moast iderkear wer forskikke op syn stoel, om net aloan yn dy forwitende, twingende eagen to sjen....
Noch twa tsjûgen wiene der nou en de hegepreester joech de moed op, dat it noch hwat wurde soe. Ek dizze twa soene wol wer oandragen komme mei dingen fan neat: in skerpe gelikenis, in forwyt tsjin 'e Farizeën, in wûnder op 'e sabbat, slimmernôch allegearre, mar net hwat dêr't de dea-straf foar stie! Mar doe't de earste fan 'e twa foar him stie en syn biskuldiging ynbrocht, ljochten Kajafas' eagen op. Wie dit dan in tsjûge dy't bigriep hwer't it om gyng? Hy bûgde oer de tafel en harke skerp; der ûntkaem him gjin inkeld wurd. ‘Ik haw dizze rabbi sizzen heard: Ik sil dizze timpel, dy't mei hannen makke is, ôfbrekke en binnen trije dagen sil ik in oaren-ien, net mei hannen makke, opbouwe. Dat it is dúdlik, tinkt my, dat dizze man in “lestes”, in rebel, is en dat er in oanslach op 'e timpel yn it sin hie!’
De hegepreester frege: ‘Is it wier, dat er soks sein hat, en mei dyselde wurden?’ De tsjûge antwurde: ‘Ik haw it mei myn eigen earen heard, in pear dagen lyn en myn maet, dy't bûten de seal wachtet, wie der ek by: Jo kinne it him neifreegje.’
Kajafas wonk en de tsjinner brocht hastich de tsjûge de seal út. Dit wie mear as er hope hie. Nou koe it dochs noch goedkomme! It waerd ek tiid; hja hiene al lang genôch nei al dy forhalen harke.
Dêr wie de lêste! It hert sloech him suver, mar syn lûd wie koel en heech, doe't er sei: ‘Jo wiene der by, doe't dizze man hjir tsjin Gods hillige timpel spriek?’ De tsjûge bûgde djip en lûd en dúdlik sei er: ‘Ik haw heard, dat dizze finzene sei: Ik kin dizze timpel ôfbrekke en him yn trije dagen wer opbouwe. Nou is it klear, dat gjin minske yn sa'n koarte tiid sok in gebou oprjochtsje kin; dat ik hâld it der foar, dat er ûnmooglike dingen biloofd hat, om it folk ta oproer oan to setten, en dat er dus in “planos”, in folksforlieder, is.’
Kajafas heve wanhopich de hannen omheech. Nou hiene se it beide oer itselde foarfal en beide fordraeiden se de wurden, dy't de Nazarener sein hie en noch wie it net gelyk. Hwerom hie er ek net wizer west en fan to foaren mei har praet? Dat hie men nou fan sok folk, dat de wet net wist! ‘Man’, foel er út, ‘bitink jo goed! Hat er it net oars sein?’ De tsjûge bûgde noch djipper; doe sei er koppich: ‘Hwat ik sein haw, dêr stean ik foar; myn eigen earen hawwe it heard.’
Kajafas trille fan lilkens. ‘Bring him der út!’ rôp er. En doe, wylst hja de tsjûge de doar útbrochten, kearde er him nei Jezus. It wie de skuld fan dy rabbi! As dy tsjin dy tsjûgen bigoun wie, hiene se faeks noch byelkoar kommen! En bitter sei er: ‘Antwurdzje jo nou noch net? Hawwe jo net heard, hwat hja tsjin jo ynbrocht hawwe?’
De Heare Jezus seach him oan, mar hy sei gjin wurd. Elke kear as Kajafas him as rjochter in fraech steld hie, hie er him antwurde, mar op dizze falske biskuldigingen koe er net yngean. En al dy rjochters, ek de hegepreester, wisten dat hja syn wurden fordraeiden. Allinne troch dit djippe swijen koe er har fiele litte, hoe djip er sok dwaen forachte.
En wer ferge Kajafas him op in antwurd en wer die Jezus gjin mûle iepen. De hegepreester forbiet syn grime. Hwat koe er nou noch dwaen? Hwat koe er nou noch freegje? Hwant prate soe er, dy forlieder! Tsjin dy tsjûgen woe er neat sizze, mar yn it bigjin hie er syn fragen dochs wol biantwurde. As er mar ien antwurd krige....
* * *
En doe riisde er oerein en roun om 'e tafel hinne op Jezus ta. Yn 'e swiere stilte hearde men it lûd fan syn stappen, it risseljen fan syn mantel. De rjochters hâldden de siken yn en hiene gjin each fan him ôf. Dit wie Jozef Kajafas op syn bêst! Dit waerd it hichtepunt fan dizze frjemde, nachtlike sitting.
Nou stie er flak foar Jezus. Yn syn eagen fûnkele de gleone haet, mar syn hân stiek er plechtich omheech, as woe er God yn 'e himel oanroppe as tsjûge by dizze lêste, ûterste fraech. En lûd, in swiere klam op elk fan syn wurden, spriek er: ‘Ik biswar jo by de libbene God, dat jo ús sizze oft jo de Messias binne, de Soan fan God.’
En doe woe Jezus antwurdzje. Dit wie net mear in ûnhillige fortoaning, lyk as niist mei dy falske tsjûgen: dit wie in fraech fan de heechste rjochter yn Israël, dy't him ferge op in eed. Dy eed soe er oernimme - hoewol't elk wurd dat er sei, de krêft hie fan in eed! - en Kajafas soe syn antwurd ha. Dit wie ek foar him it hichtepunt fan dit nachtlik forhoar, de ein en de ôfslúting fan syn iepenbiering oan Israël. Hwant as Kajafas it oer de Messias hie, dan tocht er oan in ierdske kening en mei de wurden Soan-fan-God bidoelde hy in minske, dy't mear as oare minsken Gods gunstling wie, mar as hysels sei, dat er de Kristus wie en de Soan fan God, dan bitsjutte dat hiel hwat oars. Hy wie in minske, dat wie sa, mar tagelyk wie er God, de kening fan himel en ierde. Noch noait hie er dat sa dúdlik sein tsjin it folk op it timpelplein, mar dizze nacht soe it Sanhedrin it hearre. Nou soe er alles sizze en neat binefter hâlde en Kajafas mocht witte hwat er mei dat wurd dwaen soe!
En wylst er de eed fan de hegepreester oernaem, sei Jezus plechtich: ‘It is sa't jo sein hawwe: Ik forklearje foar God dat ik de Kristus bin, de Soan fan de libbene God! En ik siz jimme: der komt in tiid, dat jim My, de Minskesoan, sjen sille, sittende oan 'e