| hiernà komen. Een stuk van de Havelaarherdenking kan ook best in het journaal.) |
15. | Prisma of Dogma. |
16. | Anthonie Donker - of samen met andere stukken later? |
17. | Afscheid van Domineesland - de inleiding, die alleraardigst is, en die ik vooral niet missen wil! Tenzij je hem nog eens als inleiding gebruikt, met een stuk uit Waarom ketters bv., en nog wat aanvullende blzn. - door cijfertjes gescheiden. |
18. | Studie in Schaduw. |
19. | Schrijverspalet. |
20. | Paapsche Sympathieën. |
21. | Dionysos en Pentheus (misschien bekort-kan je hier dat boek van Vergin niet bij afdoen?) |
22. | Geest en Vrijheid. |
23. | Wassermann en Sammlung - Hitler, Ebenbild - Einstein, en nog wat uit dien hoek-als journaal weer. |
24. | Keur uit Panopticum. |
25-26 | Stukken uit Vaderland, N.R.C., etc. |
Dit alles is natuurlijk erg brokkelig zoo. Er is maar één ding te doen als je een goed boek wilt maken: alles overlezen, alles weer laten leven, er plezier in krijgen de stof te ordenen, en door er heelemaal in te leven, voelen wat overbodig is, niet passend bij het geheel, of elders beter gezegd, etc.
Hart. groeten van je
E.
Nwe Rembrandt en Nwe Coen |
? |
Uit dit alles fragmenten nemen en die bijeendoen als een soort ‘journaal’ lijkt mij het beste. ‘Ontboezemingen nr aanleiding van...’ |
Maler sehen dich an |
? |
|
Desertie bij Gideonsbende |
? |
|
Z.g.n. |
? |
|
Two Impossible Men |
? |
|
Eckermann-herdenking |
? |
|
Moralisten als Don Quichotes |
? |
|
All men are snobs... |
? |
|
Gymnastiek der opdrachten |
? |
|
Arbeider in taaltuin |
? |
|