skuldich oan har dea. Ien frou tusken al dy mânlju: wol wie dat wurd fan Jakob wier, dat Benjamin as in wolf forskuorre soel
Doe't de Levyt, letter op 'e moarn, de doar út soe, seach er har lizzen. ‘Gean oerein’, sei er, ‘wy moatte fuort.’ Der kaem gjin antwurd en doe't er goed seach, murk er dat hja al wei wie. Hy sei neat, hy klage net en hy roude net oer de deade; miskien hie er ek net iens safolle fan har hâlden. Mar hja wie syn eigen frou, jong en fleurich, en nou lei se dêr, roungear en bleek en har hert stie foar altyd stil. Dat hiene se him oandien, de mannen fan Gibea, mar hiele Israël soe it witte, en dit kwea soe straft wurde! Mei sin wie er net nei Jebus gien, om't dêr heidenen wennen en dit diene nou de bern fan syn eigen folk! Mar hy liet it der net by sitte! In wrede dea soene se stjerre, dit Sodomsfolk.
Hy boun de deade frou op ien fan 'e ezels en swijend, it hert fol grime, reizge er nei syn hûs. Dêr naem er in mes en dielde har lyk yn tolve stikken. En troch al de stedden en doarpen fan Israel gyngen de boaden en diene it skriklik forhael; hwa't it net leauwe koe, dy lieten se in stik sjèn fan 'e deade frou...
Yn alle stêdden dêr't hja kamen, hâldden de âldsten rie. Soks wie noch noait bard, salang't Israël in folk west hie; dit wie slimmer as de douns om it gouden keal en slimmer as destiids de sûnde mei de goaden fan Moab. As dit sa mar koe, as dizze ban net út it lân wei-dien waerd, dan soe hiel it folk skuldich stean, dan koene se Gods folk net Ianger wêze. En dit wie ek gjin saek fan in stêd of in stam, dit gie alle stammen oan en hiel it folk.
En wer teagen der boaden om troch stêdden en doarpen en alle man waerd nei Mizpa bean, om dêr to rieplachtsjen oer hwat der barre moast. Foar de âldsten fan it folk die de Levyt it forhael en doe't allegearre it heard hiene, wiene se fan bittinken dat sok in kwea straft wurde moast: sok in skuld koe allinne mar soend wurde mei de dea.
It lei har by, dat it net maklik wêze soe om de skuldigen to krijen; hast alle man to Gibea hie mei dien en Gibea wie in sterke stêd. Dat wylst in troep folk it kamp ûtgie om iten op to heljen foar it hiele leger, gyngen der boaden nei de âldsten fan Benjamin. ‘Der is in skandlik stik bard’, seine se, ‘yn ien fan jimme stêdden, dat it jowt foech dat jim ús helpe om it kwea to straffen. Leverje ús dy mannen fan Gibea út en wy sille har deadzje.’
It wie fansels de plicht fan Benjamin om de âldsten to-wille to wêzen; it hie har in eare wêze moatten om de skande út har stamgebiet wei to dwaen, mar hja woene der gjin praet fan hearre. ‘Hwat der yn Benjamin bart, hawwe jimme neat mei nedich’, seine se. ‘Wy helpe jim net en as jim it weagje om Gibea oan to fallen, dan wurd it oarloch’. It joech neat oft de oaren der al tsjin ynleine, oft hja al seine dat it kwea straft wurde moast, dat it ek neffens de wet fan Mozes wie, dat sokke euveldieders út Israël weidien waerden. De mannen fan Benjamin stiene op har stik en woene gjin reden forstean.
De boaden kamen werom yn Mizpa en diene forslach fan har reis. En jitris rieplachte it folk. It spiet har dat Benjamin net meidwaen woe en ynpleats it mei Gibea hâldde, mar dêrom koe it oardiel dochs net oergean. As Benjamin dan mei de misdiedigers stie en tsjin it rjocht en de wet, dan moasten se de gefolgen mar drage. Nou hearde Benjamin net mear by de oare stammen, nou makken se har willemoeds los út it folksforbân en dêrom, it wie hàr skuld as it oarloch waerd.
Hja makken alles ré foar de oanfal op Gibea. Alle man yn Israël waerd oproppen en de âldsten swarden in djûre eed, dat elk dy't weibleau, band wurde soe. En fierder swarden se noch dat net ien yn Israël to-nei syn dochters oan in Benjaminyt ta frou jaen soe. Sa waerd de bân mei de tsjinwillige stam alhiel ôfsnien en koe de striid bigjinne.
Mar foar't de oanfal bigoun bifregen de âldsten earst de Heare noch, hwa't bigjinne moast. It andert, dat de preester Pinehas joech, wie: ‘Juda moat foarop gean!’ En sa barde it doe de oare deis. Mei Juda yn 'e foarhoede triek de hiele legermacht op. Hja twivelen der yn it minst net oan dat hja it winne soene. It mocht dan wier wêze, dat de Benjaminiten wylde fjochters wiene, mar ien stam tsjin alve, dat hâldden se noait. Né, dizze slach wie suver yn it foar al woun. Mar doe't