ik hjoed yn Amsterdam om. Kuierje troch de Jordaan, fernimme (yn in kroech) dat ‘de provincie’ it fuotbaljen behearsket, hast 100 meter file foar it Anne Frankhuis sjoen, ite yn it Wilhelmina Dok yn Noord, de Dam in bouput, yn in kafee fernimme dat myn Frysk en myn Nederlâns ûnbekende talen binne, efkes njonken it byld fan Theo Thijssen sitten, in cd kocht by Virgin (Miles Davis), dreame fan in appartemint op it Prinseneiland - wy, de bern, Jenny en ik, wiene in dei meiïnoar. Myn kop is leech. Ik sil moarn fierder mei dat skript, dat fers, dat ferhaal, dat artikel.
(09-04-2001) - Begjin santiger jierren (fan de twintichste ieu moatte jo der tsjintwurdich by sizze - wat in ûnsin: hokker oare santiger jierren soene dat wêze moatte?) haw ik in rige ynterviews opset mei manlju dy't myn ynteresse hiene. Om allerlei redenen. Benammen, tink ik, om't ik fan har leare koe oangeande Fryske fermiddens en sa fan eartiids en fan doe, fermiddens dêr't sy in aktive rol yn spilen of spile hiene. Ik wist fan neat doe, ik wie gewoan in nijsgjirrige snotjonge. Fan elk petear makke ik in ferslach dat - op fersyk fan Lykele Jansma - yn it literêre tydskrift Alternatyf publisearre waard. In hûd fol sneupwurk, elke kear wer, want (nochris) ik hie út noch yn gjin kennis fan de Frysk-kulturele wrâld fan nei de oarloch (fan dy dêrfoar likemin trouwens). Ik learde in soad. En lang net alles wat ik fernaam yn dy petearen wie publikabel: ‘off the record’, ‘sub rosa’, ‘dit is net foar publikaasje’ - ik hearde it faak, mei reade earen meast. Frjemde wrâld fol aparte minsken, fûn ik. Ik wie ‘braaf’, ik naam sokke ynformaasje net op yn myn stikken. Ik wie ommers noch in snotjonge. En dy manlju sa wichtich, heechleard, âld - kwetsber dus.
Seine guon.
Mar goed.
Redakteur/útjouwer/opmakker/regelneef/tiran Lykele Jansma liet op in stuit myn stikken mear as in jier lizze, dat de Alternatyf-lol wie der foar my sa stadichoan ou. Mar ik gong wol troch mei de petearen. Fansels. Ik woe ynformaasje, leare. Acht ynterviews binne yn 1976 bondele en publisearre as Peteareboek (ku, Ljouwert). Dien wurk doe. Ik wie noch lang net útleard uteraard, mar it waard tiid foar wat oars. Mear as trije jier sneupe, petearje, reizgje, skriuwwrotte, it wie wol goed sa.
(10-04-2001) - Op dit stuit - jûns let - freegje ik my ynienen ou: wêrom skreau ik juster dat stikje oer dy ‘petearen’? Ik wit it wer. It kaam troch dat telefoantsje oerdei. Alle manlju dêr't ik mei prate binne yntusken ferstoarn. Op E.S. de Jong nei. Ik fernaam juster dat er (noch) libbet. Mar ek de lêste fan de Peteareboek-mohikanen sil tige meikoarten ‘dizze wrâld ferlitte’. Ik sil it ferslach fan ús petear meikoarten wer lêze. Nei mear as 25 jier.
(10-04-2001) - Noch letter, goed healwei tolven. Ik haw in skoft nei it boekeprogramma fan Michaël Zeeman sjoen. Op de televyzje. Dit is dramatys! Yn 't foarste plak ferstean ik de presintator net. Twads haw ik gjin idee oer hokker boek it giet. En treds tink ik dat elkenien it ‘in the end’ mei de presintator iens wêze moat. Hy is de saakkundige, dus hy hat gelyk. Stiet yn it kontrakt. Ik bin dus útnaaid. Wylst ik Zeeman tige wurdearje. Michaël is in aardige, earlike (eins wat ferlegen) jonge dy't allemachtich erudyt is. Ek wat it Frysk oanbelanget. Neam wat en Michaël wit it. Hat der in miening oer. Mar wat ik in goed kertier oansjoen haw, jûn, is in opfokte presintator mei as gefolch in ferfelend programma.
(11-04-2001) - Okee. E.S. (ek wol neamd ‘Kop Sop’ - wat flau eins om soks te skriuwen yn dat