te besorghen. daer om en sultu dij niet verheffen. Mer kenne dat hij bij dienen toe doen heer schijn over al die dijne ende seneca seit. wanneer du mit yemande dienst soe wes altijd oetmoedich in sijnre teghenwordicheit. Soe suldij sonder twivel in sijne afwordicheit sijn hulde crijgen ende in sijnre gracien blijven.
Men sal eynen yeghelijken in sijnre teghenwordicheit eer bewijsen. ende inder afwordicheit en salmen niemant berispen noch beschimpen. Grote dinghen die wij ons vermeten ghedaen te hebben die duncken ons doch cleyn. als wij overdencken vele meerder ende hoegher exemplen die onse voervaders ghedaen hebben. Mer wanneer sij ons duncken cleyn mit oetmoedicheit soe werden sij te hoegher gheacht. Dat een minsche hoge ende wonderlijke dingen doet overmits hoverdie dat en verheeft hem niet meer [l. mer] hij worter bij beswaert. Want wij hem onderwint doechden te versamenen sonder oetmoedicheit die dracht pulver inden wint. Ende waer hij des meer dracht. daer wort hijter meest af verblint.
Sinte augustijn seit. gaet den wech der oetmoedicheit te voete. want die ghene die niet en verdroet neder te gaen totten ghenen die daer lagen. Die verheft den ghenen die hem oetmoedelijck na volghen. daer omme weest oetmoedich ende hoisch van herten ende cleyn in u selven. Ten is doch gheen noet u te verheffen ghij wet doch wel dat god allen herten kint ende dat hem niet verhoelen en is. Hout die ghene. in heymelijker wijse voer u meerre die doch int openbaer u snoeder sijn daer af coempt u groet loen ter werelt. Doe helyseus totter jordanen quam ende woude overgaen. soe sloech hij int water als sijn meester helyas dede als hij over ghinc. Mer dat water en wolde hem niet sceyn ende doen viel hij neder in sijnen ghebede. ende bat sijns meesters god aen. ende doen sloch hij int water ende hem waert eyn wech doer die riviere.
Doe die discipulen onsen heeren god vrachden wie die meeste inden rijke der hiemelen waere. Doen antworde ons here ende sprac die ghene die oetmoedich is als dit kint. Ysidorus seit. Ganc nederwert op dattu weder climmen moges. wes oetmoedich op dattu verheven wordes ende in dijns selfs verheffinghe niet oetmoedich ghemaect en wordes. want wie hem verheffet wort geoetmoedicht ende die hem verhovert wort neder gheworpen. Ende die hoghe mit worden buldert wort onder die voete ghetreden. daer omme sultu cleyn wesen in dijnen ogen op dattu groet wesen moeghes mit gode.
Ten is oec gheen doecht als men loff hebben wil vander oetmoedicheit. mer het is eene omme storttinghe der doecht. Een waerachtich oetmoedich minsche wil heiten onnutte ende niet oetmoedich want hij verblijt hem als hij versmaet wort. Ende alle die hoverdie die hij heeft dat is dat hij versmaet den prijs der werelt soe hij niet gheprijst en wil sijn.
Alsoe onnoselheit seer ghelijck is der oetmodicheit soe heb icker oec mede af gheruert. Ende het valt bewijlen wel dat een mensche doet dat beter ghelaten waer ende dat coempt wt onnoselheit. Want gregorius seit een dinc waert billic mit onnoselheit aen ghesien mer int ghesichte werden die sinne ghequets mitten swerde der vuylre begherten. David aensach urijas wijf. niet mit wille dat hijse yet begherde. mer die begerte quam daer wt dat hijse onverhoets aen sach. Johannes crisostomus seit. Die onnosele