foar harsels wie it ek better, dat de lêsten heech bleauwen: hoe mear der elk jier ynkaem, hoe mear der foar harsels ôffoel! Dat de kening koe it antwurd krije, dêr't er op hope.
‘Dit biskie sille jo dat folk jaen, dat jo oan west hat: Myn pink sil tsjûker wêze as ús heite mul; byhwannear 't ús heit in swier jok op jimme lein hat, ik sil der jitte oan ta dwaen; ús heit hat jim mei de swipe kastijd, mar ik sil jimme mei gisels kastije. En as jo har moarn dat antwurd jowe, dan sille se wis bang wurde en hja sille foar altyd jins slaven wêze!’
Kening Rehabeam glimke: dit wie mannetael. Syn pink soe swierder drukke as syn heite heupen, mei oare wurden: de lêsten soene swierder wurde ynsté fan lichter; de straffen, as hja net opkamen of it net goed diene, soene noch slimmer wurde. Net de swipe mear, mar de gisel mei skerpe stikjes izer. Nou wist er, hwat er sizze soe!
De oare moarns, op it fjild by Sichem, stiene de mannen fan Israël klear en wachten op it keninklik antwurd. Gjin ien wist hoe't it komme soe en hwat de kening bisletten hie, mar ien ding sie fêst: dit wie hjoed syn lêste kâns. Hja lieten har net wer ôfskypje en soene gjin útstel mear jaen. Hjoed wie it ‘ja’ of ‘né’.
Doe't de kening it fjild op kaem en foar har stie, waerd it stil. Fan hwat er nou sizze soe, hong alles ôf: de takomst fan Davids ryk, fan 'e tsien stammen, fan Salomo's hûs. En dêrmei bigoun Rehabeam to sprekken, lûd en daegjend, in spotske glim om syn mûle.
‘Ús heit hat jimme jok swier makke, mar ik sil it noch swierder meitsje; ús heit hat jimme mei de swipe kastijd, mar ik sil jimme mei gisels kastije.’ It wie dea-stil op it fjild, gjin ien koe sa gau wurden fine en elk liet it goed yn him deljaen hwat de kening sein hie. Dus dit wie it antwurd op har dimmene fraech! It wie net ‘ja’, it wie net ienris ‘né’, it wie slimmer as ien fan harren tocht hie. Noch mear soene se opbringe moatte, noch faker opkomme en noch swierder waerden de straffen. Mar dit namen se net! Sa'n kening soe net oer harren hearskje! En doe, yn dy swiere, ladene stilte, bigoun earne in lûde stim. It wie it âlde liet fan Seba, de man dy't tsjin David opstien wie:
‘Hwat diel hawwe wy oan David?
Hwat erfskip dochs oan Isaï's soan?
Nei jimme tinten, o Israël!
Rêd nou dyn eigen hûs mar, o David!’
Rehabeam waerd kjel, doe't er it hearde. Hie er dan dochs forkeard dien? Hie er dochs de rie fan 'e âlden dwaen moatten? Soe er nou noch ta-jaen? Mar ear't er in wurd sizze koe bigoun it liet fan 'e opstân wer, mar dizze kear namen tsien, hûndert, tûzen mûlen it oer. It waerd in machtich sprekkoar, dat davere oer de lannen.
‘Hwat diel hawwe wy oan David?
Hwat erfskip noch oan Isaï's soan!...’
Al lûder klonk it, al wylder. Doe kearde it hiele folk him om en gyng fuort, nei de tinten fierderop. ‘Nei jimme tinten, o Israël!’ En op it wide fjild, bleek en biskamme, bleau Rehabeam stean, in kening sûnder folk. Nou koene de jonge riedslju him net mear helpe; dit hiene se net tocht. It spiet har, mar nou wie it to let. Yn 'e fierte, tusken de tinten, gyng noch dat spotske liet: ‘Rêd nou dyn eigen hûs mar, David!’ Letter op 'e dei, doe't er oer alles nei tocht hie, stjûrde Rehabeam noch wer in boade nei it opstannich folk. It waerd net ien fan syn jonge freonen, dy koene him net helpe, mar de âlde Adoniram, de man fan 'e hearetsjinsten, dy't it folk wol genegen wie. Hy hie in goed boadskip: kening Rehabeam hie him bitocht, dat as hja jitris kamen en forlichting fregen, dan soe it wol goed komme.
It waerd de âldman syn lêste reis. Hja lieten him net ienris oan it wurd komme om syn boadskip to sizzen. Dat wie dy Adoniram, dy't har sa faek al oproppen hie, út har eigen wurk, ta de bou fan Juda's stêdden. Wyld lôge har grime op. Soe it nou al oangean? Kaem Adoniram nou al om 'e tsjinst swierder to meitsjen? En ear't er noch hwat sizze koe, hiene se al stiennen opkrigen en foelen se op him oan. As in lilke houn bruiden se him dea...
Mar noch wie har grime net bikuolle, noch wie de hún fan dat antwurd net wreke. Oer it iepen fjild stoarmen se op 'e keningstint los, de fûsten driigjend omheech. De greatske kening koe noch krekt op syn wein komme; de stiennen foelen om him hinne, doe't de fuorman de hynders ynsloech. Fjouwerjend gyng it de lannen oer, op nei Jeruzalem.