7. ‘Japie, mij skapie.’
a. Lied en Spel: -
Hierdie ‘kalkoentjies-trap’-ringdans het heelwat afwisseling in die handeling en is ook tamelik dramaties, wat betref die verband tussen woord en daad. (Vgl. ‘Jan Fiskaal.’).
Met die reël: ‘kalkoentjies trap also, also, alsó’, kies die binnespelers 'n ‘skapie’ of 'n ‘blaartjie’. Dan volg 'n wederkerige getrippel, waarbij die één voet aldeur oor die ander gewip word, heen-en-weer.
Die tempo van die sang stijg vinnig tot bij die laaste ‘alsó’, wat met nadruk gesing word om oor te gaan in die vervoering van die laaste koeplet, wat skielik wegsak en stap-stap tot staan kom met ‘so-als jij’; om weer van vooraf aan te begin.
Melodie, woord en handeling hoort bij mekaar, swel saam aan en sink saam weg. Die volgende verdeling maak dit duidelik: -
a. | Voorsang, wat die stemming wek, |
b. | Voorspel, wat die handeling voorberei, |
c. | Spel en sang verenig in die hartstogtelike warrel van die laaste koeplet. |