Sacrilegio. Kerckroof.
Een Ionghman die seer leelijck is van opsicht, met koper-roestige kleederen, hebbende aen sijn rechter syde een Autaer, waer op zijn verscheyden Priesterlijcke cieraden, nae 't gebruyck van de Roomsche Kercke, houdende in de rechter een Kelck, en onder de slincker schuylt een Choorkleed met een Stola, en 't geene hy van 't Outaer gestolen heeft. Siende dat hem de Myther, op der aerde leggende, ontvallen is, houdende zijn gesicht, nae de plaetse daer hy 't ontdragen heeft, twijflende of hy ontdeckt is. En ter syden 't Outaer staet een Swijn, dat met de voeten, Roosen en verscheyden schoone bloemen, vertreet.
Iongh wort hy gemaelt, om dat dees Ouder alles onbedachtlijcker voorneemt wat haer in den sinne komt, die als een Vyand van wel te doen, maeckt dat de oneervaren en onvoorsichtige Iongelingh veele feylen begaet, waer over Chrysostomus seght, de Ieughd is seer tot haer verderf genegen.
Lelijck wort hy gemaeckt, want de Kerckroof is uyt haer natuyre seer lelijck, waer door de H. plaetse, waer het oock zijn magh, besmet wort, en daerom is 't noodigh dat hy sich met de Kercke versoene, wesende dese sonde van seer snoode en verkeerde aert. Aesopus seyt, de schandige Natuyre brenght geen goede manieren voor den dagh.
De verwe van 't kleed bediet de quaedaerdige genegentheyt en vuyligheyt, waer door de quaede manieren volgen. Het heyligh kleed, de Kelck en Myther, drucken klaerlijck den Diefstal uyt, en is de Kerckroof nae D. Thomas seggen een schendinge en roovinge van heylige dingen. Het gesichte keert hy nae den Outaer, uyt vreese van dat hy ontdeckt is, komende de vreese, een genegentheyt die 't gemoet ontstelt, uyt schrick van de straffe.
Het Outaer en de genoemde dingen, oock dat het Vercken de Roose en bloemen mette voeten treet, is gelijck Pierius verhaelt, om dat in de H. Schrift door de Roose en bloemen de oprechtigheydt des levens en der goede Zeeden bediet wort, waer door bewesen wort dat dit Dier de Roosen en bloemen, die by den Outaer leggen, veracht en met voeten treet. Waer by dan verstaen wort, dat die geene, die de Deughd verachten, versopen zijn in de sonden, doch insonderheyt in de sonde van wellustigheyt en geylheyt, waer van 't Vercken een beeld is, diewelcke bedreven zijnde in wat heylige plaetse en van wat persoon het zy, verstaen wort, Kerckroof begaen te wesen.