ALsoo ter Werelt niets by ghevalle en gheschiet, gelijck de Propheet Amos seght Capit. 3. Brult oock eenen Leeu int Wout als hy gheenen roof en heeft, crijscht oock eenen iongen Leeu vvt sijnen hole, ten zy dat hy vvat hebbe ghevangen, valt oock eenen Voghel inden stricke op der aerden, daer gheenen Voghelaer en is heftmen oock den strick vander aerden op, die noch niet ghevangen en heeft, blaestmen oock die Basuynen in een Stadt dat het volck hem daer af niet ontsette, isser oock eenich ongeluck inde stadt dat de Heere niet en doet Hier mede wijst ons den Prophete aen, datter gheen dingh te vergeefs en gheschiet, ende alles watter geschiet, het heeft sijn bysonder opmerckinge ende eygenschap, om daer wt den raet Godts, sijn wesen ende ons selven te leeren kennen, ende bestraft ooc met eenen de menschen, die alsoo onachtsaem de wercken, ende wonderdaden Godes als maer voorby gaende en aenschouwen, die welcke meynen dat alle dingen also natuerlijcker wijs ende maer by ghevalle en gheschieden, ende en letten nergens op, dat wanneer Godt de winden doet blasen, de zee doet schuymen, de eerde doet beven, ende dat hy wonderen, teeckenen, ende Cometen aen den hemel verthoont: Dat hy monstrueuse menschen, Dieren, op den Aertbodem, als oock wt der zee laet voort comen.
Ende dewijle den Propheet hier seght, dat oock het brullen eenes Leeus, dat den Voghel inden strick des Vogelaers sijn opmerckinge heeft, ende dat het gheluyt der Basuynen den menschen ontstelt, gelijckerwijs Godt den Heer den kinderen van Israels het gheluyt der Basuynen, tot een teecken ende memorie van die wonderbare, miraculeuse overwinninge der stadt Iericho, heeft willen naerlaten, van gelijcken door’t gheluyt der Basuynen, ende met brandende Lampen heeft Gedion het Heyr der Amalechiten verbaest, verstroeyt, ende omgebracht, ende God de Heer heeft ooc sijn woort ende belofte menichmael door teeckenen verzeghelt om den zwack geloovighen mensche te verstercken, ende hem van sijnen ghenadigen wille te versekeren.
Noach tot teecken van sijne beloftenissen, dat hy de Werelt met den water niet meer wilde laten ondergaen, stelt hem den Regenboge des Verbonts tot een gewis teecken. Iosua tot ouerwinninge sijner Vyanden, laet hy de Sonne aen den Hemel van haren loop stille staen.
Item door het ruyssen der tacken, ende bladeren van eenen Moerbesiboom, waerschout hy den Propheet David op te trecken, ende dat hy t’Heyr der Philisteen voorhem wilde slaen. Hiskia tot teecken dat hem sijne daghen verlenght waren, ende dat Godt hem ende de Stadt Ierusalem van de hant des Conincx van Assirien verlossen soude, laet de schaduwe der Sonnen aenden Sonnewijser Ahas, thien linien te rugge keeren, over dewelcke sy ghegaen was.
Aenmerckt dan hoe neerstich ende zorchfuldich wy behooren te wesen, om de Regeringhe Godes, ende sijne wonder teeckenen, t’onsen tijde ghegeven, waer te nemen Alsoo wy nu gheen cleyne noch geringe oorsake des opmerckens weerdich hebben, by sonder in desen onsen soo beroerlijcken wonderlijcken ende wanckelbaren tijt die wy voorwaer als den Apostel Paulus seght) wel behoorden wt te coopen om daer mede ons profijt ende voordeel t’onser zalicheyt ende kennisse Godes te voorderen, indien wy niet met dieghene die inden tijt des Oougsts slapen verloren willen gaen.
Dit hebben wy also noodich geacht den Leser voor te stellen, om te beter te verstaen ende opmerckinghe te nemen, vant t’gene wy hier naer tot verclaringe van dese voor ghestelde figure hebben willen schrijven, also ick die selve ghesien hebbe, ende na mijn beste geconterfeyt ende wtgebeelt, ende ooc met eenen mijn gevoelen ende oordeel daer