wone voorwaarde dat die Egiptiese regering die reg van eerste keuse sou hê op alle stukke wat hulle mag vind, het 'n museum die Egiptiese regering £25 000 vir die klein houtbeeldjie aangebied.
Die aanbod is van die hand gewys en die naamlose houtbeeldjie is algemeen beskou as een van die waardevolste skatte in die museum van Kaïro. Sewaas se jong ‘koningin’ was die ewebeeld van die Egiptiese prinses. Ek het later 'n kiekie van die beeld in Pretoria bestel en het die jong Bawenda-vrou gelaatstrek vir gelaatstrek met die Egiptiese beeld vergelyk en almal (die regter inkluis) het dadelik verklaar dat sy as model vir die beeld kon gestaan het.
Aan die jong Duitse tolk het ek 'n reeks van die mees alledaagse Egiptiese woorde voorgelê en daarop het die ontdekking gevolg dat verskeie Bawendawoorde nie alleen 'n direkte afkoms van Egipties vertoon nie, maar dat etlike presies dieselfde is.
'n Beroemde taalkundige het my egter later vertel dat dié presiese ooreenkoms van woorde met groot voorbehoud as bewys van verwantskap moet beskou word. Die bewyse het egter nog verder as woorde gestrek.
Ra was die eerste onder die Egiptiese gode. Hy was die songod. Ra is 'n ander woord vir die son. Die Egiptenare het geglo dat die songod elke dag deur die oseaan van lug wat werklik 'n vloeistof is, in twee skuite reis. Van sonop tot middag is hy in die At-skuit, dan van middag tot sonsondergang gaan hy oor in die Atet-skuit. Die skuite word deur 'n bemanning van onsterflike matrose met spane vervoer. Die koning van Egipte het aanspraak op 'n direkte afstamming van die songod en wanneer hy sterf, gaan hy direk na die skuit waarop Ra op dié tydstip verkeer. Sy aankoms word met groot toejuiging deur Ra se matrose begroet.
Die Bawenda glo dat die son 'n lewende wese is, feitlik almagtig. Hulle glo dat die blou lug 'n oseaan van vloeistof is en dat die son in 'n skuit vervoer word wat deur 'n bemanning van roeiers getrek word. Wat nog merkwaardiger is, is dat hulle ook die geloof had dat die koning en die ander kapteins van koninklike bloed in een of ander direkte verband met die son staan, indien hulle nie direkte afstammelinge is nie.
Ou Sewaas dra 'n halssnoer van krale wat nêrens in die moderne wêreld gemaak word nie en later is ontdek dat die krale presies dieselfde is as krale wat in die ou koningsgrafte in die Koningsvallei in Egipte gevind is. Die meeste van hierdie werke het dertig eeue voor die geboorte van Christus ontstaan. Hulle beeldhouwerk - houtbeelde van mense en diere - toon 'n bepaalde ooreenkoms met die oudste Egiptiese kunswerke. Die Bawenda was ook vroeër bekend met goud en die bewerking daarvan.
Ongelukkig is die meeste van hul ou gelowe en rituele dienste vinnig aan die uitsterwe en dit was slegs van die oudste mans wat ons die gevraagde besonderhede kon gee.