mooglik te sizzen. Mar de lezer kin de skriuwer noait ferplichtsje om dingen te sizzen dy't er net sizze wol, ek al soene se noch sa noflik wêze om te hearren. Alles mei in skriuwer dwaan, mar him net oars foardwaan as er is; dêr komme - yn it persoanlike likegoed as yn it literêre -ûngelokken fan. Skriuwers en útjouwers moatte der om tinke dat se it publyk net tefolle nei de eagen sjogge. Yn it literêr bedriuw bliuwt de lêzer in serieus te nimmen faktor, mar de lêzer is net baas. Sa'n tendins soe op 'en doer de deastek foar de literatuer betsjutte. Lêzers ha soms nuvere knopen oan 'e jas: se kinne iensidich en ûnearlik wêze yn har keapgedrach.’
Unearlik en iensidich kinne se wêze, de lêzers en neffens my net allinnich yn har keapgedrach, mar ek yn har beoardielingsgedrach. In skriuwer moat him dus ek net om syn lêzers bekroadzje. Hy is gjin demokraat, in diktator dat is er.
Hiel eefkes haw ik noch tocht: ik meitsje fan dy oare ‘ik’ in ‘it’, in ûnsidige tredde persoan. Mar nee, dat soe ek gjin oplossing wêze. Ik moat der folslein los fan, oars wit ik krekt hoe't it gean sil. Samar op in kear en dan fansels op in stuit dat it my net útkomt, sil ik in lulke ‘it’ oan 'e telefoan krije.
‘It is gjin manier om my samar fan in earste nei in tredde persoan ta te skriuwen. En dan noch net iens in gewoane tredde persoan, nee in ûnsidigenien. Soks is in folsleine minachting foar de ‘ik’ dêr't dy ‘it’ foar stiet, de lêzer, jo klant, jo ôfnimmer. Jo lizze him leech en jo soenen him heech hawwe moatte. Mar goed, jo sille it wol fernimme as dit boek útkomt, ás it útkomt. In útjouwer sil wol wat mear respekt hawwe foar de lêzer mei ik hoopje. Of wurde