stelt is, Gen. 9. 6: Dan. 2. 21. Rom, 13. Ja d'Overheden worden in de H. schrift Goden genaemt. Exo. 22. 8. Psa. 82. 6. Joan. 10. 34. als de welcke Godes Stedehouders ja syns Rijcx Amptlieden op der Aerden zijn, Sap. 6. 4. tot voorstant der vromer ende straffe der booser menschen, na synen heylighen wille. Sullen nu de Goden, haer Goddelic Ampt wel bedienende, totter wterlicker Kercke op der Aerden, ende volgens totter geestelicker Kercke ofte ghemeente inden Hemel om haers Ampts wille onbequame zijn, ende daer niet moghen inne komen (ghelijc zommighe Secten huydensdaeghs opentlic leeren ende drijven, dat een Overheyt in syn bedienende Overheyts Ampt niet en mach een Christen zijn noch zalich wesen ? Wee dan alle de ghene die van God int Nieuwe Testament tot alzulc goddelic Ampt der Overheyt beroepen worden, dat hen niet tot zalicheyt, maer tot verdoemenisse strecken moet: ergo gelijcke-veel ist dan, of iemant het Ampt der Overheyt van Gode inghestelt, ofte het Ampt eens Roffiaens ofte Bordeelhouders vanden Duyvel inghestelt bedient, want ten kan hem altijt maer tot verdoemenisse strecken: O arme dwaelgheesten. Doch niemant int Overheyts Ampt staende, ende tselve trouwelic na Gods bevel ende wille bedienende, en zal hem laten beroeren, door zulcker menschen quade opinien ende grof onverstant, want zulcke hare leere ende drijven, is gantsch tegen de H. Schriftuere, onredelic ende goddelos, want daer niemant bequamer en is tot het Ampt der Overheyt te bedienen, dan die een oprecht, vroom, godsalich Christen is: want goedertieren ende warachtich zijn, bewaert den Coninc, ende synen stoel, wordt door goedicheyt bevesticht, Prov. 20. 28. Daeromme stater Apoc 21. veers 24. Dat de Volcken die zalich zijn geworden, zullen wandelen in het licht van die groote Stadt dat H. Jerusalem, ende de Coningen der Aerden zullen hare heerlicheyt ende eere in haer brengen. Dit is een zeer trooselicke reden voor allen vromen ende godsaligen Coninghen, Regenten ende Overheden, datse niet alleene en zullen komen in die groote Stat het H. Jerusalem, dat is inden Hemel, inde triumpherende ghemeente ofte Kercke Gods, maer sy zullen ooc hare heerlicheyt ende eere (dat zijn de ghene die sy in godsalicheyt geregeert, voorgegaen ende alsoo totter godsalicheyt ghebracht hebben) mede daer inne brengen, het welcke gantsch strijdt teghen de verkeerde opinie deser dwalender menschen, die gheen Coningen noch eenighe Overheden in hare ghemeenten lijden en willen, ende volghens na hare meeninghe niet en moghen inden Hemel komen noch zalich zijn, ten zij dat sy eerst haer goddelic Ampt verlaten, daer af berou hebben ende boete doen,