Herma Bovenkerk
Ik heb een grenzeloze behoefte om te communiceren over beeldhouwen
Jildou Popma
Ea siet se op de balletakademy mar Herma Bovenkerk is yn 1984 mei in oplieding yn de byldhoukeunst út Amsterdam nei Koudum kaam. Dêr boude se har atelier Het Ooste. Sûnt 1995 jout se les yn har fak. ‘Als beeldhouwer heb ik een eenzaam bestaan. Daarom vind ik het gewoon ook leuk om mijn passie te kunnen delen met anderen. En omdat ik veel bezig ben mijn vakkennis te delen met anderen, ontwikkel ik mezelf ook. verder.’ Ek har kursisten komme der fierder mei. Neist de technyk fan it byldhouwen, leart se harren ek de saneamde foarmetaal. Der wurdt yn atelier Het Ooste net allinnich keunst makke, der wurdt ek oer praat.
In byldhouwer moat mei syn byld kommunisearje, is de oertsjûging fan Herma. ‘Er moet een dialoog zijn tussen de beeldhouwer en zijn materiaal. Welke mogelijkheden biedt de ruwe steen? Als je niet weet hoe je verder moet, welke kant ga je dan uit? Wie aan een steen begint, bepaalt dus ook hoe groot het beeld wordt.’ Mar de stien twingt jo ek om jo oan te passen: ‘Je moet rekening houden met het materiaal. Vergeet niet dat een steen een stukje aarde is van miljoenen jaren oud. Een steen kan breken. Dat kan soms heel verschrikkelijk zijn.’
Herma Bovenkerk hâldt wol fan sa'n tsjinstanner. Mar in echte tsjinstanner is it fansels net, se hat de stien nedich om har te uterjen. Se wol graach dat minsken kommunisearje mei har bylden: ‘Beelden moeten een ingang zijn voor mensen, ze moeten er iets mee kúnnen, er iets in kunnen herkennen.’
In grêfmonumint van Herma Bovenkerk