faire ladite entreprinse. A dit aussy que le Sergeant Maior de Breda nommé Lambert Charle Liegeois, et semblablement Jean Pate Lieutenant Gouverneur dudit Breda beaupere du confessant estoyent participans de l'entreprinse susdite, ayantz aussy donnéz charge et commission audit confessant de venir pardeca, pour faire ladite visitte, comme dessus est dit et déclaré.
Adjouste aussy, qu'il at esté present audit Breda, ou qu'on traictoit la surprince dudit chasteau, et la facon et manière de ce faire, et ce en la compaignie dudit Jean, et que cependant on rendoit paine de entretenir en amytie ledit Jean, craignant qu'il ne sen allasse ailleurs. Disant enoultre que ledit Jean estoit souvent mengeant a la table dudit Gouverneur, et qu'il avoit sa residence chez ledit Sergeant Maior.
Estant interrogué si on luy avoit promis quelque chose en recompense de ladite entreprinse, at respondu que non, fors seulement qu'on luy avoit baillé argent pour despendre sur le chemin, mais qu'on luy donnoit espoir, qu'estant le fait achevé il seroit recompensé et qu'il auroit moyen de vivre.
Estant demandé s'il n'avoit aultrefois accompaigné Thys d'ama, dit le capitaine del Goffe, et si iceluy ne scavoit a parler de l'entreprinse susdite, at respondu que de ce rien ne scait, et qu'il at entendu que ledit Dama seroit prisonnier a Breda, et qu'on le devoit mener a la Haye en Hollande.
Sur ce que luy avons demandé s'il ne scavoit parler d'autre entreprinse sur aulcune ville ou place du pays de Liege, at cognu et confessé que le susdit Jean at declaré au Gouverneur de Breda, qu'il y at certaine escluyse en la cité de Liege a un moulin pres la maison de Baviere, par laquelle on poroit facilement surprendre ladite maison.
Et estantz les susdites confessions, declarations et cognoissances audit Gerard prisonnier releues, et demandé s'il vouloit aulcune chose changer moderer ou revocquer, at de sa pure et spontane volonté dit et respondu qu'il ne vouloit rien changer, ains demouroit les et empres sesdites cognoissances et confessions, lesquelles il disoit estre veritables.
Ce at esté ainsy faict et exploicté, au lieu susdit le quattriesme jour de Mars anno mil cincq cent nonante et un, stylo novo.
Et affin que ces choses soyent estables et fermes, en signe de verité, avons, nous Pierre Oranus, et Jean Jugius susdits, aux presentes faire mettre nos propres séelz desqueles en usons communément aux affaires de nostre office, l'an, moys, et jour susdits.