blz. 25: Bastiano da Sangallo, theaterscène (ca. 1535); Rome, Piazza del Popolo (einde 19e eeuw); Giuseppe Galli Bibiena, scène uit Architetture e prospettive (1740) |
blz. 29: Giuseppe Galli Bibiena, scene uit Architetture e prospettive (1740) (detail) |
blz. 33: Jan Vredeman De Vries, prent genomen uit Perspective. Pars altera (1605) |
blz. 35: Michelangelo Pistoletto, Mappamondo (1966-1968) |
blz. 43: dodenmasker van Albert Lortzing (1801-1851) |
blz. 45: dodenmasker van Adalbert Stifter (1805-1868) |
blz. 49: dodenmasker van ‘L'inconnue de la Seine’ |
blz. 53: Gerard Dou, Oude vrouw met bijbel (ca. 1631) |
blz. 55: Rembrandt Van Rijn, Aristoteles voor de buste van Homeros (1653) |
blz. 61: dodenmasker van Guido Gezelle |
blz. 91: Gent, panorama (prentkaart) |
blz. 151: Henri De Braekeleer, De volksvrouw (niet gedateerd, na 1880) |
blz. 155: Henri De Braekeleer, Interieur van de Sacramentskapel in de St.-Jacobskerk te Antwerpen (1864) |
blz. 159: Henri De Braekeleer, De Kathedraal (1872) (detail); Het atelier (1873) |
blz. 161: Henri De Braekeleer, De man bij het venster (1873); idem (detail) |
blz. 165: Henri De Braekeleer, De lectuur van een brief (1875) (detail); De Teniersplaats te Antwerpen (1876) (detail); idem (detail) |
blz. 173: Henri De Braekeleer, De maaltijd (1885?) (detail); idem (detail) |
blz. 175: Henri De Braekeleer, Het kaartspel (1887): idem (detail) |
blz. 183: René Magritte, Les six éléments (1929); L'annonciation (1930) |
blz. 189: René Magritte, La bonne fortune (1945); Le stropiat (1948) |
blz. 193: René Magritte, La part du feu (1948) (detail); Les mémoires d'un saint (1960). |
blz. 205: Jan Fabre, fotomontage |
blz. 211: Harpocrates |