menschen, dat vleesch boose menschen. Ende de ziel geen van beyden. Die geest soeckt hemelsche dinghen, dat vleesch sotte dinghen, ende die siel dingen die van noode zijn. De geest beurt op inden Hemel, dat vleesch bedruckt neder ter hellen, ende die siel en staet niet te verwijten. Wat vleeschelijck is, dat is boos ende leelijc, wat Geestelijck is, dat is volmaeckt, wat der sielen aengaet dat is middelbaer ende onverscheyden Wildy op dit noch beter weten ende met meer onderscheyts verstaen van dese dry deelen. Ghy eert uwe ouders, ghy hebt lief uwen broerder, uwe kinderen uwen vrient. Deser liefden te volbrengen is niet alleen deucht, maer niet te volbrengen oft te doen is groote boosheydt. Daerom en doet ghy niet een Christen mensch wesende, dat de Heydenen door inghevinghe der natueren doen, Ja dat meer is dat de stomme Beesten doen. Maer dat vande natuer is, en is geen verdienste. Nu zijdy daer toe ghecomen als dat die goedertierentheyt tot den Vader sal versmaedt worden, ende die liefde der kinderen sal versmaet worden, ende de goedtwillicheyt tot den vriendt sal vergeten worden of Godt sal vertoorndt worden. Wat wildy nu doen, de siele staet in eenen tweewegh, aen de een sijde noodicht u dat vleesch, ende aen de ander zijde den geest, de geest seydt dat God beter is dan u vader, ghy zijt u vleeschelijcke vader alleen schuldich u lichaem, maer Godt alle dinck. Dat vleesch raet, ten waer dat ghy onderdanich zijdt, u vader sal u moghen onterven, ende die gemeynte sal segghen dat ghy een boos mensch zijt. Neemt nu raet wat u profijtelijck is tot u goet ende tot u fame. Dat vleesch raet oock Godt en siet des niet oft hy latet toe, oft hy sal lichtelijck wesen te versoenen. Nu wanckelt en twijfeldt de ziel. Waer dat hem de siele nu toe neyght, of met wien dat sy aenvaldt, dat sal sy wesen. Versmaedt sy den geest, soo sal sy hooren dat gemeyne wijf, dat is dat vleesch so is sy een lichaem met haer. Maer indien datse versmaet dat vleesch ende wordt opghetoghen totten Gheest, soo wort sy verandert inden geest. By aldusdanige exempelen wilt u selven leeren kennen. Het is een groote dwalinge der menschen, dat sy meynen dat dingen der natueren toehooren volmaecte goetheydt is. Want sommige begeerten die eerlijcken schijnen, die bedriegen die Menschen die niet voorsichtich en sijn, Ghelijckerwijs, als een rechter wreet is op een misdadich mensche, so schijntet dat hy strenghe is ende recht op staet. Wildy nu weten oft hy wel doet. Indien dat hy sijn herte daer toe stelt ende dat hy die ingheboren strackheydt dient sonder droevicheydt der herten, ende met eenige wellust, nochtans niet dwalende van dat ambacht des rechters, alsoo dat hy hemselven niet en soeckt, soo doet hy dat middelbaer is. Maer indien dz hy misbruyct, die wet tot heymelicken haet, of tot begeerlijckheydt, soo doet hy dat ghene dat vleeschelijck is, ende wort een dootslager. Maer ist saecke dat hy groote droeffenisse heeft om dat hy moet verdoemen den genen die hy liever hadde dat hemselven beteren soude, ende liever hem onghequetst laten soude dan alsulcken verdiende pijn aendoen, ende die Justitie volbrengt met alsulcke meeninge gelijc een vader gebiet sijn alderliefsten soon die misdaen heeft dat hy gegeesselt of geslagen wort die doet dat geestelic is. Veel luyden verblijden, ofte ontsien hen, in sommige dingen die sy hebben wt die toeneychlijckheydt der