heeft achterghelaten. Soo dient dan Const-lievenden Leser een goet Schilder te wesen een oprecht Kennisse-dragher der historien om voor te comen de misverstanden die andersints in't uyt belden der historien connen ghevonden worden, ende dient boven dien daer by de selve historien soo vast in sijn memorie te hebben ende d'Effecten daer van te verstaen, dat hy niet alleen met Pinceel uyt en druckt de ghedaente maer oock het eyghen leven, ick segghe het eyghen leven, om reden dat niet alleen ghenoch en is door het Pinceel te doen verstaen de gheleghentheyt en leven vande historie, maer oock het wesen van blijschap oft droefheyt die daer in naer den sin der selver te sien is: ghelijck by exempel de uytbeldinghe vande Fabel van Psiches een Coninckx Dochter, waer op de Goddinne Venus, om haer uytnemende schoonheyt seer jeloers was, ende niet connende ondersteunen haer gramschap heeft den dertelen Cupido haeren Sone opghestockt ende bevolen dat hy den armsten ende catijvichtsten Mensch des werelts tot liefde met dese schoon Psiches soude vereenighen door de behaeghelijcke hitte van sijn pijlen. Welcken sin den Constighen Raphael d'Urbien soo uytnemende gheestich heeft afghebelt datmen daer in can sien de gramschap en droefheyt die Venus in't bidden van haeren Soon heeft ghehadt (schoon jemant den selven sin oft historie niet en verstondt) soo groote cracht heeft de Schilder-const. Voorts wederom daermen den Vader van Psiches siet overpeysen den haedt der Goden teghen sijne Dochter, gaende naer de stadt Milet om d'Orakel van Apollo te besoecken, eensamentlijck de droefheyt ende onghenucht die Psiches hadde, midts haer schoonheyt van Coninghen oft Princen niet gheacht en werde, alleen het welck den voorseyden Raphael niet alleen in schildry te kennen gheeft naer de manieren ende leven, maer eyghentlijck daer in uyt druckt de inwendighe droefheyt ende ghevoelen vande werckende ghedachten des voorseyden Coninckx ende sijn Dochter. Wijders is oock te sien in een wonder fraey beldt vanden edelen Heer Petrus Paulus Rubbens daer Psiches als een druckelijcke Bruydt gheleyt wordt naer de Rots van eenen hooghen bergh, daer sy alleen verlaten sijnde van haer ouders en alle vrienden, verwachtende haeren Bruydegom (dat eenen draeck ende vreeden Tyran soude wesen) soo d'Orakel voorseyt hadde om daer van verslonden te worden. Dese droefheyt ende lijdende allendt die in Psiches te sien waren, worden inde Const soo ontdeckt dat niet in't leven selfs en can soo wesentlijck uyt ghewerckt worden t'ghene aen dese Const sou overtreffen. Dalende voorts tot de waerachtighe historien, soo dient neerstich opsicht ghenomen op een aerdich beldt waer in den Schilder te kennen gheeft de groote drooghte, schralen tijdt, ende onvruchtbaer aert, die eertijts ghesien costen worden ten tijde van Elias, die gheseyt hadde: Soo waerachtich als de Heere de Godt van Jsarael leeft voor wiens aensicht ick staen, soo en salt binnen desen jaren noch dau noch reghen sijn, het welck alsoo gheschiede: leest maer de Schriftuer int 3. Boeck der Coninghen in't 17. Capittel. Soo dat Elias vluchte door 't bevel Godts naer de beke Carith, de welcke afcompt van 't gheberghte Ephraims tot inde Jordaen, om aldaer vande Raven ghespijst ende vande beke ghelaeft te worden, in dese Const sietmen den schralen tijdt, oock den benouwden dorst en hongher des menschen uyt ghedruckt, dat schoon jemant gheen kennis der historie en hadde sou altijdt connen