Yn dy tiid bigoun er to-mûk hwat efter to hâlden fan it jild, dat er útdiele moast oan 'e earmen. Yn it earst skamme er him noch, mar letter wende it en gyng it fansels. En dat it noait hwat wurde koe mei dat keningskip, dat waerd mei de dei dúdliker. Jezus hie al in pear kear sprutsen oer syn dea en as dat wier wie, dan hie alles om 'e nocht west. In Messias, dy't net spriek fan striid en oerwinning, mar fan lijen en stjerren.... En doe't hja letter nei Jeruzalem reizgen en Jezus dêr syn wurk bigoun, doe wie it to-minsten dúdlik. Hy die syn bêst net om it Sanhedrin to winnen, mar ynpleats jage er se allegearre tsjin him yn it harnas. It wie bytiden as socht er de dea! Men koe fan tinken wol hawwe, hwêr't dat op útrinne moast; hy wie net mear feilich yn Jeruzalem en moast him biskûl hâlde bûten de grinzen fan Juda. En sa'n ien woe dan de Messias wêze, tocht Judas bitter, de greate Davidssoan....
Noch ien kear, op dy frjemde tocht nei Jeruzalem, doe't hja net troch it lân fan 'e Samaritanen teagen mar ynpleats mei de skaren nei de timpel trieken, hie Judas de hope hawn, dat it dochs noch goed komme soe. Dy mars troch Jericho, de rop fan Bar-Timéüs, de jubel fan 'e Galiléers, de palmtûken op 'e wei.... Soe er nou dochs noch kening wurde? Doarst er it dochs oan? As er mar woe, as er alles op alles sette, dan koe it! Mar it wie dúdlik, dat dit ek syn lêste kâns wie....
Dyselde jouns noch, yn 'e seal dêr't Maria Jezus salve, wiene him foargoed de eagen iepengien. Gjin keningseare wachte Jezus, gjin kroan en gjin gouden skepter, mar it tsjuster grêf. ‘Yn it foar hat hja my salve ta myn bigraffenis.’ Dat wurd koe er net wer kwyt wurde, oan-ien-wei kaem it him wer yn it sin en hy tocht himsels al lilker. It wie dus net syn doel om it keninkryk oan to gean en lykwols liet er him ‘Soan-fan-David’ neame en naem er de hulde oan fan 'e Galiléers. Hy hie har allegearre bidragen, de tolve, de skare op 'e wei, it folk fan Jeruzalem. En as hja net oppasten, dan sleepte er ek har mei yn 'e dea!
En dan dat wurd oer it jild fan 'e earmen en dat hja de earmen altyd wol goed dwaen koene, dat forjoech er him noait wer. De toan, dêr't er it op sein hie, forwitend en lokjend tagelyk.... Hy wist dus, dat er it jild fan 'e earmen nommen hie, mar hy hie der neat fan sein. As er him doe noch bistraft hie, as er him foar al dy oaren to skande set hie - dat hie er bigripe kinnen, mar dit stil forwyt, dat koe er net fordrage. Hy koe noch by him komme en syn skuld bilide, mar dat woe er net. Hy, Judas Iskarioth, hy woe net bidde en smeke om forjowing, hy woe net libje fan genede: hy woe syn rjocht! It wie rjocht dat Jezus kening waerd, dat er hearske oer alle folken en dat Judas, syn discipel, diel mei hie oan syn gloarje! It wie ûnrjocht as er al dy kânsen forsmiet en de dea socht en noait soe Judas in Messias folgje, dy't him ûnrjocht die!
Sûnt dy jouns yn Bethanië hate er syn Master, mar hy liet it him net skine en gyng as in freon mei him om. Hy roun foaroan by de yntocht yn Jeruzalem, hy stie njonken Jezus doe't er de timpel suvere, hy siet stil to harkjen doe't er spriek oer de ûndergong fan 'e stêd. Mar boppe de hosanna's fan 'e Galiléers, boppe it bletterjen fan 'e offerskiep, boppe Jezus' drôve wurden, hearde er iderkear wer dat wurd: ‘....ta myn bigraffenis.’ De dea en it grêf.... Mar it hie net hoegd, as Jezus it net wollen hie! En al greater, al skrikliker waerd syn grime en syn haet.
* * *
De oare deis hearde er, dat it Sanhedrin bisletten hie om Jezus to deadzjen en dat de oerpreesters en de timpel-offisieren rieplachten oer de bêste manear om him to fangen. Doe wist er hwat him to dwaen stie: hy soe har helpe en sa soe er syn wraek nimme oer alles, dat de rabbi him oandien hie!
Hy wifke net mear, mar joech him daliks op wei nei de timpel. Hy naem it koartste paed en hy roun oft alle duvels út 'e hel him rieden. Dit wie syn dei! Hy hie oars gjin gedachten mear as oan syn wraek. Wraek oer alle idele forwachtingen, oer alle hope, oer alle earmoed en skande, oer alle leafde fan Jezus en oer syn great geduld. Hwant wylst er hjir roun troch de stille strjitten, wist er djip yn syn hert, dat Jezus him nòch net loslitten hie, dat er nòch ta him komme mocht, dat er him nòch forjaen woe. Hie er it sels net sein: ‘sawntich kear sawn kear’? Mar hy gyng net werom, hy woe net; hy hate Jezus en it meast noch hate er him om syn leafde!
Lûd bounze er op 'e doar en doe't de tsjinner him der yn liet, roun er rjocht op 'e oerpreesters ta. ‘Hwat wolle jim my jaen’, sei er heas, ‘as ik jim Jezus, de man fan Nazareth oerleverje?’ Hy wachte en seach net hoe't har eagen blonken fan in ûnhillige blydskip; hy murk net iens, dat hja de holle bûgden, dat er net sjen soe hoe bliid hja wiene.
Doe't hja harsels wer yn 'e macht hiene, naem de âldste it wurd. Suver koel en út 'e hichte spriek er: ‘As jo ús de Nazarener oerleverje, yn alle stilte en op in plak dêr't it gjin each jowt, dan sille wy jo tritich sulverlingen jaen.’ It wie gjin hege priis foar sok in lef forrie, mar dochs altyd noch in lytse fyftich goune: hy koe der in hoekje lân foar keapje, flak by Jeruzalem, dêr't de groun it djûrst wie. En as it him al to min wie, dan koe der altyd noch oer praet wurde! It soe net om in mannich sikkels oergean!
Mar Judas Iskarioth frege net mear, hwant greater as syn jildsucht wie syn hate tsjin Jezus. ‘Ik nim it oan’, sei er koart. Doe't hja alles bipraet hiene gyng