ALsoo ick wel ghehoort hebbe, isser tot Parijs een machtich rijck
Coopman gheweest den handel van sijden Lakenen drijvende, Jan van Hevegni
gheheeten, een trou, goedt ende oprecht man, die seer sonderlinge vrientschap
hadde met eenen rijcken Jode, Abraham ghenoemt, die insghelijcks een Coopman
was, ende een Man van groote ghetrouwicheydt. Dese Jan de vromicheyt ende
trouwherticheydt van desen Jode aenmerckende, begonste groot medelijden metten
selven te hebben, dat de Ziele van eenen soo vroomen man, so wijs ende
so goet door ghebreck van een recht gheloove verlooren soude gaen. Waer door hy
hem vriendelijcken heeft beginnen te bidden, dat hy hem, de dwalinghe van 't
Jootsche gheloove verlatende, totte Christelijcke waerheyt bekeeren wilde, de
welcke hy (als heylich ende goet) doorgaens conde sien toenemen ende
spoedighen, daer hy daer-en-teghens bekennen mochte, dat het zijne afginck ende
te niete quam. De Jode antwoorde dat hy gheen soo Heylighen noch soo goeden als
het Joodtse geloofde, ende dat hy int selve gebooren was, ende int selve leven
ende sterven wilde, ende datter gheen dinck en was, dat hem van't selve conde
doen waggelen. Dan Jan en liet deshalven niet af van hem 'tselve wederom nae
eenighe daghen te verhalen, hem so ten grofsten, als Coopluyden wel connen,
vertoonende, uyt welcke redenen ons Gheloove beter als het Jootsche was. In
sulcker voegen dat de Jode, hoewel hy in zijn Wet wel geleert was, 't zy
mogelijck door de groote vrientschappe die hy met Jan hadde, oft wel door de
woorden die den Heyligen Gheest op de Tonge van dese ongeleerden mensche leyde,
soo beweecht wert, dat het vertooch van Jan deu Jode seer begonde te behagen,
de welcke nochtans krijghel in zijn opinie seyde, hem niet heel bekeeren en
liet: Dan Jan insghelijcx naer dat hy hertneckich bleef, en liet oock niet af
van aen te houden, alsoo dat de Jode van een soo langdurich ende groot vervolch
overwonnen eens op een dach aen Jan geseyt heeft, aldus: Jan 'tis u
begeren dat ick soude een Christen worden, ic bender mede te vreden met
sulcken conditie, dat ick eerst te Romen gaen wil, ende sien den ghenen
die ghy seght dat hier op Aerden Gods stathouder generael is, om zijn manieren
van leven ende doen te aenmercken, als oock insghelijcx die van zijn
medbroeders de Cardinalen: Ende soo my die sulcx duncken sullen, dat ick door
uwe woorden ende door hun doen gevoelen can dat u luyde geloof beter sy als het
mijne, soo sal ick doen het ghene ick gheseyt hebbe, so niet, so sal ick een
Jode blijven als ick ben. Als Jan dit verstont, wert hy boven maten treurich,
in hem selven seggende: nu heb ic mijn arbeyt verlooren, die ick soo wel docht
aengheleyt te hebben, meynende dese man bekeert te hebben: want gaet hy int Hof
van Roomen, soo dat hy daer de boosheyt ende vuyl leven vande Papen
siet, ten is niet ghelooffelijck dat hy oyt Christen worden sal: ja hy
soude veel eer, so hy een Christen waer (sonder twijfel) van daer comende een
Jode worden. Daer over heeft hem Jan tot Abraham ghekeert, hem segghende:
vrient hoe dus, waerom wilt ghy u selven in dese moeyten u groote kosten
steken, om van hier na Roomen te trecken? Boven de groote perijckelen die een
rijc man als ghy zijt, op de zee ende op het Landt onderworpen is. Meynt ghy
hier niemandt te connen