Lust en Gratie. Jaargang 13(1996-1997)– [tijdschrift] Lust en Gratie– Auteursrechtelijk beschermd Vorige Volgende [pagina 73] [p. 73] Poëzie [pagina 75] [p. 75] H.F. van Steensel de vogel is in huis cirkelt om het gat in het midden afkouden tegenvliegen de 2e kwam niet na de 1e symfonie, de 1e heeft hij na de 3e ge- schreven, maar heeft het de 1e genoemd zo zijn de vogels niet eerst gekomen en voor hun huis maar de boom en toen de takken men heeft er geen weet van ik weet het wel een gat is pas een gat nadat iets eromheen gevlogen is [pagina 76] [p. 76] een streepjesnette jas colbert, tussen de strepen is de jas ook jas en tussen twee genoemden: hoe noem je dat. Daar plaatsen we zinnen tegenover en onder elkaar dan weten we het nog niet maar het zou kunnen het is alles belangrijk wat je doet het dak op klimmen regenputje schoonmaken anders stromen we over ik Bill en Bessie maken de lampen in de gang hoeven de gebruikersbelasting gebruikerbelasting niet te betalen gooit schilderij op de grond haalt zich daaraan open stopt hoofd tegen de muur stopt een seconde vroeger [pagina 77] [p. 77] die ruimte is alles heel rekt het lichaam uit op straat buik bloot schrijft veel tussen broek en jas van grote importantie zo het reizen is begonnen Stanley de koffer op je rug meneer hangt hem aan de kapstok ik moet jouw gedichten lezen met een persoon ernaast mij alleen zijn ze naakt te ijzer op de hersens ook tijdens het gezang van de castratenman hielden wij onze handen tegen de onderbuik [pagina 78] [p. 78] je hebt het raam van de Kamer (ik heb geen raam op straat), de Houtzagerij aan de overkant van het hout tot het raam dat ik niet heb is nog net een te zien, een voeg te zien, een nerf, lijn te zien. Muziek rijdt, Kamer loopt, je hebt, de lampen hangen uit. je hebt een rondachtige blauwe plek (en een traanoog) met pootjes en een kop laat zijn haar op orde brengen, met dode vogeltjes aan - in wollen truitjes - doenlijk voor de grote vaart man loopt op straat volgt felverlichte pijl kippenren [pagina 79] [p. 79] voor het eerst kunnen we de gebeurtenissen in het verleden plaatsen zo een iedere dag en één verlaten, een bos een bos verlaten dan heeft daar iemand gewoond afdanken ELK plan is een verhulde vorm van slavernij zegt de Roemeense man op sokken lopen het wordt donker (and I don't want to turn the lights on) en ik wil het licht niet aandoen hier vandaan gaan op naaldhakken gaan, want volgens mij klopt buiten buiten klopt niet kijk een lichaam tegen de tafel leunen Vorige Volgende