Vander xvjder ende een snode bloeme gheheiten. Bloedicheit.
Rechte bloedicheit ende anxt ende vervarnisse dat sijn die blomen die contrari sijn der stercheit. Want die stercmoedich is en heeft gheen duecht noch vaer voer enighe dinghen die hem op comen moghen. Alsoe vroem is hij ende wel ghemoedt dat hij altoes onversaecht es ende sonder vaer. Alsoe hij hem selven vast kint ende stantvastich in sijnen synnen tot goede ende oec den doechden. Dus willen wij nu spreken eyn luttel bescheits van duchte ende van versaechtheid ende allso climacus seit soe stat sij op .iij. manieren.
Eerst so is een man versaecht die in sijn ghedaechten vervaert wort ende beducht ende en weet selver niet waer omme. Ten anderen mael is een man versacht geheiten die om eniger saken wille hem selven meer verslaet van groeten anxt in sijnre hertten dan noot of behoerlijc is. De derde manier van anxte is als een minsche sijn wederspoet off ongheluck niet lijden en mach of verdragen overmits sijn crancheit. Ende dat heit properlijc eene weecheit daer machmen den hase bij ghelijken dattet versaechste dier is dat ter werelt leeft. Als die hase inder wildernisse hem gheneert waer hij dan bij herdicheit van winde eyn rijs hoert risselen. So is hij ter stont alsoe versaecht dan hij van dan trect. Ende soe is die reygher den vervaerste voeghel die leeft want hij is soe versaecht ende soe beducht wanneer hij geluyt hoert des waent hij te hant dat op hem draecht. Ende scarpt dan sijn vlucht alle dat hij mach ende pijnt hem van danne. Salomon seit die sonder anxt leven wille die pijn hem wel te doen ende en spreke niet te vele want wter sprake hoertmen altijt wel hoe en man ghesint is. In anxte leven is een vervaerlijk dinc ende groet verdriet in des minschen hertte. Want die altijt in vare leeft en mach hem niet verblijden. Het ware doch onmoghelijc dat een recht vervaert minsche blijde wesen soude dat proeve een ijeghelijc bij hem selven. Den doot te ontsien is felre dan die doot. anxt sonder noot is alte scadelijc. dicke te duchten en is gheen suchten. daghelijcs te suchten is quader dan screijn.
God onse scepper die over al is ende allen dinghen siet en wort niet ghesien. ende soe vele is hij meer te ontsien als dat hij onsienlijck is ende wij niet en weten wat ende wanneer hij van onsen dinghen siet die wij bedrieven. Dus en hebben wij niet te duchten dan den torn gods dar om sullen wij gode dienen mit anxte ende sullen ons in hem verblijden mit suchten.
Sara raguels doechter seide tot onsen here god doen sij haren man nam. here du wets dat ic ghenen man en neme by luste. Dan alleen dat ic dij ontsie