De leeuw van Vlaenderen
(1838)–Hendrik Conscience– AuteursrechtvrijHendrik Conscience, De leeuw van Vlaenderen. L.J. De Cort, Antwerpen 1838
DBNL-TEI 1
Wijze van coderen: standaard
-
gebruikt exemplaar
exemplaar Koninklijke Bibliotheek Den Haag, signatuur: 3028 A 23
algemene opmerkingen
Dit bestand biedt, behoudens een aantal hierna te noemen ingrepen, een diplomatische weergave van De leeuw van Vlaenderen van Hendrik Conscience in de eerste druk uit 1838.
redactionele ingrepen
Deel 1, p. π7: de kop ‘Eerste deel’ is tussen vierkante haken toegevoegd.
Deel 2, p. I: de kop ‘Tweede deel’ is tussen vierkante haken toegevoegd.
Deel 3, p. I: de kop ‘Derde deel’ is tussen vierkante haken toegevoegd.
Bij de omzetting van de gebruikte bron naar deze publicatie in de dbnl is een aantal delen van de tekst niet overgenomen. Hieronder volgen de tekstgedeelten die wel in het origineel voorkomen maar hier uit de lopende tekst zijn weggelaten. Ook de blanco pagina's (deel 1, p. π2, π 4, π 6, π 8; deel 2, p. II, IV, VI; deel 3, p. II, IV, VI; deel 3, p. 170) zijn niet opgenomen in de lopende tekst.
[pagina π1]
DE LEEUW VAN VLAENDEREN.
[pagina π5]
DE LEEUW VAN VLAENDEREN of de SLAG DER GULDEN SPOREN door HENDRIK CONSCIENCE
SCHRYVER VAN HET WONDERJAER EN DER PHANTAZY.
LID DER ANTWERPSCHE REDERYKKAMER EN DER KONINGLYKE MAETSCHAPPY VAN SCHOONE KUNSTEN TE GENT.
Eerste Deel.
Antwerpen.
1838
L.J. DE CORT, PADDENGRACHT.
[pagina I]
DE LEEUW VAN VLAENDEREN.
[pagina V]
DE LEEUW VAN VLAENDEREN of de SLAG DER GULDEN SPOREN door HENDRIK CONSCIENCE
SCHRYVER VAN HET WONDERJAER EN DER PHANTAZY, LID DER ANTWERPSCHE REDERYKKAMER EN DER KONINGLYKE MAETSCHAPPY VAN SCHOONE KUNSTEN TE GENT.
TWEEDE DEEL.
Antwerpen.
1838
L.J. DE CORT, PADDENGRACHT.
[pagina I]
DE LEEUW VAN VLAENDEREN.
[pagina V]
DE LEEUW VAN VLAENDEREN of de SLAG DER GULDEN SPOREN door HENDRIK CONSCIENCE
schryver van het wonderjaer en der phantazy.
lid der antwerpsche nederykkamer en der koninglyke maetschappy van schoone kunster te gent.
Derde Deel.
Antwerpen.
1838
L.J. DE CORT, PADDENGRACHT.