'n tuutsje geprezenteerd mèt ulevellekes, pasjensiekes, gebrande amandele en likeurboene.
Bove hoeg kraakde ze ondertösse get neut, aote 'n appeleseen veur d'n doors of leete 'n snoufdoes sirkuleere tot aan de underste indsjes van de galerij.
De meiste families hadde hun vaste ‘loges’ en ouch te ander bezeukers zaog me altied op hun aw pläötskes. De offeseere vónte-n-et beleefder, de zitplaotse aon et publiek euver te laote. Zij stónte d'n hielen aovend heldhaftig tege de balustraad van de ‘baignoires’ te leune. Dan zaoge zij et gans publiek en umgekierd.
De prijze waore de hèllef van noe en dao mós al get hiel bezunders te doen zien, ie die mèt e wöllemke of tien sent verhuug woorte. Van plaotstitels of gerezerveerde plaotse waos gein spraoke. Dee et ierste kwaom, dee et ierste maolde en dèks genóg stónt et publiek al 'n oor en langer veur de deur um et ierste binne te zien, es tie opegóng. Waos ene ‘soirée’ van Momus, dan trokke al sommige families van veer oore nao de kemedie um 'n gooj ‘loge’ te höbbe en ze leete ziech tao de koffie bringe um d'n tied um te kriege.
De koejonges krope, es ze de kans veerdig zaoge, al tege d'n aovend te zolders op en heele ziech tao verborrege tot et stök begós, um dan e pläötske op et paradies te goon zeuke, dat ouch onder de veurstèllinge peekduuster waor. En mennige gooj meer smókkelde häöre kleine jong onder häöre wijje mantel mèt nao binne.
Es et sezoen begós kondigde d'n ein of anderen direktör, meis van Verviers of Namur, aon, dat heer mèt zienen tróp heij kaom speule en dan abonneerde ziech al de gooj families op zès veurstèllinge, die alle weke ins of um de veertien daog gegeve woorte. Kort t'rop zaog me dan altied regelmaotig te ‘affiche’ versjijne, boe-op es ierste veurstèlling ‘Faust’ woort geannonseerd. Dan vollegde Carmen en Mignon, wie altied, en veur de res ‘Haydée ou le secret’, ‘La Muette de Portici’, ‘Si j'étais Roi’, ‘La Dame blanche’, ‘La Part du Diable’, ‘Les Contes d'Hoffmann’, ‘Fra Diavolo’, ‘Le Pré aux Clercs’, ‘Le Caïd’, ‘Le pardon de Ploërmel’, Norma, Zampa, ‘Le Songe d'une nuit d'Eté’, ‘Le Domino noir’, ‘Lucie de Lammermoor’, ‘La Reine topase’, ‘Les Diamants de la Couronne’ enz. enz.
De meiste waore in d'n Italjaonsen trant gesjreve, mèt väöl vokalize veur de ierste ‘chanteuse’, hiel hoeg note veur d'n tenor, hiel deepe veur de bas en ‘bel canto-airs’ veur de bariton.
Et orkes akkompanjeerde mierendeils mèt ‘boem-klets-klets’ of ein, twie, drei, veer, vijf, zès.
De artiste drooge allemaol ouch Italjaonse naome, en zellefs es ene Mastreechteneer mètzong, kraog heer toch 'n a of 'n i achter zene naom. De koriste waore zoeget twintig lui, van eeder partij vijf. Bij apaarte gelegenhede woort et koor wel ins verdobbeld. De figuraassie bestónt oet e stök of tien seldaote, die op te ‘scène’ op t'n achtergrond kwaome oetgemarsjeerd, ‘plaots rös’ maakde, reks-um of links-um gekommandeerd woorte en dan weer aofrukde. Onder geleide van ene serzjant marsjeerde ze tege zeven oore van de kazerne nao de kemedie en tegen