| |
Als nv soe wil ic ons voorts verclaren hoe ende in wat manieren wij peregrijnen ghehouden hebben onse vierde processie rijdende vanden berch van syon of tot bethanea ende voorts na bethphagie ende den heiligen berch van olyveten toe.
Als die misse wt was, soe beghonste wij onse vierde processie ende reden na bethanien toe vanden heilichen berch van syon voer Cayphas huus, twellick wij lyeten legghen an die slinckerhant ende reden voorts voerbij den tempel der maghet marie gebenedijt voerscreven ende sijn ten laetsten gecomen over die torrente van Cedron. Nota Dat hout daert Cruus ons heren naemaels van gemaeckt wert, lach lanck over die torrente Die coninginne saba en wilde daer niet over ghaen noch oock mit haren voeten op treden Want sij bekende inden geest dat die verlosser der werlt an den selfden houte den doot smaken soude. Nota. Over dese torrente is een steenen brugghe daer die Joden ihesum op torsten, als sij mit hem quamen gedronghen wt dat hoofkijn ende styeten ihesum van dese brugghe int water ende sleepten hem mit koorden doert water ende torsten mit hem voorts tot Annam. Item Nef- | |
| |
fens dese brugghe staet enen costeliken thoorne wt ghehouden een steen roodtse doer bevel ende begheerte van Coninck davidt, want hij sijnen sone Absolon, die overe schone, daer in lyet beghraven Ende bij dese sepultuere van absolon leght enen groten hoop steens Want die heydenen, daer voerbij ghaende, werpen daer stenen in den thoorne doer een veynster, alsoe verwijtende ende een wrake doende over die onghehoorsaemheit absolons teghens sijnen vader davidt denwelken verdreven wert wter stadt hij vervolchden, alsmen leest in dat anderde boock der coningen in dat .xv. ca. ende in die drie navollighende ca. Nota. Dese tombe van absolon en moeght ghi gheen verghaderinghe van steen an syen ende als wij mede doert veynster steen ingheworpen hadden Sijn wij voorts gecomen tot een spelunck daer sinte Jacob in lyep als onsen heer gecruust was ende swoer dat hij eten nochte drincken en soude noch wt die speluncke comen en soude voer dat cristus verresen soude sijn van der doot. Item Hier bij saghen wij oeck die sepultuer van sinte Johan baptisten vader Zacharias den oversten priester, wyens lichaem ic ghesyen hebbe tot veneetgien. Item Voorts clommen wij op ende quamen bij dat bat Syloe, in die vuet des berchs van olyveten, ter sijde sagen wij die plaetse soe Judas hem selven verhanghende, int middel gheborsten heeft. Item Een weynich voorts, ghesyen die plaetse daer Christus quam onder den vijghenboom ende en vant daer gheen vijghen, alsoe dat Christus den selfden bome vermaledide Ende daer dit gheschiet is, is die aerde grauwer wt den zwarten dan die ander aerde rondts omme omtrent. Item Van dese plaetse soe reden wij voorts, die ezelen hadden die reden ende die gheen en hadden ghinghen te vuet, ende sijn mitte kurtste gecomen tot bethania Ende quamen eerst tot dat huus van symon die leproos, welcke huus noch starck ende viercant is, voer die doere mit een
| |
| |
kellenaer. In welke huus onse gesontmaker gebenedijt ten eten sat doe maria magdalena tot hem quam, brenghende mit haer een busche mit costeliken salve Ende staende afterwert bij den vueten ihesu die sij beghonnen heeft nat te maken mit haren tranen ende ghedroghet heeft mit dat haer hoers hoofts Ende heeft sijn vueten ghecusset ende hem ghezalvet mit costeliken zalve, als sinte lucas bescrivet int .vij. ca. Mer Judas die verrader en mochtes niet verdraghen ende sprack Waer toe dese onnutte costen ende verloringhe der wtstortinghe der eedelre zalve magdalena. Jhesus ghebenedijt een kenre alre herten, wist wel dat Judas dese woorden sprack wt een valsche quaden gront, ende sprack Judas toe ende seyde Soe wat magdalena thans doet, daer duet sij wel an Want mijn en suldi altijts niet bij v hebben in desen schijne Mer arme menschen sult ghij altijts bij v hebben ende als ghij wilt soe moeght ghij den armen wel guet doen Ende dat magdalena nv is werkende, sal verkundicht werden doer die ghansghe werrelt dat sijt ghedaen heeft in memorie van mijn Daer om Juda laet magdalena haer werck vollbrenghen Ende mits desen woorden Soe creegh die duvel herschappie in Judam ende en was niet middallen te vreeden ende murmeereerden altijts dat hij dese zalve wel vercoft soude hebben om .xxx. penninghen, welke .xxx. penninghen hij wilde ghegheven hebben mit die monde den armen, mer als een valsch dyeff ende verrader stal hij die profijten mitter herten, alsoe hij oeck betuycht mitten werken, als ghij horen sult int vervolch. Item Ghij sult weten dattet huus vanden quaden raet gheleghen is omtrent den berch van syon ende leyt verscheyden wel .iij. uren ghaens van dese symon die leprosens huus Ende van deser vren of pracktyseerden Judas dit verlies in sijn boorse te ghecrighen ende dat in deser manieren Judas heeft hem ghehaest van betanien
| |
| |
na dat huus vanden quaden raet, alsoe hij wel wist die tijden dat die scriven ende pharizeen scrift gheleerden vergaderden om raet, ende andere swaren saken trackteerden ende bijsonder waren sij aldermeest besich om Christo van lijff ter doot te brenghen, daer sij veel mede te doen hadden, twellick Judas wel wiste als dat die scrift gheleerde niet en wisten hoe sij en manier vinden souden om ihesum te overvallen. Nota. Omtrent dit huus vanden quaden raet Judas wesende als dese scrift gheleerde verghadert waren in deser sake Soe is desen verrader Judas toe gheghaen ringhelende stouteliken op die doere, alsoedanighe gheruft slaen(de) alsoe dattet al ontwaeck wert datter omtrent woenden Ende die doer wachter vraechden Judam wat hij hebben wilde Daer Judas op antwoorden en seyde Ic weet uwen raet Ic sal v tot v meyninghe helpen om een cleyn loon Alsoe dat Judas in dese crimpraet ghelaten wert ende dede aldaer sijn supplicatie ende seide, wat wilt ghij mijn gheven, ic sal v den man leveren. alsoe dat sij coops eens werden, mits dat Judas tot dien eynde ontfinck .xxx. silveren penningen daer die drie silveren penninghen Soe goet of sijn als enen ducaet van goude ende mits desen hadde desen verrader Judas dit verlyes van die sturtinghe der salven gherecupereert ende hadde sijnen heer sijnen meester ihesum soe scandeliken verraden ende vercoft. Item Van dese symon die leprosen huus vlus bij sijn wij gecomen tottet huus van lazarus ende heeft een wonderlick starck casteel geweest Voorts neder dalende sijn wij gecomen ende ingheghaen mit twee ofte drie doeren in een schone Cappelle aldaer lazarus graft is, mit marmoer steen over-deckt, wt welke hij verweckt wert van onsen heer ihesu. Item Die sarrecenen die hebben dese graftstede in groter eerwaerdicheit, om dat mirakel dat lazarus daer van der doot verweckt is van onsen heer ihesu. Item In dese cap- | |
| |
pelle staet een doer daermen doerghaet in een ander cleyn cappellekijn ende aldaer staet een altaer ende hyer omtrent syet ghi om laech een naw ghat, daer ghij doer cruypt inder aerden in een cleyn cappellekijn overwulft ende is die plaetse daer maria magdalena een wijltijts penitencie in gedaen heeft nadat onser godt gesturven ende beghraven was ende verresen was vander doot Ende daer syet ghij noch dat veynster daer magdalena haer spijse ende drancke doer gegeven wert ende op dat outaer wert voer haer misse ghedaen. Item Van hyer soe ghinghen wij Tot dat vervallen casteel magdalum toe Ende tusschen weghen soe saghen wij den steen daer Christus gebenedijt op sat als martha tot haren meester gebenedijt quam lopen segghende domine si fuisses hic frater meus non fuisset mortuus, twellick in dat evangelium op sijn breetste genooch verclaert wort, ende dese steen is root, syende wt den grauwen. Item An die lufterhant staet die plaetse daer dat huus van martha plach te staen ende is enen stenyghen berch ende aldaer leyt noch veel steens. dit plach dickwil ons heren logys te sijn. Item Als nv soe reden wij naden berch van olyveten ende int op climmen passeerden wij veel vighebomen daer die kanten des weeghs seer lusteliken mede vercyert waren ende sijn gecomen inden eersten tot dat derp bethphage twellick nv alheel vervallen leyt, alle die mueraetgie ter neder ende alsoe, dat dese plaetse vol stucke van steens leyt. Item Dit is die plaetse daer ihesus ghebenedijt wtsant sijnen discipulen tot iherusalem, gebiedende dat sij aldaer halen souden den ezel mit sijn jonckskijn, twellick alsoe gheschiet is ende hebben hoeren meester ihesum ghebracht den ezel mit sijn jonckskijn in dit derp bethphage. Item Bethphage was een cleyn derpkijn ende behoorden toe den priesteren Ende besijden dit derp bethphage, neffens den berch, lach die stat van bethania wellick toe behoerde lazarus marthe ende maria magdalene. Item Onse
| |
| |
gesontmaker ihesus gebenedijt is oetmoedelick geseten opten ezel. In manieren als dat heilige evangelium verclaert ende reedt desen lustighen wech alsoe ons verclaert wert tottet hoochste des berghs van oliveten aldaer een schone kercke staet, mer verghaet seer. Ende midtsen in dese kercke staet een ronde cappelle, boven mit een rondt open ghat, twellick die heilige coninginne helena heeft laten maken ende op die paviment, recht onder dit ghat, leyt denselfden steen daer ihesus op stont als hij van dese plaetse ten hemel vuer, alsoe dat sijn ghebenedide vuet perfectelick in desen steen van albasteren inghedruckt is, mer die rechtervoet soe bescheyeliken niet Ende in alre manieren als onsen heer gebenedijt van desen lustighen berch op ghesteghen is ten hemel, alsoe sal hij daer weder om comen ten oordel als een rechter, oordelende over die .xij. gheslachten van ysrahel. Item Desen tempel sach ic wel doer ende is sonder twijfel een schoen regiement Mijn en is niet mogheliken om wt te scriven hoe schoen ende hoe heerliken dese stadt van iherusalem hem selven vertoent op desen heiligen berch van oliveten, op sijn alre bredtste vercyert mit die schonen tempel van calvarien ende die schone suverliken tempel van salomon, mits oock porta speciosa. ymmers alle die huysen van iherusalem het is nu ter tijt seer costeliken om syen. Hoe schoen hoe groot was die heilige stadt van iherusalem is wel te dencken als onse ghesontmaker christus gebenedijt quam rijden opten ezel opten heiligen palme sonnendach van bethphagie off, desen lustighen wech, wyens kanten ende sijden des weeghs costeliken vercyert (sijn) mit veel vijghe bomen olijven bomen ende dadel bomen ende ander costelicke cruyden, ende quam opt hooghste des berghs van oliveten ende aensach die schone structuere des stats van iherusalem, wyens schoenheit ende grootheit niet en was in die ghansghe werlt Ende doer sach mit sijn gottelike
| |
| |
oghen alle die plaetsen daer hij menighe teykenen ende mirakelen den heydenen vertoent hadde om haer te brenghen totten rechtvaerdighen ghelove ende noch toenen soude tot diversche plaetsen, tottet eynde sijnre passien toe ende oock na sijnre verrisenisse, als ghi horen sult int vervollich onser materien. Item Niet verde van desen berrich van olyveten syet ghy een cappelle op enen hoghen berghe twellick is den berch van galileen ende van daer moeght ghij syen dat dode meer daer hyer voermaels vijf steden gestaen hebben als zodoma ende gomorre ende die andere, die mit dat lant daer bijlegghende, daer na in een wrake der sonden teghens der natueren, versoncken sijn, Nota. Dat dode meer leyt .vij. milen verde van dese stede, nochtans schijnt dat nauwe een halfe mile van daer te wesen. Item In deser manieren wt dese schone kercke neder geclommen opten rechten wech, alsoe Christus gebenedijt voorts ghereden heeft opten heiligen palme sonnendach Ende an die leftersijde recht neffens ons lyefs heren hemelvaerts kercke saghen wij die fundamenten der kercke des heiligen evangelist marcus, op welke plaetse die heilige apostelen na den hemelvaert christi gemaeckt hebben die .xij. artikelen des heiligen kersten geloofs, elcks een (bij)sonder artikel wtsprekende, sonder twijfel doer die geest goods, hem dat inghevende. Item Van dese plaetse omtrent Acht treden Sijn wij gecomen tot een ander vervallen kercke ende is die plaetse daer Christus sijn discipulen ghaff een maniere hoe sij bidden souden Seggende, als ghij bidt seght aldus Pater noster qui es in celis sanctificetur nomen tuum. Item voorts van dese plaetse nederdalende neghen treden, is die plaetse (van) dese naghescreven woorden Erunt signa in sole et luna. Dat is, daer sellen comen teykenen in die zonne ende in die mane ende in die sterren Doer welke woorden ihesus gebenedijt op dese plaetse te kennen ghaf den tijt dat hij comen sal
| |
| |
ten oordele boven den heiligen berch van olyveten in die lucht op die wolken, om sijn eer openbaerliken weder te halen, die die Joden soe schandeliken nae die werrelt onthaelden opten gueden frijdach Ende sal toenen voer die waerheit gesturven te sijn ende sal onsen rechtvaerdighen rechter, alle creatueren na sijnen goddeliken beelde gheschapen, enen ygheliken loon na sijnen werken gheven. Nota. Den berrich van oliveten an te syen An die een sijde ende die stadt van iherusalem an die ander sijde ende die schone wellustighe valey dat zuete dall van Josephat hyer tusschen, wyens circunstancien wij wel doer saghen op dese plaetse, certeyn des beveel ic enen ygheliken hoe eens menschen herte ontroert wert die hem selven yet ofent denckende opten wtersten dach des oordels, want nyemant wt ghesondert sal daer gedwonghen werden te comen in een oghenblick tijts op dese rekeninghe in dit dall van Josephat voer den oghen goods. Item Dese voerscreven circunstancien wel doer syen, sijn wij voorts neder gheclommen alsoe verde alsmen mit enen bal soude werpen, aldaer die gebenedide soene goods opten palme sonnendach bleef staen mitten ezel ende lyet sijn gebenedide bedruckte oghen rondts omme ghaen, gheen vermaken hebbende in die eere ende reverentie die die Joden ihesum an waren doende mit horen sanghe die sij songhen Osanna filio davidt Benedictus qui venit in nomine domini Osanna in excelcis, mits oeck die weghen bespreyende mit cleyderen, mits oeck die tellegheren snijdende van die bomen. ten was den heer al niet. hij wist doer sijn gottelike wijsheit watten oneere hem an ghedaen soude werden in kurter vren. welke oneer niet te compareren en is, als ghi merken moecht in die passie Christi voerscreven in dat .ij. ca. onser processie Ende bleef onse gesontmaker ihesus gebenedijt op dese plaetse al stille staen mitten (ezel) ende wert al te seer suchtende ende
| |
| |
bevende mit bitteren tranen int anschouwen der heiligher stede van iherusalem, soe schoen soe starck soe suverlike van structuere, vercyert mit die schone ghulden poorte die soe recht van dese plaetse wt lecht als enen draet, die alder starckste schoenste alder grootste van deser werlt mits die alre costelickste thoornen ende metselarie onbeset. mit die grote polyten properen costeliken tempel van Salomon wyens costelickheit grootheit starckheit properheit noyt mensche diergheliken op aertriken en ghesach Ende sprack onse heer ihesus ghebenedijt, halve woorden sprekende overmits tranen, Seggende Si cognovisses et tu Of hij hadden willen seggen O iherusalem iherusalem iherusalem ghij mannen ende vrouwen jonck ende oudt, ghij en weet niet dan prosperiteit gheluckighen voertghanck in desen daghen Gheen vianden en moghen teghens dese machtighe stede van ierusalem. Mer wist ghi dat ic weet, ghij sout schreyen als ic schrey. Ghij duet mijn dese ere ende reverentie Ende ghi secht mijn uwen coninc te wesen ende secht wel. Mer ghi sult, eer drie daghen, uwen coninck copen voor .xxx. penningen ende doen hem alsoe groten onere an als oyt creatuer angedaen is geweest opter aerden Ende daerom, om dat ghij niet waer en neemt den tijt dijnre visentacie, soe sullen v huysen desolaet werden O iherusalem du sulste ombeleghen werden de tyto et vespasiano, alsoe dat v fortelicien der mueren ende thoornen niet helpen en sullen, het en sel al vernyelt werden van onderen tot boven ende van boven tot beneden. Item Ghij sult alsoe gecruyst werden vanden honghere als dat ghi malkanderen vercopen sult om eten te crighen. Mijn suldi copen om .xxx. penningen, mer uwer Joden sullen vercoft worden .xxx. om ene penninck. Nota. Den hongher sal soe groot sijn als dat die mans hoer wijfs eten sullen. Nota. Die menschen sullen malkanderen dat broot wt die monde nemen. ende
| |
| |
dattet alder ellendichste sijn sal dat die moederen haer kinderen aen speten steken sullen ende bradense mitten vuyere ende etense. Twellick alle tesamen gheschiet is. een stenen hert moet hem ontfermen die dese miserie ende ellende overdenckt. Nota. Josephus de bello Judaico scrijft wonder van dese elendighe miserie ende destructie van dese onwintberlike stede van iherusalem ende dat bijsondere in sijn sevende boock int .xxiiij. ca. alsoe dese Josephus cum tyto et vespasiano selver mit die live, die stadt van iherusalem heeft helpen winnen. het moet al buyghen onder die vueten ons heeren. Hemel ende aerden sullen eer vergaen, dan die prophescyen ende woorden goods souden blijven staen. Die minlike heer ihesus gebenedijt dede die Joden verclarincks ghenooch op dese plaetse ende voorts als ic voerghescreven hebbe, daer ihesus gheladen wesende mit sijn ghebenedide cruce, die vrouwen toe ghesproken heeft van dese miserie, alsoe dat ic dit hyer bij laet blijven. Item Eer wij nv van dese plaetse voorts procedeerden soe saghen wij sommighe ander plaetsen ghe(he)ilicht, an die rechtersijde, als te weten een cappel seer vervallen ende is die plaetse daer maria gebenedijt die palme ontfinck vanden engel als sij sterven soude. Item Hier bij is oeck die plaetse daer sinte Thomas ontfinck dat ghurdel van maria goods moeder gebenedijt tot een warachtich teyken dat sij warachteliken ten hemel gevaren was. In deser manieren weder omme gecomen ter plaetsen Si cognovisses et tu Ende sloghen die slinckerhant op ende daelden altijts neder tot dat wij quamen op den here wech voer dat hoofkijn aldaer ons die plaetse ghewesen wert daer die minlike heer ihesus ghebenedijt sijnen discipulen beval dat sij soude blijven sitten ende nam mit hem Sinte Johan sinte pieter ende sinte Jacop ende tradt dit sachtmoedighe lam ihesus gebenedijt, blijdeliken ende seer willichlijken int hoofkijn om dat hij sijn bittere passie wilde anvaerden
| |
| |
om ons alle catijfijghe menschen te vrijden van sonden. die plaetse werde ons ghewesen daer ihesus dese drie discipulen beval als dat sij souden blijven sitten ende seide, verbeyt mijn hyer ter tijt toe dat ic voerts ghae bidden mijnen hemelschen vader, ende ghinck dit sachtmodighe lam van dese plaetse alsoe verde alsmen mit enen steen soude werpen ende vyel aldaer op sijn blote gebenediden (knyen), ropende mit bloedighen tranen tot sijnen hemelschen vader mit groter begheerten, zwetende water ende bloet, wt groter begheerten durstende nae der menschen salicheyt Ende wert althehands ghestarkt van sijnen hemelschen vader. ende daer dit gheschiet is sijn twee hoghe steenroodtsen alsmen ons seyde, daer onsen heer ihesus tuschen lach op sijn gebenedide knyen. Item Gij sult weten dat dese drie voerscreven plaetsen, verscheiden legghen elcks van malkanderen omtrent drie ofte vier rueden. Als nv onse heer ihesus ghebenedijt getroost was van sijnen hemelschen vader ende bekende dat die verrader Judas vast an quam int hoofkijn mit groter schare der Joden, ghewapent vanden hoofden tot die vueten mit swaerden mit hellebaerdtsen mit stocken mit staven mit lanthaernen mit fackelen ende mit thoortzen op dat haer den duysteren nacht niet hinderlicken en soude wesen, als verwoede honden dit hoofkijn om brijschende, is die wijsheyt goods Christus ihesus gebenedijt voorts gecomen mit groter begheerten, ropende den schakeren toe seggende, wye soeckt ghi ende hebben gheantwoort weder om, ihesum van nazaret Ic ben die man seyde onsen heer ende vyelen mits desen regghelanck over in onmacht als beesten, twellick gheschieden tot drie reysen toe ende mits desen quam desen verrader Judas an ghedronghen ende vyel sijnen heer sijnen meester omden hals, ende verryet ende leverden dit onnoesele lam mit eenre cussghe den Joden. ende mits desen soe sloech sinte pieter mit
| |
| |
eenre zwaerde een van des bischops dienders, malckus genoomt, sijn oor of, daer die minlike heer ihesus sinte pieter van bestraften ende seide, pieter steeckt dijn zwaert int schey want die mitten zwaerde slaet die sal mitten zwaerde gheslaghen werden. ende op dese plaetse daer dit gheschyet is leyt eenen groten hoop steens tot een teyken dat onse ghesontmaker ihesus gebenedijt dat ofgehouden oor wederom an malckus hooft gheset heeft. Item In deser manieren wel doersyen desen hoff ende is een welruyckende plaetse, mit olijven bomen vercyert ende leyt ongehavent seer woest Ende als wij nv onse devotie ghedaen hadden Soe sijn wij voorts gheghaen wt dat hoof-kijn den heer wech langhes Doer dit zuete dall van Josephat tot een seer schonen tempel ende is die sepultuere goods moeder marie gebenedijt ende is int midtsen vant dall van Josephat. Item Die rechterhant opslaende van desen tempel sijn wij eerst neder ghedaelt seer diep inder aerden in een wonderlike steenroodtse, daer staet in een manier offet een outaer waer ende is die plaetse daer ihesus ghebenedijt op gheleghm heeft zweetenda water ende bloet, troost bijstandicheit begherende van sijnen hemelschen vader quia cepit pavere alsoe dat hij ghestarckt wert vanden enghel ende is mits desen mit enen cloken muede voorts ghetreden mit sijn lieve discipulen na dat hoofkijn om an te nemen die kelcke sijns bitteren lijdens, alsoe ic terstont gescreven hebbe Ende onse devotie alhyer ghedaen, sijn wij wederom wt dese speluncke gheclommen ende gecomen totten tempel van maria voerscreven, daer wij in clommen neder inder aerden .xlviij. trappen, aldaer saghen wij dat graft der glorioser maghet maria in een witte marmoersteen, gemaeckt een weynich wijder dan dat graft ons heren ende men mach daer misse op doen als op dat graft Christi Ende heeft twee doeren daermen wt ende inghaen mach Daer wert dat onbevleckte lichaem
| |
| |
der glorioser maghet marie, vanden apostelen eerliken int graft gheleyt Mer opten derden dach, alst minliken te gheloven is, soe wert dat heilige lichaem opgevoert inden hemel. ende dit graft staet inden hoke der kercke an die rechtersijde ende barnen alle daghe int graft van maria .xxv. lampen. Item Vlus bij dat graft van maria staet een schone fonteyn mit seer zuet waterkijn In deser manieren onse devotie gedaen ende clommen dese trappen weder op ende saghen an die rechterhant staen dat graft van sinte Anna, die moeder van maria gebenedijt Ende an die leftersijde staet dat graft van Joachim, marie gebenedijts vader In deser manieren quamen wij wt desen tempel, mer ghaven een yghelijken die heydenen twee marcketten vant inghaen des tempels. Item Van desen tempel sijn wij voorts gecomen recht voor die heilige stadt van iherusalem voer die poorte genoemt porta sterquilinia daer ons die plaetse ghewesen wert daer sinte steven ghesteent is geweest, ende paulus die doen hiete saulus bewaerde die cleyderen. Item Van hyer voorts gegaen ende gecomen tot absolons graft ofte tombe, ende wij saghen die schone gulde poorte in wyens anschouen alle christen menschen vercrighen verghiffenisse van allen horen sonden. Item Die heydenen en laten in gheenre manieren toe enyghe christen menschen, dese gulden poorte te handelen ofte te tasten ofte hoer sepultueren te betreden, opte verboren haer lijven Ende sijn voorts gecomen over die brugghe des torrens van Cedron. Item Voorts en kan ic niet geprocederen Ic en moet wat scriven noch van dat bittere lijden Christi ihesu gebenedijt, daermen niet te veel of scriven ofte of spreken en mach Daerom soe segge ic aldus Als wij nv gecomen waren tot dese voerscreven hoel ofte brugge over die torrente van cedron Soe waren wij wel moede desen dach gearbeyt, alsoe dat wij soe geringhe niet voorts en reden ende onder al, soe saghen wij dese circunstancie des weechs
| |
| |
wel doer, dat hoefkijn daer ic vlus of gescreven hebbe, hoe wredelike dat die Joden ihesum gebenedijt ghesleghen ende ghesleept hebben doer desen hof, ende ghevloeghelt gebonden hebben, alsoe dat hem dat bloet wt sijn gebenedide naghelen gespronghen heeft. ende hebben dit sachtmoedighe lam in deser manieren wt dat hoofkijn voorts ghesleept desen langhen swaren bijsteren wech. Nota. Op die torrente van cedron comende, hebben die Joden ihesum gebenedijt mit groter onwaerdicheit int water ghestoten, alsoe dat die gebenedide heer ihesus nat was beghaet was vanden hoofden tot die vueten ende sleepten dit sachtmoedighe lam mit koorden doort water ende torsten met hem desen swaren berch op ende berch neder, ter tijt toe dat sij gecomen sijn tot Annas des bischops huus, aldaer die Joden dit sachtmoedighe lam alsoe nat ende alsoe begaet bonden ende vloghelden an enen olijven boom, aldaer sij hem veel tormenten an deden daer ic voer van gescreven hebbe. ende beveel voorts alle edelen ende onedelen die desen wech bewandelt hebben tuschen dat hoofken en dat huus van Annas, die moghen dit wel ter herten nemen. ende laet dit hyer bij blijven. Item In deser manieren gheyndt onse vierde processie ende waren wel moede overmits desen swaren lastighen wech die wij desen dach ghevordert hadden ende rusten voorts totten avont toe, mits dat wij aten het wellick god verleenden. Ende onder al hadden wij die wete als dat wij desen Avont in den tempel des heiligen graevs ghaen souden, ende wert ons toe ghelaten tot drie verscheiden reysen toe, in manieren na gescreven, ende daer inne, soe wert ons toeghelaten te blijven van tsavonts of, den ghehelen nacht doer totten middaghe toe.
|
|