Wt Dronckenheydt koemt Afgoderye: Godts toorn ende onghenade, oock Krijch ende onvreede tegen Godt, Eer ende Recht.
Dat derthiende Capittel.
TEn derthienden. Hozeas spreeckt in't 4. Capit. Hoererye ende wijn nemen het herte wech. Ende Eccle. in't 19. Cap. Wijn ende wijven, (ghelijck wy in Salomon sien 3.Reg. int 11. Cap.) maken afvallich den Wysen. Dat maeckt dan dat onse oogen nae hoereren slaen. Twelck men in't volck Gods siet. Exod. 32. dat sy neder saten t'eten ende drincken, ende stonden op te spelen, ende vreemde Goden te maken. Daer wt Paulus, Phil. 3. den buyck der Dronckenen Godt noemt, daer met hy de Dronckaers alle Afgodendienaers schelt, dat sy den wijn aenbidden in haer herten, ende den wijn gheven dat Godt toebehoort, namelijck, dat aenklevende herte, 'twelck waer't is, daer is syn Godt ende Heer. Hier met stemt Moyses in syn gesang. Deut. 32. Ghy syt vet, dick ende glat gheworden. Ende doe ghy dick, vet, ende glat wierdet, doe wiert ghy geyl, ende liet dien Godt, die u gemaect hadde, varen, ende jaechde vrembde Goden nae. Alsoo leestmen int Boeck der Rechteren, dat de Israeliten nadien hen Godt victorie ende gheluck gaf, ende haer sette in het beloofde Lant met vreden, ende sy van als genoech hadden, doe liepen sy altijt vrembde Goden nae, ende richten Afgodery op. Maer in't Cruys wenden sy haer om, sochten den Heere, die haer wt Egypten geleyt hadde. Daerom is lijden soo van nooden als eten ende drincken, ende het Evangelium kan vruchtbaerlijck sonder Cruys niet bekent werden, jae aen't Cruys wort het geleert ende bevaren. Waer nu 'tEvangely sonder Cruys is, daer ist een louter Afgodery, daer wert een Godt ghemaeckt, die geen Godt is. Want Christus kan de werelt sonder Cruys niet voorghedraghen worden, maer daer wort een Afgodt wt, ende volcht den grootsten Toorn Godts, ende onghenaede: Soo wy in alle Propheten sien, dat de zonde