eerden en hadden, ende si ghinghen op, die sonne verdroghetse ende si dorden, want si en hadden gheen wortel. Ander vielen onder die doerne ende die doerne wiesen te gader op ende verdructense. Ander vielen in guede eerde ende gaven vrucht, sommich hondertvout, sommich tsestichfout, sommich dertichfout. Die oren hevet te horen, die hoer!
Ende sijn jongheren quamen tot hem ende seyden: Waerom sprecstu hem in ghelijckenissen? Hij antworde hem ende seyde: Want u is ghegheven te bekennen die verborghenheyt des rikes der hemele ende hem en eest niet ghegheven. Soe wie wat hevet, dien salmen gheven ende hi sal overvloyen; die niet en hevet, dat hie hevet sal hem afghenomen werden. Daer om spreke ic hem in ghelikenissen, op dat die siende niet en sien ende die horende niet en hoeren noch en verstaen. Ende in hem wort vervullet Ysayas prophecie, die aldus seyde: Mitten oren suldi horen ende niet en verstaen, ende siende suldi sien ende niet sien; dat herte van desen volke is vergrovet van vetheyden ende mitten oren hebben si zwaerliken ghehoert ende hebben hoer oren ghesloten ende si en sullen niet sien mitten oghen ende niet horen mitten oren ende mitten herten verstaen ende bekeren, dat ic se ghesont make.
Juwe oghen sijn salich, want si sien, ende uwe oren, want si horen. Ic segghe u voerwaer, dat voel propheten ende gherechtighen begherden te sien die ghi siet, ende en saghens niet, ende te horen die ghi hoert, ende en hoerdens niet.
Daer om hoert ghi lude dese ghelijckenisse des sayers.
Eelc mensch, die hoert dat woert des rikes ende niet en verstaet, dan coemt die duvel ende grijpt datter ghesayet is, dit is hie, die biden weghe ghesayet is. Die daer in dat stenighe ghesayet is, dit is hi, diet woert hoert ende rechte voert ontfanghet hi dat mit vrouden; hi en hevet in hem gheen wortel, mer hi is tijtlic of vander tijt, ende alse persecucie of tribulacie of drucke comen om dat woert, dan wort hi ghescandalizeert. Die daer ghesayet is inden doerne, dit is hi die dat woert hoert, ende die sorchvoldicheyt deser werlt ende des rijcdoems bedrieghelicheyt doden dat woert ende het blivet sonder vrucht. Die daer in dat goede lant ghesayet is, dit is hi die dat woert hoert ende verstaet, ende het brenghet vrucht, sommich hondert, sommich tseestich, sommich dertich.
Een ander parabel leyt hi hem voer ende seyde: Dat rijc der hemele is ghelijc dien mensche, die guet saet sayde in sinen acker. Doe die mensche sliep, quam sijn viant ende oversayde hederic in die middel van der tarwen ende ghinc heen. Doe dat cruet des tarwen ghewassen was ende vrucht brengen soude, doe was die hederic mede ghewassen. Doe quamen des hueswerdes knechte ende seyden hem: Heer, en hebstu niet guet saet ghesayet in dinen acker? Van wien hevet hi den hederic? Ende hi antworde hem: Een viants mensche hevet dat ghedaen. Die knechte seyden: Wiltu wij gaen ende vergaderent? Ende hi seyde: Neen, om als ghine vergadert, ghi mocht oec die tarwe mede uutplucken. Laetse beyde wassen tot den bouwe toe, ende in dier tijt sal ic den mayers segghen: Vergadert ierst den hederic ende byntene in busschen om te verberne, mer die tarwe vergadert in mijn schure.
Een ander parabel leet hi hem voer ende seyde: Dat rijc der hemele is ghelijc den mostertsadeken, dat die mensche nam ende saydet in sinen acker, ende het is oec dat minste saet van allen, mer wanneer dattet wasset, wortet meerre dan enich warmoes ende het wort een boem, dat die voghel des hemels comen ende wonen in sinen tacken of tellighe.
Een ander parabel seyde hi hem: Dat rijc der hemele is ghelijc den deesem, dat een wijf nam ende dedet in dat mele van drien saden tot dat al ghehe\ven