dat er syn skilderij betelle kriget. Der is net akkoarte oer de priis, mar Hoitema hat wol faker wat makke foar de fundaasje en dan krige er altiten sa'n fjirtich gûne. No lykwols hopet hja, dat it wat minder kin; Hoitema syn fertúntsje mei dy Kanadees wit eltsenien fan, en dat de fundaasje wat skea hat fan notaris syn fallyt, is ek wol algemien bekend.
Yn de kjeld liket de troanje fan freule Valéry de Charleville noch witer en ynfallener as oars, mar hja panderet mei lytse, stevige stappen dapper troch de snie.
It is waarm yn Hoitema syn atelier. De skilder sit foar in rút; hy makket in potleadsketske, nei't it liket fan it winterske tún, dêr't men hjir op útsjocht.
‘Ik soe jo wat jild bringe,’ seit de hillige Veronica.
‘Dat is altiten wolkom,’ ferklearret de skilder Hoitema en giet oerein. ‘Sil ik mar even in kwitânsje skriuwe? Jou jo mar even del yn dy stoel.’
De frelle giet foarsichtich sitten yn in reiden stoel sûnder kessen; yn de fundaasje hawwe hja se al better.
De skilder Hoitema siket om papier; de hillige Veronica begrypt, hja moat him foar wêze. Hja giet daliks rjocht op it doel oan. ‘Kin it net wat skikt wurde diskear? Wy hawwe nochal wat skea en ik leau, jo hoege net te kleien.’
‘Skikke? It mei jo skikke?’ Hoitema draait him om. Hy glimket swiet. ‘Ik haw it altiten noch skikt mei de fundaasje.’
‘It is in minne tiid,’ seit freule Valéry de Charleville, en hja fandelet de rok wat bymankoar fanwege de ferve, dy't hja op 'e poaten fan de stoel ûntdutsen hat, ‘wy moatte mekoarren wat temjitte komme.’
‘Wat hiene jo tocht?’ Noch altiten glimket Hoitema.
‘In tsientsje of sa,’ seit de hillige Veronica. Hja tinget wol faker; as it Hoitema net goed is, moat er it mar sizze.
No is de skilder Hoitema dochs wat read om 'e holle wurden, foar it neist fan de waarmte. Mar hy laket noch jimmer.
‘Ik wit wol wat,’ seit er. ‘Jo in tsientsje en ik in tsientsje, dan ha wy moai tweintich gûne foar de earmen fan Abbingawâld.’