lijcke hulp met een volstandich ghebedt. Oock mede zijn die becoringen somtijdt in volmaecte menschen niet alleen periculoos maer van noode tot een bewaringe des deuchts. Ten laetsten, als wy alle dinck wel ghetemmet hebben, soo leydt ons laghe die sonde des ydelen glorien, oock int midden van onse deuchden, alsoo dat wijse van ons niet wel connen verdryven, maer stadighen arbeydt verwint alle dinck.
Als nu u herte becommert is met groote becommernisse: soo wilt met alle manieren verdrucken, bedwinghen ende verminderen uwe begeerten. Ende wilt als Jacob die Patriarche stantachtelic strijden, in die nacht also lange als die dageraet des Godlijcken hulp coemt ende licht wort, ende wilt dan seggen. Ic en sal u niet laten ten waer dat sake dat gy my gebenedijde. Wilt nu hooren wat loon dat die stercke strijtvorst ontfangen heeft. Ten 1. Heeft hy hem gebenedijt in die selve stede, want die gratie Gods wort altijt vermeert in een mensche, na dat hy verwonnen heeft die becoringhe ende hy wordt veel bet beschermt teghen die toecomende aenvechtinghe des vyants.
Daer na dz sijn die geroert is, so verdorret sijn ader, ende hy heeft begonnen te hincken met sijnen eenen voet. God die vermaledijdt, door den Propheet den genen die daer hincken met beyde voeten (dat is) die daer willen na den vleesche leven ende willen Gode behagen. Ende want sy dat beyde qualicken bearbeyden soo hintken sy met beyde voeten. Salich zijn die gene, in wien de begheerte des vleeschs alsoo gedoot is, overmits Gods raken ende tasten, dat sy mogen gaen op de rechter voet, dat is, na den geest. Ten laetsten is sijnen naem verwandelt, uyt Jacob is geworden Israel, wt een vechter is hy geworden rustich. Nu ist dat gy onderhout ende bedwinget u vleesche, met die sonden ende met die vleeschelicke begeerten, so en sal u niemant teghenstaen, ende so sal u gheschieden rusticheyt ende ledicheyt, op dattet u gebeuren sal moghen God te sien, ende dat gy smaken ende sien sult mogen dat die Heere soet is. Dit is Israel te verstaen. God en wort niet gesien int vier, noch in een wolcke, noch in een oploop der becoringhen, maer condy verwinnen die subtijlheyt ende die verwoethz des duyvels, ende blijft ghy volstandich, so sal daer na volgen die soete inblasinge des soeten weders, die geestelicke vertroostinge. Ende in dien dz de geestelicke vertroostinge u comt, so wilt neerstelic op doen u binnenste oogen, ende gy sult wesen Israel, met hem segghende. Ick heb den Heere ghesien ende mijn ziel is ghesont gheworden. Ende sult hem sien, die gheseydt heeft gheen vleesch en sal my sien. Ondersoeckt u selven, ist sake dat gy vleesch syt, soo en sult ghy den Heere niet zien. Ende en siet ghy hem niet, soo en sal uwe ziel niet behouden worden. Daerom wilt naerstich arbeyden dat ghy wordt een gheest.