Nu. De esthetica van communicatie in plaats van representatie.
Het resultaat moet transformatie zijn, onderzoek en vooruitgang. Terwijl elk resultaat als regressie sterft, ergens, spijtig.
Mijn lichaam is een samengesteld stel wetten dat nieuwe stellen invloed de kans geeft zichzelf spiegelend te organiseren.
De androgyne ontmanteld.
De esthetica van de dwaze verliefdheid.
Verliefd worden als het perfecte geneesmiddel voor melancholische wanhoop. Het geeft minder problemen verliefd te worden op een voorwerp dan op een mens. De Italianen waren de eerste mensen in de geschiedenis die diepe affectie voor dingen durfden tonen. Voor dingen als een mooie lamp.
Verliefd worden op een voorwerp, mens of ding, is een transcendente daad, een overtreding, zoals het een dialoog is met het mentale instrument dat we de androgyne noemen. Op zich is het een theoretische daad. Het is een naar zichzelf verwijzende daad, die een autohistorisch-spiegelende aanvulling schept waarop men zich moet concentreren. Een absolute focus, een zelf-onderstroom-zetter die de normaliteit overschrijdt, alsook het vanzelfsprekende en het vervelende, meer bepaald in het zelf. Deze overtreding is gewelddadig en ritueel, ze vernietigt om zuiver te maken. Al vernietigend vernieuwt ze, ze verheldert door alles helemaal op te vullen. Ze toont mij de werkelijkheid van mijn brein. Het niets als voltooiing.
De esthetica van de dwaze verliefdheid groet de intelligentie van onder andere de bloemen. Ze groet occultisme en fotosynthese, de onwetenschap van goed en kwaad. Het begrip liefde wordt een politieke kwestie. Het politieke aspect van de liefde wordt schoonheid genoemd. Het is het begrip concentratie dat schoonheid is. Het begrip concentratie verandert tezamen met het begrip schoonheid. Onder alle omstandigheden is het de hoeveelheid concentratie op een oppervlak die bepaalt hoe groot de schoonheid is.