Cap. V.
Een exempel, van eenen, die van sulcken verdoemelijcken staet, een weder-roep beschreuen heeft.
Tot meerder waerschouwinghe, ende beteren af-keer, van al-sulcke duyuelrije, ende af-grijselijcke stucken, soo heuet my goedt ghedocht, hier aen te voeghen het weder-roep dat Cornelius Agrippa op sy seluen beschreuen heeft. Dese, naer dat hy lang, en veel iaeren, in alle swarte consten hem ongoddelijck gheoeffent hadde, is ten eynde ter kennis ghecomen, sijnen veur-gaende boosen plicht ende op-stel weder-roepende, ende alle andere menschen waerschouwende, om hen-lieden van sulcks te wachten: ende dat in deser manieren:
Ick hebbe (seyt hy) noch iongh wesende, drij boecken ghemaeckt van toouerije, de saecke in d'langhe ghenoegh beleydende. In welcke, soo wat ick als-dan deur een curieuse ende neus-wijse licht-sinnigheydt der iongheydt ghefaelt ende mis-grepen hebbe, dat wederroep ick nu, ende begheere met dit mijn teghenwoordigh wederroep, datt zij, als oft noyt gheseyt oft gheschreuen en waere: als nu wijser ende beter bedacht gheworden zijnde.
Want (seyt hy voorts) ick hebbe seer veel iaeren in dese ijdelheden eer-tijdts verquist. Ten eynde hebb'ick emmers dat gheleert ende ghewonnen: dat ick nu weet, met wat redenen ende argumenten, ick alle andere menschen, van dese boosheydt magh waerschouwen: daer van een ieder vervremdende ende af-treckende. Want, soo wie, niet deur de moghentheydt Godts, maer deur de bedrieghelijckheydt der duyuelen, naer d'werck der boose gheesten, haer vermeten te veur-segghen, oft te waer-segghen, oft deur ijdelheydt der toouerijen, deur ongoddelijcke quade consten, ende derghelijcke aenrechtinghen der vyanden, bedrogh der af-goden, oft sulcken raedt, daedt, oft hulpe des vyandts ghebruyckende, wonderbare saecken