gens bovengenoemd systeem. De kaarten, elk 141 × 84 milimeter groot, zijn in beperkte oplage gedrukt in koperkleur, en bevatten naast de afzonderlijke cijfers relevante informatie omtrent de multiple, zoals de drie kalenderjaren (1997, 1998 en 1999) en conscien-cedays, titel, naam van de uitgever, jaar van uitgifte en prijs van het kaartje.
Zoals gezegd is de installatie tevens een meervoudige multiple, dat wil zeggen: een kunstwerk dat in beperkte oplage is vervaardigd en afzonderlijk genummerd. De GIVE & TAKE MULTIPLE bestaat uit tien verschillende oplagen. Het getal 1 komt immers vaker voor in het kalenderjaar dan, bijvoorbeeld, het getal 4 (nr. 1 komt 162 maal voor en nr. 4 slechts 36 maal). De afzonderlijke cijferkaarten zijn aan de achterzijde genummerd als serienummer van een beperkte oplage. Zo kent elk afzonderlijk cijfer zijn eigen plaats binnen de kalender en vormt het serienummer/oplagegetal de datum (het getal 5 met nummer 24/36 betekent bijvoorbeeld 5 augustus in het kalenderjaar 1997). Zo zijn twee verschillende telsystemen met elkaar verenigd, die van de kalender en die van de multiple. De ontbrekende 1 juli, conscienceday, geldt als artists proof.
Pillow & Pager (foto: Lauran Schijvens)
Het publiek kan naar eigen inzicht de cijfers kopen. Tijdens de presentatie in de Kunsthal werden reeds een aantal cijfers verkocht, zodat er gaten in de installatie ontstaan zijn. Zodoende zal er tijdens de komende CBK-presentatie een reeds door kopers ‘aangevreten’ tijdsspanne getoond worden.