Een saillant detail - pardon, iets wat de surrealistische dramatiek van de politie-inval verhoogt - is dat het Filippijnse personeel om deze tijd, acht uur in de morgen, meneer altijd met een macedonia di frutta verraste; het dienstmeisje loopt met het schaaltje wat verdwaasd rond tussen de politiemannen, die nu echt bezig zijn dozen en dozen met belastend materiaal de deur uit te dragen.
De officiële verklaring van Valeria Marina is keurig. Ze vermijdt het woord liefde te noemen, maar ze heeft de hoogste achting voor meneer Cecchi Gori, die van vroeg tot laat aan het werk is. Ze weet niets van de zaak af en hij, denkt ze, evenmin.
Haar pornofoto's laten haar kletsnat zien, in de houding van het nimfje in Kopenhagen, of in een rieten stoel met opgeblazen borsten, terwijl haar geblondeerde haar bij de schedel flink zwart uitgegroeid is. Ze kijkt hier alsof ze klaar zit voor de sprong. Ook dat is natuurlijk de bedoeling, promotie, ze wil de indruk wekken een lellebel te zijn. De kranten noemen haar beleefd een opkomend televisie-sterretje. Maar ze is een lellebel (het enige woord dat hier past).
Dat zie je ook op de foto die de Corriere della Sera siert, het paar is gekiekt op een feestje in een restaurant. Cecchi Gori heeft een wat pafferige lach. Maar zij, ze is zo stomdronken dat ze loenst en een scheve bek trekt. Ze omklemt met haar hele hand de dikke hals van de champagnefles.
Ach, lieve mensen, dit is toch allemaal komedie! Maar het verhaal gaat verder; dat zei ik toch. De Corriere van 22 juli heeft een interview met Valeria. Het blijkt dat ze op de beroemde Pirelli Kalender heeft gestaan. Ze kent hem, zegt ze, al een jaar en een half en ze heeft kennis gemaakt met de familie en de grootste bewondering voor de manier waarop hij zijn mamma aanbidt.
En die spiegel? Dat was gewoon de deur naar de slaapkamer, waar een spiegel voor hangt. Nee, een babaydoll draagt ze nooit. En ze heeft nog een nieuwtje voor de journalisten. Ze wil dolgraag een kind. Vittorio moet dus voortaan oppasen.
En nu het laatste nieuws. Fussen de duinen van Sabaudia direct aan zee, liggen de vakantiehuizen van de filmbonzen, elk met een eigen toegangsweggetje naar het strand. De nieuwe fascistische burgemeester heeft alle hekken en barrières weg laten halen, uit haat tegen al die linkse miljonairs, zodat het gewone publiek nu ook toegang heeft, wat behalve de dagjesmensen nu ook de paperazzi aantrekt, die twaalf uur kunnen blijven loeren tot een van die