dich, it flokhout drage. Ien kear, by de Jordaen, wie de Hillige Geast op him kommen as in wite dou - nou, mei de balke fan it krús, kaem de flok fan God op him. Dizze iene, skriklike dei soe de Heit yn 'e himel him net leaf hawwe en soe Syn gleone grime tsjin him baerne.
Dat alles bitsjutte it krús-hout foar Jezus en dêrom foaral foel it him sa ûneinich swier. It wie ek tagelyk in marteling foar syn lichem. Swier woech de balke op syn skouder en by elke stap skuorden de pinen troch syn iepene rêch. Hy koe hast net mear rinne en oan-ien-wei stroffele er ûnder de swiere lêst. Mar ek yn dit ûndraechlik lijen tocht er net allinne om him sels, mar hie er noch meilijen mei oaren en mei it folk fan Jeruzalem.
* * *
Der roun in sterke macht soldaten foar en efter de trije kruselingen en fierder folge har in greate skare folk. Net fier fan 'e poarte ôf kamen in mannich froulju op 'e finzenen ta. It folk makke earbiedich romte en sels de soldaten lieten har troch: dizze ‘dochters fan Jeruzalem’ wiene rike en forname froulju, dy't der folle wurk fan makken om de earmen to helpen en de illindigen to treasten. Nou hiene se heard dat de rabbi fan Nazareth foroardiele wie en dat er hingje soe oan it krús, dat ornearre wie foar Bar-Abbas en yn alle haest wiene se kommen om him to treasten op syn lêste, swiere gong. Hja wisten mar al to goed, dat hja him net helpe koene - allinne in krûk mei myrrhe-wyn hiene se nei it straf-plak bringe litten, om de alderslimste pinen to fordôvjen - mar in inkeld wurd fan treast en har waerme triennen soene him wis goed dwaen....
Mar doe't hja him seagen, sa deadlik-wurch en wankeljend ûnder it krús, doe koene se gjin wurden mear fine. Wie dit deselde rabbi, dy't noch gjin wike lyn syn keninklike yntocht hâlden hie? Doe hiene de mannen fan Jeruzalem him hulde dien en palmtûken struid op syn wei, nou gyngen se de poarte út om him hingjen to sjen oan it krús. O God, hoe djip koe in minske falle! En hy wie noch sa jong en sa goed en hy hie sa folle minsken holpen en nou moast er stjerre yn 'e bloei fan syn jierren. Doe sloegen se har sels op it boarst en brieken út yn lûde jammerklachten.
De Heare Jezus wist, dat hja it goed mienden en by alle hún fan 'e Sanhedristen en fan 'e soldaten die har meilijen him goed. Mar dochs koe er dizze treast en dizze triennen net oannimme. As hja skriemd hiene om it ûnrjocht, dat him oandien waerd, om de sûnden fan dit folk en om har eigen kwea, dan hie it oars west. Mar nou gûlden se om syn dea, om de pinen dy't er útstean moast, om syn mislearre libben. Mar syn libben wie net mislearre; mei dizze pinen kocht er syn folk it ivich heil; syn dea wie de oerwinning op Satan! Né, hja koene allinne mar om him skrieme, om't hja neat fan him bigriepen, fan syn Messiasskip net en fan syn offerdea net, om 't hja net yn him leauden en him net oannamen as har Heilân en Hear. En drôvich spriek er: ‘Jimme dochters fan Jeruzalem, skriem net om my, mar skriem leaver om jimsels en om jimme bern. Hwant der komme dagen, sa swier fan leed, dat jim winskje sille, dat jim noait bern hawn hiene.... Dan sil it folk fan Jeruzalem sizze tsjin 'e bergen: Fal op ús! en tsjin 'e heuvels: Bidek ús!; sa swier sil dy fordrukking wêze. Hwant as hja dit my, it griene hout, oandogge, hwat sille se dan it deade hout net dwaen?’
Sa wie Jezus op syn wei nei it krús noch foar it lêst de profeet, dy't it oardiel oankundige oer de stêd dy't him forwurpen hie....
* * *
En nou wiene se bûten de poarte en Jezus koe hast net mear. De centurio seach, dat er it bistjerre soe, as er noch langer dy swiere balke droech. Hy seach alle kanten út. As er in boarger fan Jeruzalem twong ta dit fornederjend wurk, dan koe der in hiele opskuor út fuortkomme. Men moast altyd oeral om tinke mei dit Joade-folk!
En dêrmei kaem der in man it fjild út wei op 'e poarte ta. Men koe skoan sjen dat it in Joad wie, mar oan syn klean to sjen, kaem er út in frjemd lân. Dit wie to weagjen. Hy wonk en in pear soldaten brochten de man foar him. Koart ûnderfrege er him. Dus, hy kaem út Noard-Afrika, út 'e stêd Cyrene en hy wie to Jeruzalem om it Peaske to fieren? It spiet him, mar hy, de centurio, hie wurk foar him: hy moast de krúsbalke drage foar de middelste kruseling.
Simon fan Cyrene wist net hwat er hearde. Dit koene se him dochs fêst net oplizze? Hy wie in frij man en as er dit flokhout droech, koe er gjin Peaske hâlde! De centurio lake. Dat Peaske, dat koe wol in jier wachtsje en dizze balke net! De soldaten pakten him beet en twongen him it krús op to nimmen. En spottend seine se, dat er neat to kleijen hie. It wie de earste de bêste net, dêr't er it krús foar droech! Hy koe dochs fêst wol lêze, hwat der op dat buordtsje stie? ‘Kening fan 'e Joaden.’ Hy woe dochs net ûntstride, dat de kening fan 'e Joaden it rjocht hie en foarderje in Joad ta syn tsjinst? En as er it net dwaen woe.... Hja taestten nei it swurd.
Doe skikte Simon him en suchtsjend droech er it krús achter Jezus oan. Nou wie er ûnrein en de flok fan God rêstte op him en hwa wist hoefolle offers er bringe moast ear't er wer rein wie? Hy wist net hwer't er dit oan fortsjinne hie. Hy wie bliid, doe't