Dialogus Creaturarum dat is Twispraec der creaturen
(2015)–Gheraert Leeu– Auteursrechtelijk beschermd¶ Vanden kuysschen man die vant on | reyn wijf bedroghen wort Dyalogus Cxxi. Ga naar voetnoot416 |ARistotiles Ga naar voetnoot417 die grote meester ende philosooph seyt dat | die man is in wes hert wijsheyt is:een wesen ofte ghe | [20] likenisse des tijts:contempleerre des leuens. een dienre | des doots. een gaende wandelaer. een gast der herbergen der we- | relt. een arbeydende ziel of gheest. een woninghe van eenre cleyn | re tijt Dat wijf als hi oec seyt is des man confuys:een onuer | sadelike beest. stadighe sorchfoudicheyt. een ewighe strijt:des | | |
[Folio q4v]
| |
mans dienst wijf.den kuysschen ende reynen man een groot hin | derlick dinck. Alsoe als men vindet dat een kuys man onder- | wilen te hebben plach spraeck mit enen wiue ende vrienscap. | ende familiariteyt daer hi namaels van sine ombehoetheyt al | [5] soe of beuanghen ende in hoorre lieften verwonnen wort dat | hi sine reynicheyt op een kort verloes Want in dien dat hi hae- | re soete smeykelike woorden hoorden ende die scoenheyt hoers | aensichts onbehoetliken ansiende die ghelycheyt hoorre ogen | tot hem in liet gaen wort hi bedroghen ende seyde. OM Ga naar voetnoot418 | [10] die schoenheyt van dat wijf: verliest menich man ziel ende lijf. | Daer om seyt een wijs man dye form der sonden is dat wijl. Ga naar voetnoot419 | ende condici des doots. ¶ Iheronimus. die doer des duuels. | wech Ga naar voetnoot420 der boosheyt. venynde beet des serpents. een hinderlick | dinck is dat wijf Item noch seyt hi Een vuerich swaert is die | [15] ghedaente des wijf Item Ghedenckt hoe thamar des conincks van | israhels dochter van horen broeder vercraft is. Ghedenck al- | toes datten burgher des paradijs adam wt sinen lande. dat | wijf wtgheworpen heeft Wat mochter sterker wesen dan samp | son. Wat wijser dan salomon: Wat heyligher dan dauid Al | [20] le dese sijn ouermids die vrouwen verkeert Hier om seyt oeck | die wise man Van den wiue is ghecomen dat beghin der son- | den Ende bi hoer steruen alle menschen Hier om plagen hem | dye oude wijse heren ende philosophen vanden vrouwen seer | te wachten Als die leerre vegecius daer of scrijft vander kuys | [25] heyt des groten alexanders Dat doe hem op een tijt gebrocht | wort een ionghe maghet die seer schoen was dye enen groten | prince ondertrouwet was Wachte hi hem des te mael seer dat | hise niet eens an en sach mer seyndese weder tot horen brude- | gom Waer mede hy die herten des princen ende sijnre vrouwen | [30] tot hem waert kreech. ¶ Des ghelijck vertelt oeck valerius van- | den groten heer die scipio ghenoemt was ende heer van romen doe | hi die stat van kartago ghewonnen hadde wort hem onder alle | die gheuanghen ghebrocht een eedele maghet seer schoen van | formen die enen welgheboren man ondertrouwet was Ende | | |
[Folio q5r]
| |
doe dede hi tot hem comen die ouders van deser maghet ende | gaf hem luyden hoer dochter weder vrij ende onbesmet. ende | dat gout dat hem ghegheuen was om dye maecht mede te co- | pen gaf hi der maecht te hulpe hoorre hilick tot een mede gaef | [5] Ende mit deser doechde toech hi tot hem dye harten alles des | volkes van kartagine Noch scrijft hi vander wonderliker cuys | heyt des philosoophs cenocrates dat te athenen was een on- | reyn wijf welker dye ionghe oncuyssche mannen groet ghelt | louende te geuen waert dat si den philosooph brenghen mochte | [10] tot onsuuerheyt Als si dat angenomen hadde quam si des nach | tes daer dye philosooph slapen was ghegaen ende ghinc daer | by hem legghen ende dede hoer best om hem te verwinnen mer | si en mochtes myt gheenrehande quaden manieren totter on- | reynicheyt bemorwen Alsoe dattie ionghelingen dat wijf seer | [15] bespotteden om dat si soe slecht ende slap was dat si eens mans | herte niet bemorwen en mochteDaer si op antwoorden dat si | se gheseynt hadden niet tot enen mensch mer tot enen yseren | of stenen beelt. hietende den philosooph een stenen beelt of on | beuoelick om sinen ombeweechlike stantafticheyt ende reynich | [20] heyt des lichaems ende oeck des herten | |
|