Tafel van den kersten ghelove. Deel 3A en 3B: Somerstuc
(1938)– Dirc van Delf– Auteursrecht onbekend
Regelnummers proza verbergen
| |
[pagina 661]
| |
Dat .LIII. capittel van dat scone hemelrijc, glorie ende salicheit des ewichs levens. Hoe die goede God sal gheven sentencie den gueden ende hoe scoen dat dat hemelrijc is. Een soet gebet dat Anselmus leert. Hier eindt nu die tafel vanden Somerstuck inden boec dat daer hiet die Tafel van den Kersten Ghelove. Et sic finita est tabula.9Ga naar margenoot9-320Die scryft seit, dat voor, eermen dat scone hemelrijck sal 10 Ga naar margenoot10-12opdoen, moet een vernuwinge over die ghemene werlt ghe-11schien, ghelijc als hi seide, daer hi sat inden throen: Siet 12 Ga naar margenoot12-47ic make alle dinghen weder nuwe. Dese vernuwinge sal in 13 [188a] drien dinghen staen. Eerstwarf salse ghescien inden 14 seven hemelen, die voort an nemmermeer meer omme en 15 sellen gaen, mer eweliken stille bliven staen. DieGa naar voetnoot15 sceve cirkel 16 sodiacus mit alle sinen twalef teykenen, daer ic voor int eerste | |
[pagina 662]
| |
17 boeck of heb ghescreven, die en sullen hem noch hogher noch 18 lagher in horen axen meer omme wenden. Want reden is: dat 19 nu die hemel omgaet, is om noot lichaemliker winninghen 20 ende verderven, want stonde die hemel een oghenblic stille, 21 alle dinc soude te niete warden, mer want na deser tijt gheen 22 winninge noch voertbrenghen en sal wesen, daer-om en sal die 23 hemelen niet meer beweghen, mer hi sal een over-scone vol-24maectheit der glorien ontfanghen, daer hi suverliken in sal 25 verschinen. Anderwarf so sal die vernuwing ghescien inden 26 hemelschen burghen, als in die sterren ende planeten. Die 27 sonne die sal staen in dat ooste, daer si eerst ghescapen was, 28 ende sal achtewarf scoenre ende claerre lichten, dan si nu 29 doet. Ende die maen sal staen in dat west ende also scoen 30 lichten, als nu die son doet, ende alle die sterren sullen tin-31telen ende glimmen, als dat licht van seven dagen. Ende die 32 reden is dit, want die hemelsche lichamen <sijn> in scoen-33heden der werlt, op-dat die mensche God te naerre dair in be-34kennen mocht. Ende want [188b] dan alle vulnisse vanden 35 oghen ende bril sal ghenomen worden, so wil dese spieghel 36 overclaren. Derdewarf so sal die vernuwinghe ghescien in-37den vier elementen. Die aerde sal slechtGa naar voetnoot37 worden, doer 38 schinich ende claer, als een glas ende als een cristal. Dat lucht 39 sal reyn werden, suver, stille ende suet, sonder wint ende 40 reghen ende sonder wolken ende impressien. Vuer ende water 41 sullen veredelt werden: dat water sal blincken als licht der 42 sonnen, dat vuer sal glimmen als glorie des hemels. Ende die 43 reden is dit: want al dat onedel is, onsuver, lelick, vuul, 44 slijm, nat, cout ende zwart, dat sel mitten vuer dat seer groot 45 is, dan die werlt purgieren ende sal inder hellen vallen. Aldus 46 ist in deser wijs te verstaen, hoe hemel ende aerde noch sullen 47 vergaen. 48Ga naar margenoot48-68Dese selve vernuwinge, als dat die werlt een scoonre forme | |
[pagina 663]
| |
49 sal andoen, moet om drierleye saken wil ghescien. Die eerste 50 sake is, want alle die elementen ende die ganse werlt sijn om 51 der menschen sonden wil veron<e>delt ende mismaect. 52 Daer-om ist billic, dat die werelt weder wart verclaert, als die 53 mensche inden hemel wordet gheglorificiert. Daer-om seit sinte 54 Ian in Apocalipsi: Ic sach enen nuwen hemel ende nuwe 55 aerde. Die ander sake is, want ten ionxten daghe die mensche 56 sal an lijf [188c] ende an siel van al sijn wercken ende ver-57diente gheloont warden, ja, datmen een droncke waters niet 58 en sal vergheten. Daer-om ist billic, dat die werlt weder ghe-59loont werde mit nuwer scoenheden, wantse den mensche te 60 dienst heeft ghestaen mit alle hoirre suverlicheden. Die derde 61 sake is, want die werlt is recht als enen spieghel, dairmen 62 in leert philosophie natuerlike conste, so ist billic dat God 63 den spieghel pollijstet ende verclaert, op-dat daer in verlichtet 64 die gedaente des Sceppers ende alleen niet ghekent en worde 65 van vernufteliken scouwen, dair dat lichaemlike oghe niet toe 66 geraken en mach, mer datmen hem oec kenne ende verstae in 67 lichaemliken ghescapen dinghen, dair die vleischelike oghen 68 moghen toe dringhen. 69Ga naar margenoot69-92Dair-na, als al dit is ghesciet, so sal die suete mont ons liefs 70 Heren Ihesu Cristi mit lieflikenGa naar voetnoot70 stemmen spreken tot allen 71 salighen uutvercoren menschen aldus: Comt ghi ghebenedide 72 mijns Vaders, ontfangt dat rijc, dat u vanden oirspronc der 73 werlt is bereet. Dese troestelike sentencie heeft in hair seven 74 clausulen besloten, die dan alte gh<e>nuechlic sullen wesen 75 te horen. Dat eerste is een minlic toeroepen, als hi seit: 76 coomt. David seit uut sinen monde: Coomt ghi kinder tot 77 mi, den vrese des Heren sal ic u leren. Dat ander is een 78 godlike benedijnge, [188d] als hi seit: ghi ghebenedide. | |
[pagina 664]
| |
79David seit: Ghi sijt ghebenedijt, die hemel ende aerde heeft 80 ghemaect. Dat derde is een prisen vaderliker minnen, als hi 81 seit: mijns Vaders. Cristus seit: Die Vader heeft u lief ende 82 hem is sorghe voor iu. Dat vierde is deylinge salichs loons, als 83 hi seit: ontfangt. Cristus seit: dat loon uwes arbeits sal ic u 84 gheven. Dat vijfte is een bewisinge hemels rijcs, als hi seit: 85 dat rijc. David seit: Dijn rijc is een rijc van allen werlden. 86 Dat seste is een voorsichtighe salighe deylinge, als hi seit: dat 87 u is bereit. Cristus self seit: als u mijn Vader dat rijc heeft 88 bereit, dat ghi eten ende drincken selt over mijn tafel. Dat 89 sevende is een ewighe uterweeldinge der salicheit te leven, als 90 hi seit: van aenbeghin der werlt. David seit: van ewen tot 91 ewen, van werlt tot werlt, so bistu God ende dijn salicheit den 92 dinen also langhe. 93Ga naar margenoot93-320Die heilige scrift wijst uut vierehande manier, daer die 94 mensche in hemelrijc vruechde ende bliscap mach uutwinnen. 95 Eerstwerf van dien dinghen die boven hem sijn, als is Gods 96 ghebenedide aensicht te scouwen ende te ghebruken, want 97 Ga naar margenoot97-101dats is weseliken dat ewighe leven. God ende die gotheit is 98 allen menschen gheheel vol salicheit an lijf ende an siel, ghe-99nuechten aller begheerlicheit, hi is der reden een claer licht, 100 den [189a] wille een suete vrede, der gehuechnisse een vol-101Ga naar margenoot101-103heit aller weelden. Hi is een spieghel alle den ghesichte, een 102 harpe den horen, een honich den smake, een balsame des 103 rokes, een bloeme des voelens. 104Dese vruechde van boven der hogher werdigher godheit ont-105fangt die mensche in drie manieren. Eerstwerf in een ontlu-106ken sijns godliken aensichts ende in betoghen sijns godliken 107 wesens: hoe dat hi eenvoudich is ander naturenGa naar voetnoot107, ende drie- | |
[pagina 665]
| |
108Ga naar margenoot108-110voudich ander personen. Want dat te bescouwen is een vol-109maecte staet van vergaderingen aller gueder wunssch ende 110 begheerte, die ghenuechen moghen. Als sinte Augustijn seit: 111 Alle onse loon verhoudenGa naar voetnoot111 wert ende in staet dat ewige leven, 112 Ga naar margenoot112datse hem kennen een alleen waerachtigen God ende dien 113 hi ghesant heeft: Ihesum Cristum. Dit is dat Ysayas te voren 114 Ga naar margenoot114las: si sullen den coninc sien in sijnre glorien. Daer-om seide 115 Ga naar margenoot115David: Heer, toech ons dijn aensicht, ende wi sellen salich 116 werden. Die ander manier van boven vruechde in hemelrijc 117 te crighen is in enen aensien des liefliken aensichtes ende der 118 menscheliker personen ons liefs heren Ihesu Cristi. Als die 119 Ga naar margenoot119bruut in Canticis spreect: Coomt ende siet den coninc Salo-120mon in sinen dyademate ronder beslotender cronen, daer hem 121 sijn moeder [189b] mede croonde inden dach sijns huwelix, 122 inden dach des vruechden sijns herten. Die menscheit ghinc 123 der godheit omme, doe hi vanden heilighen Gheest in der 124 Ga naar margenoot124-129reynre maghets buuc wert ontfanghen. Dit is die scoenste 125 forme boven allen menschen kinderen, daer die enghelen in 126 begheren te scouwen, welcke scoonheit sonne ende maene ple-127ghen te verwonderen; dien wi lief hebben, eer wi hem sien, 128 hoe herteliken sellen wi en minnen als wi en scouwen, om-129helsen, cleppenGa naar voetnoot129 ende cussen! Die derde manier van boven in 130 hemelrijc vruechde te ontfanghen is in enen claren verstaen, 131 hoe onse lieve heer God Cristus Ihesus mit lijf ende mit siel 132 Ga naar margenoot132verenicht is. Hi seit nader godheit: Ic ende mijn Vader sijn 133 een, ende wi sullen dan seggen na onser menscheit: ende dat 134 is vleisch van onsen vleisch ende been van onsen been, want 135 hi en heeft die enghelsche nature niet an ghenomen, mer 136 Abrahams saet menschelikes gheslacht. In welker naturen 137 heeft hi gheleert ende versocht mit menighen iammer in desen 138 leven, hoe dat hi ons ghenadich ende mededoochsamich mach | |
[pagina 666]
| |
139 Ga naar margenoot139wesen ende nu gheworden is een voirspraec, die ons voir dat 140 aensicht sijns Vaders alle tijt ons verbiddet. Aldus soe schijnt, 141 hoe wi van ons Sceppers, Verlossers, Salichmakers weghen 142 menichvoudelic ver<b>lidet warden. 143Ga naar margenoot143-147Die ander [189c] manier, hoe wi in hemelrijc vruechde 144 ende bliscap ontfanghen, is vanden dinghen, die beneden on-145der ons sijn, als is die scone hemel binnen ende buten mit 146 alder ghemener vernuder werlt te scouwen, daer onse heer 147 God sal wonderliken in ghekent ende gelooft warden. Want 148 alsmen dat grote wonderwerck aensien, so salmen kennen ende 149 loven sijn alweldicheit, ende alsmen aensiet alle des ghemenen 150 scoenheit ende edelheit, so salmen kennen ende loven sijn 151 Ga naar margenoot151afgrondige wijsheit, ende alsmen siet hoe wel ende suetelic 152 dat hi alle dinc regiert, scict ende bewaert, soe salmen kennen 153 ende loven sijn onsprekelike guetheit. Want daer sal schinen 154 die salicheit, want die Salichmaker alleen regiert, daer sal-150men kennen die wijsheit, wantsi alleen verschijnt, daer sal-151men voelen die minne, wantsi alleen opgherecht wertGa naar voetnoot151. Alle 152 coningen der landen sullen desen heer gheren te sien ende te 153 scouwen. 154Dese vruechde van beneden onder wert in drierhande ma-155nieren ontfangen. Eerstwarf, overmits een inwoenen des 156 oversconen hemelrijcs. Die ronde vuerige, onendighe, overste 157 hemel is een eyghen woenstat Gods, alle der heilighen ende der 158 enghelen, want hi is wairdich van ewicheit, vast van alder 159 wandelbaricheit, scoen van [189d] alre wunschelicheit, sijn 160 fundieringhe is seker, sijn calumpne ende dakenGa naar voetnoot160 of solren 161 Ga naar margenoot161sijn vast of si van metael waren ghegoten. Sijn fundamenten 162 staen in heilighen berghen, sijn inwoninghe is als alre der 163 Ga naar margenoot163-166gheenre, die vruechden driven. Een dach is daer boven dusent 164 daghen van wunschen, sijn tabernaculen sijn minliken; 165 salich sijn si, die daer in wonen, van ewen tot ewen so sullen | |
[pagina 667]
| |
166 si Gode loven. Daer en is ghien screyen, noch roepen, daer is 167 ewich lofGa naar voetnoot167, vruechde, minne ende vrede. Die ander manier in 168 hemelrijck vruechden van beneden onder te crighen is: die 169 scone werelt aen te scouwen, die so suverliken vernuwet wart. 170 Ga naar margenoot170David seit: Heer, du hebste mi verluchtetGa naar voetnoot170 in dinen hant-171werck ende in dinen naem so sal ic mi verbliden. Voort, dat si 172 uten doden ende uten veghevier sijn gheraket. Als David 173 Ga naar margenoot173seide: Heer, leide mijn siel uut den carker dinen naem te 174 belien. Ende op een ander stede seit hi: du hebstese gheleit 175 in die haven hoors willen. Voort, datsi van allen liden ende 176 onsalicheden der onderwerlt sijn verlossent. Als David seide: 177 Ga naar margenoot177Heer, hoe veel groots quaets liden hebstu mi ghetoghet, daer 178 du mi uut hebste gheleit ende levendich ghemaect. Ende op 179 een ander stede seit hi: wi sijn verblijt voor die daghe, daer 180 du in ons [190a] veroetmoedichste ende voor die iaren, dair 181 Ga naar margenoot181-185wi menich quaet in hebben ghesien. Die derde manier van 182 beneden onder in hemelrijc vruechde te crighen is: die helle 183 an te sien ende daer in die grote pijn te scouwen ende dat in 184 menigherhande wijs, als datsi der pinen ende verdoemenisse 185 Ga naar margenoot185sijn ontgaen ende segghen: Gebenedijt si God, die ons niet 186 en heeft ghegheven in biten haerre tanden. Voort, want si 187 sien, dat alle leet ende viande, dat hem mach scaden, sijn 188 inder hellen put besloten ende ghevanghen, als die duvel, 189 doot, sonden ende becoringhen, van welker wildernisseGa naar voetnoot189 datsi 190 boven den slote hebben ende behouden. Voort, want si sien, 191 dat God so scoen verluchtet neder inder hellen an sijn recht-192vaerdicheit, als hi boven luchtet na sijnre guedertierenheit, 193 Ga naar margenoot193want hi is recht ende guet. Dit was dat Ysaias seide: si sullen 194 uutgaen ende sien die crenghen hoorre vianden verslaghen. 195 Ga naar margenoot195David seit: die rechtveerdighe sal hem verbliden, als hi wrake 196 siet van Gode. 197Ga naar margenoot197-199Die derde manier, hoe wi in hemelrijc vruechde ontfanghen | |
[pagina 668]
| |
198 is van dien dinghen, die binnen ons selven sijn, als is vander 199 glorificieringhe lijfs ende sielen. Dat aenghesicht ons heren 200 Gods ghift uut licht-rayen ende schine der glorien, dat hem 201 ontspreidet op alle die salighen [190b] ende dat sonder mid-202del inder sielen valt ende voort in alle den leden des 203 Ga naar margenoot203-206lichaems vloeyet ende dringhet. Also dat die mensche uut-204wendich ende inwendich salich is, an Gods wesen oee inwen-205delic te ghebruken ende sijn suete menscheit uutwendelic te 206 Ga naar margenoot206scouwen. Als hi selve heeft gheseit: Die mensch sal uutgaen 207 Ga naar margenoot207ende ingaen, ende hi sal suete weyde vinden. David seit: Die 208 Heer regiert mi ende mi en sal niet ghebreken; in die stede 209 der weyden heeft hi mi gheset. 210Dese vruechde van binnen wart in drierhande manier ont-211fanghen. Eerstwarf overmits scoenheden sijns glorioseliken 212 Ga naar margenoot212lichaems, want dan sel onse verrottede lichaem der oetmoedi-213cheit weder geformet worden naden lichaem sijnre claerheit, 214 Ga naar margenoot214-223want tegen die swaerheit der aerden so sal dat lichaem worden 215 Ga naar margenoot215-217vlugghe. Als een aerne, die verionghet is teghen bevoelicheit 216 ende ontfanghelicheit der luchten, so sal dat lichaem wesen 217 onpijnlic ende van allen leet onbevoelic. Want screyen, noch 218 doot en sal hem niets meer wesen. Ende teghen des <vuers>Ga naar voetnoot218-221 219 donckerheit sal dat lichaem hebben claerheit als die sonne. 220 Ende teghen des <waters coude> ende traecheit sal dat | |
[pagina 669]
| |
221 Ga naar margenoot221lichaem hebben <subtylheit> als een gheest. Aldus so sal 222 die mensch verbetert worden an alle sijn [190c] vier elemen-223Ga naar margenoot223-248ten. Anderwarf so sal in hemelrijc vruechde van binnen ont-224fanghen worden overmits scoenheden der saligher sielen, want 225 dan sel die siel in horen drien morghen gaven, daerse God 226 mede versietGa naar voetnoot226, so oversuverliken werden, datsi mitter craft der 227 verstandenisse blincken sal als een sonne der becantenisse, 228 ende mitter craft des willen barnen van minnen als een vuer, 229 ende mitter craft der ghedachtenis so vlieten si van ghebru-230keliker weelden als een honich zeem. So sal dat ghesichte der 231 sielen verclaren die duecht des <gheloven>, ende dat besit-Ga naar voetnoot231-232 232 ten Gods sal ommevanghen die duecht der <hopen> ende 233 so sal dat ghebruken der salicheit gloyen die duecht der min-234nen, so sal die siel van duechden ende van vruechden tot Gode 235 brunnenGa naar voetnoot235. Derdewerf so sal in hemelrijc vruechde groot van 236 binnen warden ontfanghen overmits grote wonne, die te samen 237 Ga naar margenoot237-241an lijf ende an siele sullen legghen. Want die ghehele menschen 238 sal wesen ghesont, vrij ende starc, scoen, lustich ende ionc, 239 vol van iaren die grote ende langhe van Cristus leven, alle 240 tijt blijd ende vrolic, vrede seker ende ghenuechlic, wijs, rijc, 241 Ga naar margenoot241-248soet ende minlic. So sal den mensche ghegeven warden die | |
[pagina 670]
| |
242 claerheit, die Cristus hadde in sijnre transfiguracien; die sub-243tijlheit, doe hi ghinc doer besloten doren; [190d] die licht-244vaerdicheitGa naar voetnoot243, doe hi wanderde op die meer; ende onpijnlicheit, 245 die hi hadde, doe hi hem selven levende gaf sinen iongeren 246 in enen schijn van brode ende wijn te eten ende te drincken; 247 nochtan dat hi onder hoirre tanden niet en wert gequetset. 248 Aldus so sal onse lichaem Cristus onsen heer ghelijc werden. 249Ga naar margenoot249-261Die vierde manier, hoe wi in hemelrijc vruechde ontfan-250ghen is van dien dinghen, die ons om sijn, want dair is dach 251 sonder nacht ende wijsheit sonder domheit, dair is ioncheit 252 sonder ouderdoem ende gesontheit sonder siecte, daer is leven 253 sonder sterven ende wunsche sonder derven, dair is scoenheit 254 sonder smette ende eer sonder lachter, dair is minne sonder 255 begrijpGa naar voetnoot255 ende ghebruuc sonder hinder, daer is lof sonder ghe- | |
[pagina 671]
| |
256veynstheit ende iubilacie sonder trueren, daer is vruechde son-257der druck ende bliscap sonder suchten, daer is <rust> son-Ga naar voetnoot257-258 258 der arbeit ende <vrede> sonder verdriet, dair is claer ghe-259sicht sonder decsel ende bekennen sonder seijlGa naar voetnoot259, daer is blijd 260 gheselscap sonder twist ende daer is lanc leven sonder sceiden. 261 Dit wil God al sinen minnaren bereiden. 262Dese vruechde van buten omme wart in drierhande maniere 263 ontfanghen. Eerstwerf overmits gheselscap alle der liever hei-264lighen, die dat hemelrijck ghetymmert hebben, als die pro-265pheten, die gheloeft hebbenGa naar voetnoot265; als die apostolen, diet mit [191a] 266 craft ghewonnen hebben; als die martelaren, diet mit erve 267 an-ghecomenGa naar voetnoot267 is; als die confessoren, diet van gunsten ghege-268ven is; als die maechden, diet daghelix mit arbeide verdie-269nen; als alle die uutvercoerne. Denck wat vruechde is al daer, 270 daer die martelaren gaen mit purpuren ghecleet ende draghen 271 gulden cronen, gheset mit edelen ghesteente; al daer die con-272fessoren gaen ghecleet mit iacincten ende fiolen, ende draghen 273 sulveren cronen mit clocken ende mit bellen; al daer die 274 suver maechden gaen ghecleet mit schinen, lichten, wittenGa naar voetnoot274, 275 ende draghen cransen van lelien ende van bloemen. Des ghe-276Ga naar margenoot276selscaps is een scaer van allen volc, tonghen ende lande, die 277 niement en can uut tellen. Anderwerf so sal in hemelrijc 278 vruechde van buten grotelic warden ontfanghen overmits men-279gherscap der uutvercoren hemelsche gheesten der enghelen, 280 die daer in neghen choren sijn gheordiniert ende ghescicket. 281 Die enghelen mit love, die archangelen mit rade, die virtutes 282 mit weldaet, die heerscappien mit regiment, die principaten 283 mit prelaetscap, die potestaten mit macht, die thronen mit 284 recht, die cherubin mit wijsheden, die seraphin mit minnen. 285 Als dese beghinnen eens te singen: Sanctus, sanctus, sanctus 286 Dominus Deus Sabaoth, heilich, heilich, hey- [191b] lich bistu, 287 Ga naar margenoot287lieve heer God, di si eer, craft, macht, ghebot, danc, starcheit 288 van ewen tot ewen, Amen. Derdewarf so sal in hemelrijc | |
[pagina 672]
| |
289 vruechde van buten omme groteliken werden ontfanghen over-290mits grote gunste ende vrientscap, die ons dan God sal beto-291ghen. Hi sal ons een tafel decken der werscappen ende der 292 eren inden palaes der scoenheden ende vruechden; dair-op 293 rechtenGa naar voetnoot293 spijs veel lones ende salicheit; dienstluden ons setten 294 vol lieften ende eerbaricheit; tafel-ghenoten vol edelheit ende 295 wairdicheit; seyden-spul vol ghenuechten ende sueticheit; 296 scone lichte ontsteken vol schinens ende claerheit. In deser 297 hoechtijt te bliven boven tijt in ewicheit, daer salmen clin-298ghenGa naar voetnoot297 alle heil ende salicheit. 299Ga naar margenoot299-301Aldus so sel wi sitten in truwen ende in sekerheit, toevloet 300 van allen guede, invloet van alre weelden, omvloet van alle 301 Ga naar margenoot301-305der gaven, overvloet van allen wunschen. Teghen dat ghesel-302scap gherekent is dwaesheit Salomon wijsheit, lelicheit Abso-303lons scoonheit, traecheit Azabels snelheit, crancheit Sampsons 304 starcheit, cortelic sterven Mathusalems langhe leven, armoede 305 Ga naar margenoot305Tyberius rijcheit. Hier-om ist wel sekerlic, dat ghien oghe en 306 heeft ghesien, noch oer gehoort, noch in des menschen hert 307 ghecomen, dat God heeft bereet den ghenen dien liefhebben. 308Dair-om laet [191c] ons mit Anselmus aldusdanighen ghebet 309 Ga naar margenoot309-320spreken: Heilighe Heer, ewich God, almachtich Vader, 310 di<e> ons door dinen Soon hebste gheboden di te bidden 311 om dat ewighe leven ende doer dinen Gheest ons rades dat te | |
[pagina 673]
| |
312 volghen ende doer di selves sekersteGa naar voetnoot312 ons dat te gheven, ach 313 wairachtige God, twidichGa naar voetnoot313 mi dijn gheloft. O, suete Gheest, laet 314 mi vervolgenGa naar voetnoot314 dinen raet. O milde hant, wes open in mijnre 315 noot. Mijn herte sal dat begheren, mijn ghemoet sal daer-op 316 dencken, mijn tonghe sal daer-of spreken, mijn siel sel dair-317na verlanghen, wentGa naar voetnoot317 ic vercrighe dat: te comen in die vruech-318den mijns Heren Ihesu Cristi, Gods ende der magheden Soon, 319 die mitten Vader ende mitten heilighen Gheest, ewelic God, 320 regniert, ghelooft ende ghebenedijt. Amen. 321Nu ist gheslotenGa naar voetnoot321 dat boeck van den kersten ghelove in alle 322 sinen capitulen. Des hebbe God lof ende eer, nu ende ymmer-323meer. Amen. 324 Explicit liber bonus tractans de diversis materiis scriptus et 325 completus per manus Allardi filii Reyneri oriundi de Aker-326sloet, quondam custodis in Velsen. Anno dni MCCCCLXXXo 327 mense Martii hora qi sexta.
328Orate pro scriptore
329Deo gracias. 330Dit boock oochGa naar voetnoot330 ende hoort toe Sinte Katherinen convent 331 den besloten susteren opten voircroftGa naar voetnoot331 binnen der steden van 332 Hairlem. Deo gracias. Orate pro scriptore. |
|